... הסבל והרע? ובו יתבאר, כיצד האדם צריך לחקור את סיבת הסבל שלו? כי מי שרוצה להרגיש טוב, הוא מוכרח להבין, למה הוא מרגיש רע? כי הרע קיים, רק בגלל שהאדם חי
בשקר לא מודע. ומי שרוצה להפסיק לסבול, הוא מוכרח להבין למה הוא סובל. ואחכ כאשר יהיה ברור לאדם למה הוא סובל, ... האדם מגלה שסיבת הסבל שלו היא טעות, אז ממילא הסבל שלו נעלם. ובלי שלאדם יהיה ברור באופן מוחלט וחד משמעי ללא כל ספקות, ממה באמת הוא סובל, בלי זה, האדם חי
בשקר עצמי. כי הרי הוא לא באמת מבין למה באמת הוא סובל, דהיינו,
משקר את עצמו, גם אם לטענתו, זה לא באשמתו. כי כל חוסר הבנה, היא
חוסר אמת. ובלי להבין באמת את סיבת הסבל, האדם ימשיך לסבול, מחמת הטעויות שלו שגורמות לו לעוות את המציאות, ולהפוך ... שאלה כלל. ובפועל, על האדם לשאול את עצמו באופן ישיר ונוקב, למה באמת רע לי? למה באמת אני לא רוצה את המציאות שלי? מה האמת? ועל האדם לא להסתפק בשום סיבה של
שקר, אלא לחקור ולגלות את הסיבה האמיתית. כי יש המון סיבות של
שקר, שהן כולן מסתירות מהאדם למה באמת הוא סובל, כדי שהוא ימשיך לסבול. וכיצד לזהות סיבה של
שקר? תשובה: על ידי הבנה, של מהי סיבה של אמת. וסיבה של אמת, היא רק כאשר הסיבה, מחייבת את התוצאה. כי אם ... לא הסיבה האמיתית. כגון לדוגמה שרע לאדם, ונדמה לו שזה בגלל כאב פיזי שיש לו בגוף. והאדם הטועה אומר לעצמו, שרע לו, כי כואב לו הגוף שלו. וזאת כמובן סיבה של
שקר . כי על האדם לשאול את עצמו, האם זה שיש לי כאב בגוף, האם זה מחייב באופן מוחלט, את זה שאני ארגיש רע? האם ... בגלל שהוא גם רוצה לסבול. כי האדם רוצה בבחירה חופשית מלאה לסבול, ולכן הוא מטעה את עצמו, כדי לא לראות את האמת, וכדי לא להבין למה באמת הוא סובל, ולראות שהכל
שקר, כי הכל אחד והכל טוב אמיתי. ולכן האדם
משקר את עצמו, ומסביר לעצמו שהוא סובל בגלל כל מיני סיבות של
שקר, שהן לא הסיבה האמיתית, שבגללה האדם סובל. ועל האדם לשאול את עצמו תמיד, האם הסיבה הזאת, האם היא מחייבת ... בלי קשר למה שהיה ברגע הקודם. כך, ששום צורת מציאות, לא מחייבת, את זה שהאדם ירגיש רע. ולכן כל הסיבות שהאדם מתרץ לעצמו, למה הוא מרגיש רע, הן כולן סיבות של
שקר. והסיבה שהאדם מרגיש רע, היא לא בגלל צורה מסוימת, שהיא זו שגורמת לאדם להרגיש רע, אלא בגלל הקיום של ... לא הייתה יכולה להיות חסרה שום דבר, כי אין את מה להיות חסר. ואם התודעה הייתה חווה באמת, שהכל אחד באמת, ושהכל זאת ישות אחת ממש, לא היה שייך להרגיש רע או טוב
שקרי, כלל. והסיבה שרע לאדם, היא רק בגלל שהוא חי בעולם הנפרדות של היש והאין, שיוצר את הצורות של המציאות, ...