...מסביר שהורה צריך לחשוב מה באמת חשוב לו - האם חשוב לו שהילד ילמד את השיעור הזה או שיש בעיות אחרות שצריך לשים עליהן דגש? אליעד מציע שגם אם הילד לא רואה ערך בלימודים, ההורה יכול לנסות להראות לו את התועלת בצורה שתעניין אותו, כמו להסביר איך למידה עשויה להשפיע על עתידו, גם אם השיעור עצמו לא מעניין. בהמשך, אליעד פונה לעקרון חשוב אחר - יצירת עניין בלמידה. הוא מסביר שהשיעור לא חייב להיות מעניין כדי שהתלמיד ילמד אותו. במקום זאת, צריך לשנות את גישת הילד כלפי השיעור ולמקד אותו בתועלת האישית שהוא עשוי להפיק...
...מה עושים אם התלמיד מתנגד מאוד לשיעורים? גם כאן אליעד ממליץ לגשת ברגישות ולהסביר לתלמיד שהלימוד לא מגיע מתוך כפייה, אלא מתוך בחירה שלו. לדבריו, כאשר המורה משדר לתלמיד שיש לו אפשרות בחירה אמיתית והוא לא חייב ללמוד, זה מקטין את ההתנגדות הפנימית ומעלה את הסיכוי שהתלמיד ירצה ללמוד מרצונו החופשי. אליעד מדגיש את החשיבות של יצירת תחושה חיובית אצל התלמיד, של מקום בטוח ומקבל שבו התלמיד מרגיש שהוא יכול לנסות בלי פחד לטעות. איך לגרום לילד לאהוב מתמטיקה? שיטות הוראה למורים פרטיים ילד לא רוצה לעשות שיעורים למה...
...המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים שלו. לכן, אם שיטה אחת לא עובדת עם ילד מסוים, ייתכן שהיא פשוט לא מתאימה לו. הוא מדבר על כך שכל ילד עשוי להגיב אחרת לאותה שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד...
...כאסון. לדוגמה, כאשר ילד נופל והאמא מיד רצה אליו ושואלת בדאגה מוגזמת מה קרה?!, הילד לומד מזה שקושי או כאב הם דברים שאסור לחוות, ובאופן אוטומטי מתייחס לכל אי - נוחות קטנה כבעיה ענקית. הדבר מתבטא גם באי רצונו לאכול ירקות: הילד מרגיש אי - נוחות מהירקות, והתגובה שלמד היא להימנע מהחוויה. אליעד מציין שהפתרון הוא לשנות את הגישה של ההורים לחוסר נוחות. ההורים צריכים להעביר לילד תחושה שגם כשמשהו נגד רצונו, זה לא בהכרח אסון או משהו רע. ילד שמבין שזה בסדר להרגיש אי - נוחות לפעמים, לא ירגיש שהימנעות מירקות היא...
...כאן, ההורים בדרך כלל נוקטים בשיטות כמו שוחד (לתת פרסים), לחץ, או אפילו איומים (אם לא תאכל, לא תקבל...). אליעד טוען ששיטות אלה לא יעילות לאורך זמן מכיוון שהן לא נוגעות בשורש הבעיה. מדוע ילדים מסרבים לאכול ירקות ומה עומד מאחורי הסירוב? אליעד כהן מסביר לעומק שהסירוב לאכול ירקות אינו רק עניין של טעם או הרגל, אלא משקף דפוס מחשבתי ורגשי עמוק יותר אצל הילד, שנוצר בעקבות חינוך ההורים. לדבריו, הילד מתנגד לאכילת העגבניה כי הוא מרגיש שכך הוא שומר על עצמאותו, זהותו, ושליטתו בחייו. הילד למד שהוא צריך שהמציאות...
