... אנשים? טכניקות אימון, מה השאלה שלך? מה הבעיה שלך? מה רע לך? למה אנשים שוכחים פתאום כעס או אכזבה לאחר עימות או כישלון? אליעד כהן מסביר תופעה נפוצה שבה אנשים
חווים רגעים של כעס, עוינות או מאמצים רבים להשגת ... להשגת מטרה, מתאמץ מאוד וכשהוא לא מצליח, פתאום טוען שזה כלל לא היה חשוב לו. אליעד מדגיש שהשכחה הזו איננה בהכרח שכחה אמיתית, אלא התעלמות או הדחקה רגעית של
רגש או תסכול, שיכולה לנבוע מחוסר רצון להתמודד עם
הרגש הכואב או חוסר היכולת להגדיר לעצמו מה ... לבעיה נפוצה שבה אדם מצהיר יש לי שאלה, אך כשהוא מתבקש להגדיר אותה במדויק, הוא מתקשה ואינו יודע להסביר בבירור מהי השאלה. הוא נותן דוגמה לאדם שמתחיל לדבר מתוך
תחושה שיש לו שאלה, אך לא מסוגל להגדיר אותה מפני שהוא טרם הצליח לחדד אותה במוחו. כאשר אדם נמצא בשלב של
תחושת חוסר הבנה, הוא אינו בהכרח יודע לנסח את ... עליה לגמרי? לפי אליעד כהן, אם מנסים בכוח לקבל הגדרה מדויקת וברורה לשאלה שאדם טרם גיבש, עלולים לגרום לו לוותר לחלוטין על השאלה. הסיבה לכך היא שאותו אדם עלול
להרגיש שהשאלה שלו איננה רצינית מספיק או שהוא אינו ... להגדיר בבירור את השאלה עשויה להשתיק את האדם לחלוטין, כי הוא מבין שאין לו יכולת לענות על הדרישה הזאת. כיצד ניתן לסייע לאדם להבהיר את השאלה שלו בלי לגרום לו
להרגיש לא בנוח? אליעד מציע גישה עקיפה יותר, במקום ... או מהי בדיוק השאלה, אלא מאפשרות לאדם לגלות באופן הדרגתי את המחשבה הפנימית שלו. הגישה הזו מורידה את הלחץ מהאדם ומסייעת לו למצוא בעצמו את מה שמפריע לו, מבלי
להרגיש שהוא חייב לדעת את התשובה מראש. כיצד להתמודד עם ... שיש לו בעיה אך מתקשה להסביר בדיוק מהי, אליעד ממליץ לא להקשות עליו עם שאלות ישירות מדי כמו מה בדיוק הבעיה?, אלא להשתמש בשאלות עקיפות יותר, כגון מה היית רוצה
להרגיש?, או מה היית רוצה שיהיה טוב יותר?. שאלה כזו ... ניסוח השאלה משנה את היכולת של האדם לענות עליה? אליעד מסביר שהניסוח של השאלה משפיע מאוד על האופן שבו האדם מגיב אליה. למשל, כששואלים מה אתה לא מבין? האדם עלול
להרגיש מותקף ולומר לעצמו אבל אני מבין!, ואז לא יהיה ... אם שואלים מה היית רוצה להבין יותר טוב?, האדם אינו צריך להודות שהוא לא מבין כלל, אלא רק מבטא רצון לשיפור ההבנה. זה מאפשר לו להמשיך בשיחה ולהסביר בהדרגה מה הוא
מרגיש או חושב באופן נינוח. איך הטכניקות הללו יכולות להסביר את המצבים של שכחה והתעלמות שהוזכרו? אליעד קושר את ההסברים על הגדרת השאלה והבעיה אל אותם מצבים ראשוניים שתוארו, בהם אדם שוכח או מתעלם
מרגש כעס או מתסכול לאחר מאמץ כושל. הוא מסביר שבאותו האופן שבו אדם מתקשה להגדיר את השאלה שלו, ייתכן שהוא מתקשה להגדיר לעצמו מה בדיוק
הרגש שהפריע לו או מה בדיוק לא הצליח להשיג. לכן הוא כביכול שוכח או מתעלם מזה, לא מפני שלא היה לו אכפת, אלא מפני שקשה לו להתמודד עם הגדרה מפורשת של
רגשות או תחושות כישלון. אליעד מציע להשתמש באותם כלים ושאלות עקיפות גם במקרים האלו, כדי לעזור לאדם לברר עם עצמו מה בדיוק
הרגיש ולמה הוא מגיב כפי שהוא מגיב. בעזרת שאלות עקיפות כמו מה היית רוצה
להרגיש? או מה היית רוצה שיהיה אחרת?, ניתן לעזור לאדם להבין לעומק את ההתנהגות והתגובות
הרגשיות שלו. הגדרת בעיות ושאלות בחיי היומיום איך לברר מה באמת מציק לאדם? מודעות עצמית והבנת רצונות כלים לתקשורת והקשבה בין - אישית זיהוי וניתוח תגובות
רגשיות כיצד מתבטאים מצבי שכחה והתעלמות לאחר עימות ... בשיח עלתה תופעה שבה אדם עשוי להתנהג בעוינות או בכעס כלפי מישהו, אך זמן קצר אחר כך הוא מתנהל כאילו לא אירע דבר. הובאה דוגמה של אדם ששידר כעס וניתוק מתוך מטען
רגשי, אך כעבור עשר דקות התנהל בשיחה רגילה בלי ... ביקורת על מצב שבו אדם אומר יש לי שאלה, אבל כשמתבקשים להסביר מה בדיוק השאלה, מתברר שהיא איננה מוגדרת בבירור אפילו בעיני השואל עצמו. ההסבר הוא שייתכן שהשואל
מרגיש שיש לו חוסר הבנה או בעיה מסוימת, אך בפועל הוא ... דוגמה נוספת: אדם אומר יש לי בעיה, מתחיל לספר סיפור, וכשמבקשים להבהיר מה בדיוק הבעיה?, הוא מתקשה לתת תשובה מדויקת. במצב כזה, כדאי לשאול אותו מה היית רוצה
להרגיש? או מה היית רוצה לשפר? במקום מה הבעיה?. אם הוא ... שחוו (כמו כעסים פתאומיים או רדיפה אחר מטרות). במקום להניח שהם שכחו את מה שהטריד אותם או לא באמת רצו את המטרה, אפשר לברר איתם בצורה מדורגת יותר מה בדיוק הם
מרגישים או איך הם תופסים את השינוי הפתאומי בהתנהגותם. הגדרת בעיות ושאלות בחיי היומיום איך לברר מה באמת מציק לאדם מודעות עצמית והבנת רצונות כלים לתקשורת והקשבה בין - אישית זיהוי וניתוח תגובות
רגשיות כן. ש: לא יודע איך להגדיר את זה שכחה וזיכרון בכל מיני הקשרים, בהקשר שנגיד אני אביא דוגמה לדוגמה של זה פונקציה נגיד דיברתי עם בן אדם אז הוא שידר אלי כעס ניתוק כאילו זה היה מהרבה מטען
רגשי כלפי עוינות, אחרי עשר דקות כאילו לא קרה דבר ... מישהו אומר יש לי בעיה ואז מתחיל לספר סיפור אני אומר לו טוב אבל מה הבעיה ואז הוא לא מצליח להגיד מה הבעיה ואז אתה אומר לו אוקי בא תגיד לי נגיד מה היית רוצה
להרגיש או כאילו לפעמים עדיף לקחת את זה למקום יותר ...