... כמעט לא מתייחסים אליו. לעומת זאת, העבד (האפשרי) הוא הרצון להשיג דברים חומריים, המחשבות והצורות. האדם הופך את הצורות הללו למחויבות, ומתחיל להתייחס אליהן
בכבוד, עד שהוא שוכח את האמת. ככל שהוא מאמין יותר ברצונות ובצורות, כך ... מהשאלה. כיצד מתרחש המרד הפנימי באדם? כשיום אחד אחד האנשים מספר לבן המלך שהוא בעצם בן השפחה, מתעורר ספק. אך מיד משתיקים את הספק בכך שאומרים לו: אין זה
מכבודך לחקור זאת, ואפילו אם תרצה לחקור, אי אפשר לדעת את האמת ... שים לב שכאן הכל נאמר בלשון נקבה - מיילדת, נשים דעתן קלה, למה? כי בעיקרון, בשפה של רבי נחמן גבר זה שכל גדול, אשה זה שכל קטן. נשים דעתן קלות נשים רוצות יותר
כבוד כי יש להן פחות שכן, וכו וכו. בתפישה הזו אשה פירושו שכל קטן. מה ... מלך מלכי המלכים, הוא ההוויה של המציאות. הוא מהוו, מחייה ומקיים את כל הממלכה כולה. האין, האינסוף, הלא מוגדל, הלא מחויב הוא מחייה את הכל. אבל מי מתייחס אליו
בכבוד? יש מישהו שאומר תודה רבה לכלום. כלום, לא מתייחסים אליו, אומרים ... אליעד: אתה צודק. אתה צודק. וזה מה שיפה בסיפור. מי שיום אחד ישמע את זה יראה שזה יותר יפה ממה שזה נדמה. עכשיו נמשיך הלאה. אך אי אפשר לחקור על זה כי אין זה
כבודך ואי אפשר לחקור זאת כלל. שים לב, קודם כל אי אפשר לחקור על זה כי אין זה
כבודך. וגם אם תגיד אני מוכן לחקור את זה ולא אכפת לי, אני רוצה את האמת. ולא אכפת לי מה
כבודי, אי אפשר לחקור זאת כלל. קודם כל התחיל להגיד לו, תראה, אי אפשר לחקור על זה כי אין זה
כבודך. אח כ אמר לו, אי אפשר לחקור זאת כלל. כאילו רצה שלא יחקור. אז ... זה לא נכון. אולי אתה בכלל עבד. אולי אתה מדומיין לגמרי, אולי אתה באמצע חלום, אולי כל החיים האלה זה אשליה. אבל אי אפשר לך לחקור זאת. למה? קודם כל כי אין זה
כבודך. וזה יותר יפה ממה שזה נדמה. קודם כל, אין זה
כבודך. אין זה
מכבודו של השכל לשאול האם אני השכל צודק או לא? לא
מכבודו, מה אתה מטיל ספק בעצמך? אין זה
כבודך. אבל דבר נוסף אי אפשר לך לחקור זאת כלל. למה אי אפשר לך לחקור ... לו: אולי כל מה שאני חושב זה לא נכון? אולי כל המחשבות כולן מהראשון ועד האחרון זה לא נכון? אולי הכל זה רק דמיון? אולי. אז קול ראשון אומר לו, תקשיב, אין זה
מכבודך. איך אתה מעיז להטיל ספק בעצמך? מה קרה לך? מה כל הרצונות שלך ... אך, הודעתי לך זאת ואז אותו קול פנימי אומר, אוקי. אז למה סיפרת לי על זה? אם אתה אומר שבכל מקרה אני לא יכול לחקור אם אני בן המלך או בן השפחה, כי זה לא
מכבודי, ואין אפשרות להגיע למסקנה, אז למה סיפרת לי על זה? אז הוא אומר ...