... בתוך הטיפשות הכי גדולה. כי באמת בכל דבר בעולם יש שכל כל שהוא.
ושקר גדול הוא כזה שנקודת האמת שבו מאוד חזקה. וטיפשות גדולה היא כזו שנקודת השכל שלה מאוד חזקה. ומי שרואה את התמונה המלאה, הוא יודע להבין ולזהות ולהפריד בין שורש האמת שנמצא בתוך
השקר לבין המעטפת החיצונית שלו. וגם להבדיל בין שורש השכל שנמצא בתוך הטיפשות הכי גדולה, לבין המעטפת החיצונית שלה. ולמה אנחנו מקדימים את העניין הזה? כדי ... שגם אם הוא טועה, זה לא קריטי. דהיינו, אם נדמה לאדם על איזה
שקר שהוא אמת, אין לו ברירה לאדם אלא ללכת אחרי נקודת האמת שלו. כי מבחינתו זאת האמת. ואם האדם חושב בטעות על איזו טיפשות שהיא דבר חוכמה, הרי שאין לו ברירה ... להפך, אם חושב האדם בטעות על איזה דבר אמת וחוכמה שהוא טיפשות
ושקר, אין לאדם ברירה אלא להתרחק מאותו דבר
השקר הטיפשות, למרות שהוא האמת. כי ביחס לנקודת המבט של האדם, הדבר הזה הוא
שקר, ואין לו ברירה אלא להתרחק ממנו. כי על האדם ללכת אחרי נקודת האמת שלו וכולי. אלא שכאשר האדם הולך אחרי נקודת אמת כלשהי ואחרי שכל כלשהו, עליו לנסות לקשר ... הוא הדבר גם להפך. היינו כי כאשר האדם מתרחק מאיזה דבר טיפשות
ושקר, על האדם לנסות להבין את השכל ואת הסיבה שבגללה הוא מתרחק
מהשקר ומהטיפשות הזו. כי על ידי זה האדם מחדד אצל עצמו טוב יותר את השכל של האמת וכולי. וכמובן שבאפשרותו של האדם גם לנסות להבין את השכל ואת האמת שיש בתוך ... של דבר, האדם רואה את התמונה המלאה, ויודע להבדיל באמת בין
השקר לבין האמת. משום שהוא יודע את השורש של כל שכל ויודע להבין כיצד השכל מוסתר בתוך הטיפשות ויודע להשתמש רק בשכל שיש בתוך הטיפשות ולהתרחק מהמעטפת החיצונית ...