... הקשר שיש בין הרצון
להרגיש טוב באופן כללי לבין הרצון
להרגיש טוב ממשהו ספציפי? איך עובד הרצון
להרגיש טוב? למה אני רוצה
להרגיש טוב דווקא בדרך מסוימת? למה אני רוצה דווקא משהו מסוים? ניתוח הרצון
להרגיש טוב ורצונות אחרים מה הקשר בין הרצון
להרגיש טוב באופן כללי לרצון
להרגיש טוב ממשהו ספציפי? אליעד כהן מסביר כי קיים הבדל משמעותי בין הרצון
להרגיש טוב באופן כללי לבין הרצון
להרגיש טוב ממשהו ספציפי. לדבריו, כל בן אדם רוצה
להרגיש רק טוב באופן מוחלט, ואם אפשר היה לבחור לחוות רק טוב ללא שום חיסרון, כולם היו בוחרים באפשרות זו. אלא שבמציאות היומיומית, האדם מבין שזה לא אפשרי ... חושב שיהיה לו טוב כי הוא יהיה שבע. זהו שלב הדמיון. אחרי האכילה, הוא עשוי באמת
להרגיש טוב או לחילופין לגלות שהאוכל גרם לו לכאב בטן ולהרגשה רעה. אליעד מדגיש שהרצון לפעולה נובע תמיד מהטוב המדומיין, ולא מהטוב האמיתי שנוצר רק לאחר שהפעולה כבר התרחשה. האם הרצון
להרגיש טוב הוא הסיבה האמיתית לכל פעולה? לפי אליעד, להגיד שאדם עושה פעולה רק בגלל שהוא רוצה
להרגיש טוב זו טעות נפוצה. האדם אמנם רוצה
להרגיש טוב, אך הרצון הזה הוא לא בהכרח הסיבה הישירה לפעולה הספציפית. אליעד משתמש בדוגמה של רובוט שניתן לו פקודה אתה רוצה
להרגיש טוב ולא רע. ללא הפקודה הזו, כל הפקודות האחרות - למשל רעב זה רע או צבע ירוק זה טוב - לא היו בעלות משמעות. מצד שני, הפקודה אתה רוצה
להרגיש טוב ולא רע לא מחייבת בהכרח את הפקודות האחרות, כגון רעב זה רע. לדוגמה, עצם הרצון הכללי
להרגיש טוב אינו מחייב שאדם ירצה לאכול. כדי שאדם ירצה לאכול, צריכה להיות בו פקודה נוספת וספציפית שאומרת לו רעב זה רע ושובע זה טוב. במילים אחרות, הרצון הכללי
להרגיש טוב מאפשר קיום משמעותי לרצונות הספציפיים, אבל לא מחייב אותם. מה המשמעות של תנאי הכרחי לעומת תנאי מספיק ברצון
להרגיש טוב? אליעד מבחין בין תנאי הכרחי לתנאי מספיק: תנאי הכרחי: זהו תנאי שבלעדיו הרצון או הפעולה לא יכולים להתקיים. לדוגמה, בלי הרצון הכללי
להרגיש טוב, לא תהיה משמעות לשום רצון ספציפי אחר, כמו רצון לאכול או להפסיק לעשן. תנאי מספיק: זהו תנאי שדי בקיומו כדי לגרום לפעולה להתרחש. למשל, אם מישהו רעב וחושב שרעב זה רע, ורוצה
להרגיש טוב, אז התנאים האלו מספיקים כדי שירצה לאכול. לדוגמה, אדם רעב יחליט לאכול כי התקיימו שני תנאים: הרצון
להרגיש טוב ולא רע. התפיסה שרעב זה רע ושובע זה טוב. אך אם היה חסר התנאי הראשון (הרצון
להרגיש טוב), האדם לא היה אוכל כלל, כי לא היה לו אכפת אם הוא מרגיש טוב או רע. מדוע אנחנו רוצים דווקא משהו ספציפי ולא משהו אחר? אליעד מסביר שהרצון הספציפי ... יגרום לטוב, ודבר אחר יגרום לרע. למשל, אדם שרוצה לאכול שניצל חושב ששניצל יגרום לו
להרגיש טוב. עם זאת, עצם קיומו של הרצון הכללי
להרגיש טוב אינו מחייב דווקא את הרצון בשניצל. הרצון בשניצל הוא תוצאה של פקודה נוספת ספציפית יותר - התפיסה ששניצל זה טוב. אליעד מחדד שהחקירה של הרצון להבין למה רוצים דווקא משהו ספציפי היא חקירה נפרדת מהחקירה הכללית של למה בכלל רוצים
להרגיש טוב. לדבריו, ההבנה הזו חשובה משום שלעיתים אנשים מבלבלים בין הסיבות הכלליות (רצון
להרגיש טוב) לבין הסיבות הספציפיות (למשל, שניצל זה טוב). איך להבין מדוע אני רוצה משהו מסוים? אליעד מדגיש שכדי להבין למה רוצים משהו, יש לשאול שתי שאלות נפרדות: למה באופן כללי האדם רוצה
להרגיש טוב? למה ספציפית האדם חושב שפעולה מסוימת או דבר מסוים יגרום לו
להרגיש טוב? לדוגמה, אם מישהו מחליט להתאמן, הוא חושב שהאימון יגרום לו
להרגיש טוב. אך חשוב להבין שהסיבה שבחר להתאמן היא ספציפית: הוא חושב שאימון יוביל לתחושה טובה, ולא שהרצון הכללי