... של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה?
עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח מדוע אנשי מכירות לא מצליחים לסגור עסקאות? אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנשי מכירות מתקשים לסגור עסקאות היא ... רבות, גם כאשר נדמה שהכל נעשה באופן מושלם ומדויק. מה ההבדל בין
עובדות לפירושים במכירות? אליעד כהן מדגיש שהמפתח למניעת טעויות בתהליך המכירה הוא להבין את ההבדל הקריטי בין
עובדות לבין פירושים.
עובדות הן מה שהלקוח אומר בפועל. לדוגמה, אם לקוח אומר אני רוצה שולחן, זוהי
עובדה. פירוש, לעומת זאת, הוא מה שהמוכר מניח או מוסיף מעבר למילים של הלקוח. לדוגמה, כאשר איש המכירות שומע את הלקוח אומר אני רוצה שולחן ומיד ... חוסר בירור מעמיק של צרכי הלקוח, העסקה התפספסה. האם שולחן יפה זו
עובדה או פירוש? בנקודה זו אליעד כהן מסביר את ההבדל בין
עובדה לבין פירוש גם בדוגמה נוספת. לומר זה שולחן זו
עובדה פשוטה וחד - משמעית. אך אם מישהו אומר זה שולחן יפה, זוהי כבר פרשנות אישית, שכן יפה הוא מושג סובייקטיבי. מה שיפה בעיני אדם אחד יכול להיות ... אחר. איש מכירות שרוצה להימנע מטעויות צריך להבין היטב את ההבדל בין
עובדות יבשות לבין פרשנויות סובייקטיביות, ולשאול שאלות נוספות כדי להבין למה הלקוח מתכוון כשהוא אומר יפה. כיצד להימנע מההרגל לפרש במקום לבדוק
עובדות? הדרך להימנע מהטעות הזו, לפי אליעד כהן, היא לפתח מודעות עצמית להרגל לפרש במקום לבדוק
עובדות. איש מכירות חייב תמיד לעצור לרגע ולשאול את עצמו: האם מה שאני חושב הוא באמת
עובדה, או שזה רק פירוש שלי? התרגול המתמיד של ההבחנה הזו יעזור לאיש המכירות לוודא שהוא מבין נכון את צרכי הלקוח ולא מניח הנחות שגויות. במקרה ... או שייתכן והוכנסו לשם פרשנויות מיותרות. איך אפשר לתרגל את ההבדל בין
עובדות לפירושים בחיי היומיום? אליעד כהן מציע לתרגל את ההרגל הזה לא רק בתחום המכירות, אלא גם בחיי היומיום. הוא ממליץ שכל פעם כשעולה בראש מחשבה כלשהי, אדם ישאל את עצמו: האם זו
עובדה או פירוש?, האם זה מחויב או שזה רק אפשרי?. על ידי תרגול זה ניתן לפתח יכולת הבחנה טובה יותר בין מציאות לבין הנחות אישיות. כשאיש המכירות ... טעויות בתהליך המכירה? לסיכום, אליעד כהן מסביר שהיכולת להבחין בין
עובדות לפירושים היא קריטית להצלחה במכירות. איש מכירות טוב לא יכול להרשות לעצמו להסתמך על פרשנויות אישיות, אלא חייב תמיד לוודא שמה שהלקוח אומר ... שיטות לשיפור מיומנויות מכירה בירור צרכים מעמיק של הלקוח הבחנה בין
עובדות לפירושים בתקשורת בינאישית כיצד עלולה אי הבנה של צרכי הלקוח להוביל לאובדן עסקה? המרצה מסביר שטעויות של אנשי מכירות רבות נובעות מחוסר הבנה ... אך מתברר שבפועל הוא פירש באופן שגוי את דבריו. מדוע חשוב להבחין בין
עובדות לבין פירושים במהלך תהליך המכירה? המרצה מדגיש שההבחנה בין
עובדות ופירושים קריטית בכל אינטראקציה, לא רק במכירות אלא גם במשא ומתן, בזוגיות או בחינוך ילדים. כאשר הלקוח אומר משפט מסוים, זוהי
עובדה שהוא אמר אותו. אולם המוכר מוסיף במחשבתו פירושים והנחות יסוד שעלולות לעוות את ההבנה שלו. לדוגמה, אם הלקוח אומר אני רוצה שולחן, זו
עובדה. אבל כשהמוכר מוסיף לעצמו כנראה מדובר בשולחן גדול, זו כבר פרשנות. ייתכן שהלקוח בכלל רוצה שולחן קטן. אנשי מכירות נוטים למלא את החסר ... והעסקה תיפול רק בגלל שלא נעשה בירור צרכים מדויק. האם שולחן יפה זו
עובדה או פירוש? המרצה מדגים שכשאומרים זה שולחן - זוהי
עובדה, אך זה שולחן יפה זו כבר פרשנות סובייקטיבית. מה שנראה יפה בעיני אחד, עשוי להיראות פחות יפה בעיני אחר. אם הלקוח מבטא משהו שדומה לאני רוצה ... גודל ספציפי, צבע מסוים או אולי בכלל באיכות החומרים. עצם ההבנה של
עובדה מול פרשנות חוסכת טעויות בתהליך מכירה. איך מתמודדים עם ההרגל לפרש במקום לבדוק
עובדות? הדרך להתמודד עם הנטייה הטבעית להניח הנחות ולאמתן היא לעצור ולשאול: האם אני בטוח שזו
עובדה, או שזה פירוש שאני מוסיף? איש מכירות טוב צריך להתמקד במה שנאמר בפועל, לחזור ולברר מול הלקוח, לוודא ששמע אותו נכון ולחפש הסברים מפורטים. ... האמיתי של הלקוח ולא רק את הפירוש שלו לצורך הזה. איך לתרגל הבחנה בין
עובדות לפירושים בחיי היומיום? המרצה ממליץ להטמיע ביומיום הרגל של בירור עצמי: בכל פעם שחושבים מחשבה כלשהי, לשאול האם זו
עובדה או פירוש?, האם מחויב שזה נכון או רק אפשרי?. התרגול הזה עוזר למוכר לזהות במהירות מתי הוא נסחף לפרשנות ומתי הוא מתבסס רק על
העובדות. כך, בזמן אמת, מול הלקוח, הוא יוכל לברר במקום להניח הנחות שגויות. מהי המסקנה הסופית לגבי טעויות בתהליך מכירה? בשורה התחתונה, איש מכירות ... שרוצה לברר צרכי לקוח ולהבין את הלקוח באמת, צריך לוודא שהוא לא מערבב
עובדות ופירושים. בכל שלב בתהליך המכירה, מומלץ לעצור ולשאול: האם אני בטוח שזו
עובדה? האם שאלתי מספיק שאלות כדי להבין מה הלקוח באמת רוצה?, ורק אחר כך להציע פתרונות. גישה זו מונעת טעויות בתהליך מכירה ויכולה לעזור לסגור ...