... וכיצד היא עוזרת בפסיכומטרי? חשיבה מילולית היא מיומנות של ניתוח והבנת משפטים,
טענות והנחות יסוד. אליעד כהן מסביר שהיכולת להסיק מסקנות
מטענות מילוליות היא קריטית בפרק המילולי בפסיכומטרי, שבו מוצגות
טענות מחויבות (אמיתות ודאיות)
וטענות אפשריות, ועל הנבחן לזהות איזו מסקנה ניתן או לא ניתן להסיק מתוך
הטענות. אליעד מחדד שהבסיס להצלחה בשאלות אלו הוא בהבחנה ברורה בין
טענות מוחלטות לבין
טענות לא מוחלטות, כמו בין כל לבין רק. מה ההבדל בין המילים כל ורק בשאלות ... ברור ופשוט יותר להבנה. הוא ממליץ תמיד לשאול תחילה: מה אנו יודעים בוודאות מתוך
הטענות שניתנו? ולאחר מכן לבדוק מה ניתן להסיק בוודאות
מטענות אלו. לפי אליעד, אם יש ספק או אי ודאות, צריך להכיר בכך ולא להניח הנחות ... לו חברים הוא סנוב). אליעד מציע לעבוד בצורה שיטתית: לסמן קבוצות אפשריות ולבחון כל
טענה אל מול האפשרויות השונות, וכך לבדוק את תקפות המסקנות. איך לתרגל ... אליעד כהן ממליץ לתרגל את החשיבה המילולית באופן יסודי ושיטתי על ידי פירוק
הטענות לחלקים קטנים ומובנים יותר. הוא מדגיש כי אימון מעמיק בשאלות מסוג זה ... שאלת הסקה לקשה יותר? אליעד כהן מסביר ששאלות ההסקה יכולות להסתבך בקלות כאשר
הטענות הנתונות אינן מובילות למסקנות ברורות או כאשר הן כוללות
טענות שנשמעות הגיוניות אך אינן הכרחיות מבחינה לוגית. הוא מציין דוגמה שבה יכולות להיות עשר
טענות, חלקן נכונות וחלקן אולי נכונות, ואז השאלה תבקש לברר לאילו
מהטענות ניתן להגיע בוודאות, ולאילו לא ניתן להגיע כלל. אליעד מזהיר מפני שאלות שבהן
טענות הן אולי נכונות - אלה שאלות מסובכות יותר, משום שעל מנת לענות עליהן נכון ...