... שהוא אומר לילד, הילד חש זאת. ילדים חשים את המסר הלא מדויק שנשלח אליהם, שבו ניכר שההורה לא באמת מאמין שלא הוא תשובה נכונה או ברורה. כשההורה אומר לא אך מעביר
תחושה שהוא מצטער או לא שלם עם ההחלטה, הילד קולט את הסימנים הסמויים ומבין שהלא הוא לא דבר טבעי או מובן מאליו. כתוצאה מכך, הוא
ירגיש שהוא לא צריך לקבל את הלא הזה. איך אמפתיה מוגזמת פוגעת ביכולת להציב גבולות? כשההורה משדר אמפתיה מוגזמת כלפי הילד אחרי אמירת לא, הוא למעשה משנה את המסר המועבר לו. במקום להציג את הלא כמשהו טבעי, ההורה מעביר את המסר הלא נכון, שמסביר לילד שהלא הוא דבר שלילי שמצריך התנצלות או
רגישות. אם הילד מזהה חוסר נחישות, הוא יתחיל להתנגד יותר ויותר. כאשר ההורה מראה
רגישות יתר, כמו
רגשות אשם או מצוקה פנימית על כך שהוא לא סיפק את רצון הילד, הוא מעביר את המסר שהתנגדות ללא היא לגיטימית ומובילה לתוצאה ... מקבלים את כל מה שמבקשים, ושלא הוא חלק נורמלי מהחיים. אם ההורה יגיב בנחישות וביטחון, הילד ילמד שהמילה לא היא חלק מהתמודדות עם מציאות, ולא מצב שדורש התנצלויות או
רגשות אשם. איך הקשר של ההורה עם לא בחייו משפיע על תגובת הילד? אם ההורה לא מצליח להתמודד עם לא בחייו האישיים, כלומר, אם הוא לא יודע לקבל את הסירוב או ההתמודדות עם המוגבלות, הוא יתקשה לשדר זאת לילד. ההורה
שמרגיש רגשות אשם או כעס על כך שהוא לא יכול לתת לילד את מבוקשו, לא ישדר יציבות וביטחון. הילד יחשוב שגם הוא לא צריך לקבל את הלא הזה, ויתנגד לו בכל כוחו. לכן, חשוב שההורה ישדר
רגשות של קבלה ושלמות כאשר הוא אומר לא לילד, כך שהילד יבין שאין בכך סבל או בעיה. כיצד הילד בודק את תגובת ההורה ללא? ... מקום להיאבק בו. לעומת זאת, כאשר ההורה משדר יציבות ונחישות, הילד יבין שאין סיבה להיאבק או להתנגד למילה לא. תהליך זה מחזק את קבלת הלא כדבר טבעי ומובן. איך להימנע
מרגשות אשמה כשאומרים לילד לא? כדי להימנע
מרגשות אשמה, ההורה חייב להבין שהצבת גבולות היא חלק טבעי מהחינוך. לא כל רצון של הילד צריך להתממש, וכמו שההורה לא תמיד מקבל את כל מבוקשו, כך גם הילד צריך ללמוד להתמודד עם דחיית סיפוקים. אם ההורה מבין שאין חובה לספק כל רצון של הילד ושהמילה לא אינה דבר רע, הוא יכול להתמודד עם
רגשות אשם בצורה יעילה יותר. ההורה צריך להיות בטוח בעצמו ובכך שהסירוב לא פוגע באף אחד, לא בהורה ולא בילד. מהי המשמעות העמוקה ... משום שהוא מאפשר להם לפתח את היכולת לדחות סיפוקים ולהתמודד עם תסכולים. הילד צריך להבין שהלא אינו עונש או דבר רע, אלא חלק מהחיים שיכול להתקבל בשלום, מבלי ליצור
תחושות של סבל או עימות. איך לפעול כשילד ממשיך להתעקש שוב ושוב? כאשר הילד מתעקש שוב ושוב אחרי שמישהו אומר לו לא, יש לזכור שהוא לא רק מבקש את הדבר שמהם הוא רוצה, אלא בודק את יציבות ההורה. חשוב שההורה לא יכנס למאבק ארוך או ישדר
תחושות של רחמים או אשם. אם ההורה משדר שהלא הוא נחרץ ומובן, הילד יבין שאין טעם להיאבק. המשמעות היא שההורה לא רק מציב גבולות, אלא גם משדר
תחושת שליטה וביטחון. למה חשוב שההורה יהיה שלם עם אמירת לא בפני עצמו? ההורה הוא המראה של הילד, ואם ההורה לא מסוגל לקבל ... אומר לילד לא, הילד יבין שלא כל דבר חייב להתממש, ושאין סיבה להילחם נגד הלא. חשוב שההורה יתחיל לקבל את דחיית הסיפוקים כמשהו טבעי, ולתת לילד את הכלים להתמודד עם
תחושת תסכול בדרכי התמודדות בריאות. איך ליישם בפועל את העיקרון של לא בטוח ונחוש? השלב הראשון הוא להבין שלא הוא חלק מהותי בחינוך לילד עצמאי ובוגר. ההורה צריך להתבונן
