... במובן, שלפעמים איש המכירות אומר ללקוח, כדאי לך לקנות את המוצר הזה, כי יש עליו הנחה מאוד גדולה. במובן, שיכול להשתמע, שאם לא היתה הנחה על המוצר, אז לא היה כדאי
לרכוש את המוצר, לא בגלל המחיר הרגיל שלו, אלא בגלל שהוא לא מספיק טוב. לדוגמה, נניח שאיש המכירות אומר ללקוח, כדאי לך
לרכוש את הספה הזאת, כי היא כרגע במבצע של 50% הנחה. מכך יכול להשתמע ללקוח, שכאילו אם לא היתה הנחה, לא היה כדאי לו
לרכוש את הספה. ולא שישתמע שלא היה כדאי לו
לרכוש את הספה בגלל המחיר, אלא בגלל שהיא עצמה לא באמת הכי טובה עבורו כלקוח. במילים אחרות, הטבת ההנחה של המוצר ללקוח, לפעמים היא מוצגת ללקוח, כסיבת הרכישה שלו. דהיינו, תרכוש את המוצר הזה, כדאי לך
לרכוש את המוצר הזה, בגלל שהוא זול. אבל אם הוא לא היה זול, לא היה כדאי לך
לרכוש אותו. ולקוח חכם, בדרך כלל לא ירצה
לרכוש מוצר זול, כי הוא זול, למרות שהוא כנראה לא הכי טוב. ויש היצע וביקוש לכל דבר. ואם יש הנחה, אולי אין ביקוש למוצר וכיוב. וגם מי שאוהב
לרכוש בזול, אוהב ורוצה לדעת שהוא עושה עסקה טובה ורוכש מוצר טוב, אבל רוכש אותו בזול. ולא שהוא רוכש מוצר לא הכי טוב, בגלל שהוא הכי זול. ולכן איש המכירות צריך לדעת שכאשר הוא מנסה לגרום ללקוח
לרכוש מוצר שנמצא כרגע במבצע והנחת מחיר, על איש המכירות להיזהר שלא בטעות הלקוח יחשוב שכאילו כדאי לו
לרכוש את המוצר רק בגלל המחיר. ואיש המכירות צריך להעביר ללקוח את המסר, שהמוצר הזה שווה פי כמה וכמה וכולי. אבל ... העסקה רק או בעיקר בגלל המחיר. לסיכום: צריכים וקריטי לדעת, איך להציג ללקוח מחיר זול ואיך להציג ללקוח הטבת הנחה והטבת מחיר על מוצר כלשהו. שלא ישתמע שכדאי ללקוח
לרכוש, כי זה זול. אלא כי המוצר באמת טוב, אבל במקרה כרגע הוא זול מסיבות שונות וכולי. ...