... ניהול משא ומתן, גיוס משקיע, איך לעשות פרזנטציה? איך להתמודד נכון עם
בעיות טכניות בצוות? כאשר אנחנו נתקלים
בבעיות טכניות בעבודה או בחיים האישיים, האינסטינקט הראשון שלנו הוא בדרך כלל לחפש פתרון טכני. למשל, אם מתקלקל לנו הרכב, הטלוויזיה או מכשיר אלקטרוני אחר, מיד נחפש מישהו עם הידע הנדרש שיתקן את
הבעיה. אבל אליעד כהן מסביר שזו רק דרך אחת להסתכל על
הבעיה. לדבריו, פעמים רבות הפתרון הטוב ביותר כלל אינו טכני אלא אנושי. לדוגמה, אם יש לך
בעיה עם הרכב, אתה יכול לנסות לתקן בעצמך או למצוא מישהו עם הידע הטכני. אך למעשה, פעמים רבות הקושי האמיתי הוא לא הטיפול הטכני, אלא היכולת ... לך. אם תדע לשכנע את הטכנאי או המוכר לעזור לך, אז בעצם פתרת את
הבעיה. במילים אחרות, הדרך הנכונה לפתור
בעיה טכנית היא לפעמים להבין שמדובר למעשה
בבעיה ביחסי אנוש. אליעד נותן דוגמה נוספת - נניח שאתה רוצה ללכת לסרט מסוים וחברך רוצה ללכת לסרט אחר. אם תתייחס לכך
כבעיה טכנית של בחירת סרט, אתה עלול להיתקע בוויכוח. אך אם תסתכל על העניין
כבעיה אנושית ותנסה להבין לעומק מה מניע את החבר שלך, יהיה קל יותר למצוא פתרון שיספק את שניכם. כיצד לשכנע אנשים לעזור לך? אליעד מסביר שהיכולת ... את העבודה כמו שצריך, מנהל שלא מבין את הנקודה האנושית ינסה לפתור את
הבעיה בעזרת הכשרה טכנית נוספת או לחץ. אך הגישה הזו לא תמיד תעבוד. לעומת זאת, אם המנהל ינסה להבין לעומק מה מניע את העובד, מה חסר לו ומה הצרכים ... לעובדים בצורה טכנית בלבד - כאילו הם רק אמצעי להשגת מטרות - נוצרת
בעיה. במקום זאת, צריך להבין שעובדים הם אנשים שמחפשים משמעות, שייכות, הכרה ותמיכה. אליעד ממליץ למנהלים להתמקד ביצירת קשרים חיוביים ומשמעותיים ... אליו רגשית - באופן דומה לאופן שבו הם מתחברים למשפחה שלהם - רוב
הבעיות הניהוליות והמקצועיות ייעלמו מאליהן. איך לנהל משא ומתן מוצלח ולגייס משקיעים? כאשר מנהלים משא ומתן או מנסים לגייס משקיע, חשוב מאוד להבין ... אנשים? ניהול משא ומתן איך לעשות פרזנטציה? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם
בעיות טכניות וקשיים בעבודת צוות? במהלך ההרצאה, אליעד מציין את החשיבות בהבנת
הבעיה באופן עמוק יותר ממה שנראה במבט ראשון. פעמים רבות אנו נתקלים
בבעיות טכניות, אך הדרך לפתור אותן לא תמיד קשורה לפתרונות טכניים. אליעד מדבר על כך שלפעמים יש להתייחס
לבעיה כבעיה אנושית ולא טכנית. דוגמה לכך היא כאשר אדם נתקל
בבעיה טכנית במערכת או במוצר, לדוגמה תיקון רכב או טלוויזיה. לעיתים, הפתרון לא טמון בידע טכני בלבד, אלא ביכולת לשכנע אחרים (כמו טכנאים או מוכרים) לעזור ולפתור את
הבעיה. זה לא מספיק לדעת איך לתקן את הרכב או המכשיר, אלא צריך לדעת איך לשכנע את מי שמסוגל לעזור, לשתף פעולה. אליעד מביא דוגמה נוספת - אם אדם ... מסוים, לעיתים הדרך הטובה ביותר לא תהיה להתעקש על הסרט, אלא להתמקד
בבעיה האנושית. מדובר לא רק בשכנוע של אדם אחר למהלך, אלא בהבנה של הצרכים והאינטרסים של אותו אדם. ככל שנבין את השורש האנושי של
הבעיה, כך יהיה לנו קל יותר למצוא פתרונות שיספקו את כל הצדדים. איך לשפר את יכולת השפעה על אחרים? אליעד מדגיש כי עלינו לפתח הבנה של מה מניע את האחרים כדי להשפיע עליהם בצורה חיובית. דיבורים על פתרון
בעיות או הצגת דרכים להשפיע על אחרים יכולים להיראות כמשימות טכניות, אך למעשה מדובר במשחק אנושי בו יש להתמקד בהבנה של הצרכים והתחושות של הצד ... עסקיים. מהו החיבור האמיתי בין ניהול עובדים והצלחה עסקית? הבהרת
הבעיה האנושית היא חלק חשוב בהבנת כיצד לנהל עובדים בצורה אפקטיבית. אליעד מציין שבמקרים רבים, כאשר עובדים לא מבצעים משימות,
הבעיה לא טמונה בהבנה של העבודה או במיומנויות טכניות. פעמים רבות, מדובר
בבעיה אנושית - כלומר, כיצד להבין את העובד ולעזור לו להתמקד במשימות בדרך שתהיה לו משמעות. הדוגמה שנתן אליעד הייתה איך שגורם לאדם לעבוד בסביבה ... מדבר על איך להתמודד עם אתגרים גדולים. במקום להתמקד בהיבט הטכני של
הבעיה, לעיתים הפתרון טמון בשיחה עם אחרים וביכולת לשכנע אותם לעזור. אליעד מדגיש שצורת חשיבה זו יכולה לשפר את הגישה לכל
בעיה, אם נשקול את כל האפשרויות האנושיות שעומדות בפנינו. לפעמים, מה שמסתמן
כבעיה טכנית, למעשה טמון בשורש האנושי של הסיטואציה. אם נתמקד בהבנת הזווית האנושית של
הבעיה, נוכל ליצור קשרים שמאפשרים לעובדים, ללקוחות או לשותפים לפתח אמון ולהגיב בצורה שתסייע בהתגברות על האתגרים. איך לנהל עובדים? טיפים לניהול ...