שקרים ושקרנים , איך לחשוף אותם ולגלות את האמת? כי האדם עצמו, מלא כולו
בשקרים עצמיים לא מודעים, מתחילתו ועד סופו. והאדם מוכן להודות שיש לו
שקרים עצמיים, אבל הוא לא מבין עד כמה הוא שקוע עמוק בהם. כי כל הרגשות מחשבות תחושות של האדם, יש בכולם גם
שקר. כי כולם חוויה של נפרדות, שהיא כולה גם
שקר. והאדם לא קולט, עד כמה הוא חי בטעות. ומי שרוצה לחשוף ולגלות את כל
השקרים שקיימים, עליו להיות הכופר הכי גדול בעולם. ולהיות כופר, פירושו לשנוא את האמונה, בתכלית השנאה. ולשנוא את האמונה פירושו, כל אמונה באשר היא. כי כל אמונה, היא רעה. ... נמצאים, רק אלו שהם נקיים מכל אמונה שהיא. והחכם האמיתי, יש לו אמונה. אלא, שהוא יודע את האמת. ואצלו,
השקר והרע של האמונה, הוא טוב מאוד. וכפי שכבר ביארתי במקומות אחרים. והדרך לעקור את כל האמונה כולה, היא רק על ידי שאלות. והנוכלים, שונאים שאלות. כי השאלות חושפות את
השקרים שלהם וכל קיומם מתבטל. ומי שמפחד משאלות כלשהן, הוא
משקר במשהו, במודע או שלא במודע. ומי שמעודד לשאול שאלות, אבל הוא לא עושה את זה באופן מוחלט, דהיינו, שיש נושאים שבהם הוא לא רוצה שישאלו אותו שאלות, הרי שגם הוא
משקר במשהו כנל. ובנוסף, הוא מסתיר את הטעות שלו, בכך שהוא מעודד לשאול שאלות. כמו לדוגמה אלו שהם כאילו מעודדים את האדם לשאול שאלות. אבל יש נושאים שבהם אסור לחקור. והם ... יש שאלה, ואולי אין שום שאלה כלל? ואולי שני ההפכים והניגודים הם אחד, ואז ממילא אין שום שאלה? וכל
השקרים, מבוססים על אמונה. והדרך להתרפא מהאמונה, היא על ידי זה שהאדם שואל שאלות על כל דבר, ולא מקבל שום דבר כמובן מאליו. ושום דבר, פירושו שום דבר. ועל האדם לברר תמיד את ... דבר, ולהבין שהוא טועה לפחות קצת, ואכ אולי הוא טועה הרבה. ולהבין, שאולי כל מה שהשכל אומר, אולי הכל
שקר מוחלט. ואז על ידי זה שהאדם מחפש את האמת באמת, אז הוא רואה את האמת שהכל אחד ממש, ושאין שום שאלה כלל. ובכל מקום, שמישהו אומר לך לא לשאול שאלות, דע לך שהוא
שקרן, ללא כל יוצא מן הכלל. ואין שום הצדקה בעולם לאמונה. כי היא כולה רעה תמיד. ואין אמונה טובה, וכל אמונה היא רעה, ללא כל יוצא מן הכלל. כי בלי שום אמונה, הכל טוב ... שלו. ועל האדם להתבונן היטב ולראות, מהן מגבלות השכל שלו. ולבדוק, האם באמת הן נכונות, או שמא הן כולן
שקר והן רק אמונה בלבד. ואז האדם רואה, שהשכל מפרש את המציאות מתוך תפישה, שהיש והאין הם נפרדים. ועל האדם לבדוק, האם אכן יש כאן נפרדות? ואז הוא רואה את האמת, שהשכל שלו ...