...ההורה? הסבר אחד שאליעד מציג הוא שלילד יש מחשבה שהוא רוצה לדפוק או להעניש את ההורה. הילד, מסיבה כלשהי, עשוי לכעוס על ההורה ומבטא זאת דרך הסירוב שלו לשתף פעולה בבוקר. לדוגמה, הילד יכול לכעוס על כך שההורה לא הקדיש לו מספיק תשומת לב בערב, ולכן בבוקר הוא מנסה להעניש אותו. כדי לפתור את הבעיה הזאת, אליעד מדגיש שחובה להבין לעומק את הסיבה האמיתית. אם הילד רוצה להעניש את ההורה, ההורה חייב לברר מדוע הילד מרגיש צורך להעניש. ייתכן והילד נפגע ממשהו שההורה עשה או לא עשה, וחשוב לפתור זאת על ידי שיחה פתוחה והקשבה...
...שלום כי הוא אומר הם חושבים שאני דפוק מרוב שאתה אוהב אותו הוא ירגיש שאתה לא באמת חושב שהוא דפוק אתה חושב שהוא לא דפוק והוא ידבר איתך אבל זה תלוי בכמה אתה באמת תחשוב שהוא לא דפוק, אתה צריך להיות בטוח שהוא לא דפוק יותר ממה שהוא בטוח שהוא דפוק עד כדי כך שכשהוא ידבר איתך הוא לא יוכל הוא יהיה בטוח שהוא לא דפוק וזה איך אפשרי שאתה ממש אוהב אותו וזה איך אפשרי שאתה ממש אוהב את המציאות באופן כללי או משהו כזה. כי אם אתה לא ממש אוהב את המציאות אז אתה לא ממש אוהב אותו ואז אם הוא עצמו בן אדם שיש לו בעיות רגשיות...
...והוא מתרץ שזה רחוק או סגור, בעצם מתכוון שהוא חושש להתאכזב. הדרך להתמודד עם פחד כזה היא על ידי הצבת שאלות ישירות כמו אז מה אם הוא סגור? הלכנו לשם סתם, אז מה?, ודרך השאלות האלו לגרום לו להבין שבעצם הוא לא מפחד מהקיוסק הסגור אלא מפחד מכישלון או דחייה במקום אחר, כמו ראיון עבודה. איך למצוא הזדמנות לתת מוטיבציה בשגרת היומיום? לפי אליעד כהן, כל סיטואציה פשוטה בחיים יכולה להפוך להזדמנות לעזור לאדם להתמודד עם הפחדים שלו. למשל, הליכה ברחוב, עלה שנשר, או הליכה לקנות ארטיק יכולים להיות הזדמנות להראות לאדם שאין...
...שהבטחות אלו אינן ריאליות, או שהוא לא מאמין שהוא מסוגל להשיג אותן. מה הדרך הנכונה לעזור למי שחווה חרדת ביצוע ופחד מכישלון? אליעד כהן מציע גישה שונה לחלוטין, גישה של הפוך על הפוך. מהות הגישה הזאת היא לגרום לאדם לאהוב את עצמו ללא תנאים, מבלי לדרוש ממנו להשתנות. המפתח הוא לא לשדר לו שהוא חייב להצליח, אלא להיפך, לגרום לו להבין שזה בסדר להיות כמו שהוא כרגע: בלי עבודה, בלי זוגיות, בלי כסף ובלי הישגים. המטרה היא להביא אותו להרגיש בנוח ובשלום עם המצב הקיים, אפילו אם הוא אינו אידיאלי. מדוע השיטה הזו עובדת...
...שהוא לא חייב משהו לא יוצרת מצב שבו האדם לא עושה כלום, אלא היא דווקא מעוררת אצלו רצון אמיתי לפעול ולנסות דברים חדשים. האם לשכנע אדם לוותר על מטרה יעזור לו להתקדם? אליעד מבהיר שהמטרה היא לא לשכנע את האדם לוותר על מטרותיו, אלא להקל עליו את תחושת המחויבות, ולגרום לו לראות את הדברים בפרספקטיבה פחות מלחיצה. למשל, אם מישהו מפחד להיכשל בטסט, חשוב להסביר לו שאפילו אם הוא ייכשל, זה לא יהיה אסון כל כך גדול כפי שהוא חושב. כאשר האדם יבין שכישלון הוא לא סוף העולם, החרדה פוחתת והוא מסוגל לפעול באופן רגוע ומשוחרר...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, מאמן אישי לקריירה, טיפול אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331