... חיובי - פירושו, להאמין בשכל על אנושי, שנקרא אמונה, שהכל מושלם, למרות שזה נגד השכל. להאמין שאלוהים והשלמות, לא נפרדים מהאדם. אלוהים
שקרי - פירושו, תפישה שגויה של אלוהים. בדכ הגדרת אלוהים, כישות שמוגבלת במשהו. דהיינו, הגדרת מהות המציאות, בצורה לא נכונה. אלוהים של אלוהים - פירושו, המשמעות האמיתית של אלוהים, היא האלוהים של המשמעות השגויה של אלוהים, שהוא אלוהים
שקרי, אלוהים בתפישה שגויה. ריבוי אלוהים - פירושו, הרבה דברים מושלמים. דהיינו, למרות שדברים נראים עם חסרונות, הם מושלמים כל אחד בפני עצמו. וזה סוג של ריבוי אלוהים, ... אין גבול אין הפרדה. נפרדות, מלשון הפרדה, שינוי, חוסר התאמה, דבר שונה מדבר, דבר חסר דבר אחר תחושת צמצום הגבלה גבולות הפרדה נפרדות. אחדות
שקרית - תפישה שגויה של רעיון האחדות האמיתית. באחדות
השקרית האדם מפריד, בין אחדות לבין נפרדות, האדם מודע ל - אחדות. באחדות האמיתית, האדם לא מפריד בין אחדות לבין נפרדות, האדם לא מודע באופן ישיר ל - אחדות, וכך לא מוגבל על ידי האחדות
השקרית. באחדות
שקרית, אתה חייב לחשוב שאין הבדל בין דברים, ובכך ממילא אתה לא באחדות ואתה כן מבדיל בין דברים. באחדות אמיתית, אתה יכול לחשוב שיש הבדל בין דברים, ועדיין זה ירגיש לך ... רק בצורה עקיפה. הידיעה העקיפה, היא עבור מי שהשכל שלו לא מסוגל להכיל את הרעיון בצורה ישירה, בגלל שהוא רעיון על אנושי ולא לוגי. באחדות
שקרית האדם יודע את האחדות בצורה ישירה, באחדות אמיתית, האדם יודע את האחדות האמיתית בצורה עקיפה. בכל מקום בספר שנכתב שבסוף האדם יודע ש רואה ש מבין ש מרגיש ש - וכיוב, ... שהיא ידיעה ישירה עבור מי שיש לו שכל על אנושי. ומי שיפרש כפשוטו, וינסה גם הוא להאמין במה שהוא חושב שבסוף יודעים, הוא ייפול לאחדות
השקרית. יש ואין - בפשוט, יש ואין, זה כפשוטו, שיש משהו אין משהו, יש אור אין אור, יש יד אין יד. אבל יש ואין יש לזה משמעויות שונות נוספות, לדוגמה: יש סוף וצמצום מול ... שבו האדם לא יודע שיש הבדל בין דברים, שאז ממילא האדם כביכול יודע שהכל אחד. לא מדובר על ידיעה ישירה (עיין ערך ידיעה ישירה), שיוצרת אחדות
שקרית (עיין ערך אחדות
שקרית), אלא על ידיעה עקיפה, שבה האדם לא יודע שיש הבדל ושינוי, שזה יוצר מצב שבו האדם כאילו יודע שאין הבדל. ובכל מקום שמתואר תיאור של לדעת שאין הבדל, הכוונה ידיעה עקיפה ולא ידיעה ישירה.
לשקר - עיין ערך
שקר. מהווה - החיבור של הרעיון של הבורא, עם הרעיון של הוויה, יוצר את המושג מהווה. מהות - המהות היא הדבר הבסיסי ביותר שממנו כל הדברים עשויים החלק המרכזי החשוב ביותר ... עצמה אינה חסרה את החיסרון. זא שיש בה גם כל סוג של חיסרון, כדי שיהיה בה כל דבר, כדי שהיא תהיה מושלמת, אבל גם היא מושלמת בלי שום חיסרון.
שקר לשקר - לא תמיד הכוונה היא
לשקר מודע, דהיינו, שאדם מודע לכך שהוא
משקר. אלא לפעמים הכוונה היא,
לשקר שבו תת המודע של האדם
משקר את המודע של האדם, ולאדם עצמו נראה שהוא אומר את האמת. ואעפכ זה
שקר מצד האמת האובייקטיבית. תת מודע - משהו שהאדם יודע אותו בתוך תוכו ברמה מסוימת של ידיעה, למרות שכלפי חוץ האדם לא תמיד מודע באופן מלא ואפילו בכלל, לכך שהוא מודע ...