... שנמצא באמצע קרב במלחמה ומרוכז מאוד במשימה שלו להציל מישהו, לא ירגיש בכלל ששפכו עליו מים, פשוט כי הוא ממוקד במטרה. זה מוכיח
שהבעיה האמיתית היא לא בעצם ההזדהות עם הגוף או המחשבות, אלא בעוצמה שבה ההזדהות הזאת קיימת בכל רגע ... אי נוחות קטנה הופכת מיד לסבל משמעותי. לדוגמה, האדם מתלונן על מתח בשרירים בבוקר, אבל לפי אליעד זה לא אמיתי שהכאב הגופני הוא
הבעיה המרכזית, כי אם לאדם באמת היה רע באופן קבוע, הוא לא היה שוכח את הרגעים האלה במהירות רבה כל כך. אם אדם שוכח מהר את מה שכאב לו, כנראה שלא באמת היה כל כך נורא, כי אם זה היה נורא באמת - הוא היה זוכר את זה בבירור. האם
הבעיה היא בעצם הקיום או ההתנגדות למציאות? אליעד מתעמק בשאלה זו ומבהיר
שהבעיה אינה בעצם הקיום, אלא בהתנגדות לקיום. אם הקיום עצמו היה רע, אדם היה תמיד חווה רע ולא היו ... לאדם אל מה שקורה לו. כלומר, זה לא שאתה קיים ולכן רע לך, אלא שאתה מתנגד למשהו בקיום שלך ולכן אתה סובל. למה קשה לך להגיע לשורש
הבעיה האמיתית? אחת
הבעיות שאותן מעלה אליעד היא הנטייה של אנשים להתעסק עם שאלות רבות ולא ממוקדות. האדם שואל שאלות כלליות ולא ספציפיות, מה שגורם לו לבזבז זמן על מחשבות וסיפורים לא חשובים במקום להגיע ישירות
לבעיה . אליעד נותן דוגמה של אדם רעב שמתחיל לספר שלא אכל שלושה ימים, במקום פשוט לומר שהוא רעב ולבקש ... שהוא רוצה משהו, אך אם באמת היה מקבל אותו היה משתעמם, ולכן הוא ממשיך לסבך את המציאות שלו. אליעד מסביר שבעצם האדם יוצר לעצמו
בעיות או מטרות מדומות רק כדי שיהיה לו במה להתעסק. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה להיות עשיר, אבל אם ... לעשות זאת בצורה מוחלטת, אז הוא מפסיק לחוות סבל, כי אין לו יותר הזדהות עם משהו לא וודאי שגורם לו להרגיש רע. אליעד מדגיש
שהבעיה אינה במציאות עצמה אלא בדרך שבה האדם תופס אותה. הדרך לאושר, כפי שהוא מסביר, עוברת דרך שינוי ...