... לשאול אותו: ואם המוצר היה עולה חצי
מחיר, היית מוכן לקנות אותו?. במצב כזה, הלקוח לרוב יגיד שכן, וכך נוצר מצב של הסכמה חלקית. אמנם הלקוח הסכים רק בתנאים מסוימים, אבל בפועל הוא אמר שהוא רוצה את המוצר. הסיבה לכך ... לא צריך להסכים יתר על המידה ולהודות
שהמחיר באמת גבוה מדי. הסכמה מוגזמת כזאת יכולה ליצור מצב שבו הלקוח מתבצר בעמדתו המקורית, ומתקשה לאחר מכן להשתכנע שהמוצר שווה את
המחיר המלא. לדוגמה, אם המוכר רוצה למכור ללקוח פרה, והלקוח אומר שהוא לא רוצה כי הפרה תלכלך את הבית, המוכר יכול לשאול: ואם היית יודע שהפרה לא תלכלך בכלל, היית מוכן?. אם הלקוח ... מסכים אם היה מדובר בתנאים שונים, כמו
מחיר נמוך יותר. השאלה הזו עוזרת להבין את התנגדויות הלקוח ולהתמודד איתן בדרך שתיצור הסכמה. איך ליצור הסכמות קטנות כדי להגיע להסכמה גדולה? כשהלקוח לא מסכים עם ההצעה הראשונית, ... לדוגמה, אם לקוח לא מוכן לקנות רכב
במחיר מסוים, אפשר לשאול אותו אם היה מוכן לקנות את הרכב
במחיר נמוך יותר, ולראות אם זה מתאים לו. גם אם הלקוח לא מסכים עם כל ההצעה, השאלה הזו יוצרת הסכמה חלקית שיכולה להוביל למכירה. מה עושים כשלקוח אומר לא? ברגע שללקוח יש התנגדות מלאה, ... לשאול אותו אם היה מוכן לקנות אותו
במחיר נמוך יותר, וליצור תחושת הסכמה בכך שיסכים למשהו אחר, אפילו אם לא מדובר בתנאים הסופיים. מה לעשות אם הלקוח מסכים בתנאים מסוימים, אבל לא בכולם? הסכמה חלקית היא צעד חשוב, אך יש ... לדוגמה, אם נגיד המוצר היה עולה חצי
מחיר, הלקוח היה מוכן להסכים לקנות אותו. אז מה שצריך לעשות ברגע שלקוח אומר אני לא מוכן, אני לא רוצה לקנות את המוצר הזה, שואלים את הלקוח תגיד לי, ואם זה היה עולה לך חצי, היית ... מסכים לקנות בחצי, עכשיו, בא נדבר על
המחיר. אבל, יצרנו הסכמה. כנל לגבי כל התנגדות אחרת. בנאדם נגיד אומר: אני לא רוצה ככה וככה..., תגיד לי ואם ככה וככה, אתה מסכים שככה וככה? יכול להתאים לך ש...? יכול להתאים לך יותר ... שהוא רוצה את המוצר, עכשיו בא נדבר על
המחיר. אבל, אם בנאדם עושה את זה גרוע, אז, מזה נקרא לעשות את זה גרוע? זה להביע יותר מדי הזדהות עם ההתנגדות של הלקוח למצב שאליו אנחנו רוצים להוביל אותו בסוף. נגיד שלקוח אומר: אין ...