... לילד שלא רוצה עזרה? אליעד מסביר תחילה שיש להבחין בין
העובדות עצמן לבין הפירושים שנותנים להן. אם ילדה לא רוצה שההורה יעזור לה, זוהי
העובדה . הפרשנות שההורה נותן, לדוגמה שהילדה עקשנית או עצבנית, היא כבר פירוש, ולא
עובדה אובייקטיבית. הוא מציע תמיד להיצמד
לעובדות בלבד. למשל, אם הילדה מקללת את אמא שלה,
העובדה היא שהיא מקללת, ולא שהיא עצבנית. היא ... או שהיא עצבנית ואלימה. אליעד מסביר כי אלו פירושים, ולא
עובדות. למשל, ההורה טוען שאין לילדה חברים כי היא לא יוצאת מהבית. אך אליעד מבהיר
שהעובדה היחידה היא שההורה לא רואה אותה יוצאת ... יפסיק להציק לו. אסטרטגיה יחסית - להחליט שמקבלים את
העובדה שרוצים לעזור, ואז לבדוק כיצד אפשר לעזור ...