בתחושותיו כאשר הוא נתקל בסירוב או דחיית רצון, וללמוד לקבל את הסירוב בקלות ובנוחות. כשההורה אומר לא, עליו לשדר ביטחון ושלמות עם ההחלטה, מבלי להתנצל או
להרגיש אשם על כך שהוא לא עונה כן. ברגע שההורה מדגים לילד את הנחישות והשלמות עם המילה לא, הילד ילמד איך להתמודד עם דחיית ... שליטה בכעסים אצל ילדים הצבת גבולות לילדים הדרכת הורים וחינוך ילדים למה הילד מתקשה לקבל לא ומהו שורש הבעיה? הסיבה העיקרית שילד לא יודע לקבל לא נובעת מכך שהוא
מרגיש שאמירת הלא של ההורה אינה נחושה. אם ההורה עצמו לא שלם עם הלא שהוא אומר, הילד קולט את המסר הסמוי הזה ומתרגם אותו
לתחושת זה לא באמת בסדר שאמרו לי לא. בנוסף, אם ההורה מזדהה יותר מדי עם הסבל האפשרי של הילד, הוא משדר לילד שיש סיבה אמיתית לסבול, במקום ללמד אותו שהוא מסוגל גם לדחות סיפוקים בלי להיפגע. איך אמפתיה מוגזמת פוגעת ביכולת להציב גבולות לילדים? כאשר הורה אומר לא אבל
מרגיש רע או אשמה על כך, הוא למעשה מעביר לילד מסר כפול: מצד אחד לא, ומצד שני סליחה שאני אומר לך לא, אני מצטער. הילד קולט את ... ההורה עם לא בחייו משפיע על תגובת הילד? אם ההורה עצמו לא יודע להישאר רגוע כשהמציאות אומרת לו לא (לדוגמה, כשהוא רוצה משהו ולא מקבל אותו), הוא יחווה מצוקה פנימית
וירגיש רגשות אשם או כעס בכל פעם שהוא נאלץ לסרב לילד. הילד
מרגיש את חוסר הנוחות של ההורה, מבין שהלא כרוך בסבל, ולכן הוא בוחר גם כן לסבול ולהתנגד בכל הכוח. כיצד הילד בודק את התגובה של ... שלילי, ושווה להילחם בו. לעומת זאת, כשההורה שלם עם החלטתו, ללא פחד או כעס, הילד מבין שאין בכך איום או סבל אמיתי, וכך לומד לקבל את הלא בקלות רבה יותר. איך להימנע
מרגשות אשמה כשאומרים לילד לא? הדרך להימנע
מרגשות אשמה היא להבין שאין חובה לספק כל רצון של הילד. בדיוק כפי שההורה לא מקבל תמיד את כל מבוקשו בחיים, כך גם הילד צריך ללמוד להתמודד עם דחיית סיפוקים. כשמבינים שלא הוא חלק טבעי ממצבי החיים, ולא בהכרח
חוויה רעה, המשמעות
הרגשית של אמירת לא פוחתת מאוד. מהי המשמעות העמוקה של לא עבור הילד? לא מלמד את הילד שהוא יכול להיות מאושר גם בלי למלא כל רצון ... לא בפני עצמו? ההורה הוא מראה לילד. אם הוא איננו מקבל את הלא בחייו שלו בשלווה, הוא לא יוכל לשדר לילד ביטחון באמירת לא. לעומת זאת, כשההורה שלם עם המציאות ולא
מרגיש נסער כשהדברים לא קורים כמצופה, הוא מעביר לילד מסר שאפשר לחיות בשלום גם כשלא מקבלים כל מה שרוצים. איך ליישם בפועל את העיקרון של לא בטוח ונחוש? 1. להבין קודם כל שלא הוא חלק מהותי בחינוך לילד עצמאי ובוגר. 2. להתבונן
בתחושות של ההורה עצמו מול מציאות שלא תמיד מתאימה לציפיותיו, וללמוד לקבל זאת ברוגע. 3. בעת אמירת לא, להראות ... היא שאם ההורה לא יילחץ בזמן אמת, הילד יתייחס ללא כאל עובדה שאפשר לחיות איתה. לכן חשוב לפתח שליטה פנימית ועמידה נחושה מצד ההורה, בלי להיכנס למאבקים ארוכים או
לתחושות אשמה מוגזמות. איך להתמודד עם מרדנות של ילדים איך ללמד ילד לדחות סיפוקים שליטה בכעסים אצל ילדים הצבת גבולות ... אצל ילדים, שליטה בכעסים אצל הילדים, ילדים כהשתקפות של ההורים, ילדים כמראה של ההורים, ילדים כראי של ההורים, אמפתיה מול הילדים, למה לא להיות אמפתי? נחישות בלי
רגישות, איך להציב גבולות לילדים? איך לסרב לילד? איך לומר לא לילד? איך להגיד לא לילד? איך ללמד ילד לשלוט בכעס? איך להגיד לא ...