... היא לא רק לאלוהים שנתן את התורה במובן הדתי, אלא לאותו אלוהים ראשוני שמנהל את הכל כל הזמן. אם אלוהים באמת אחראי להכל, כולל המחשבות והמעשים של האדם, יוצא מזה שאין באמת
בחירה חופשית לאדם. הרצונות וההחלטות של בני האדם הם בעצם ביטויים של אלוהים עצמו, ולכן מבחינה אובייקטיבית האדם כלל לא קיים כישות עצמאית. למה נתינת התורה היא בעצם סתירה לאמונה באלוהים? התורה יוצרת מצב מבלבל, משום שהיא מניחה שיש לאדם
בחירה חופשית, ומעודדת את המחשבה שאלוהים יכול לעשות טוב ורע. אליעד כהן מסביר שזוהי למעשה כפירה באלוהים, כי לפי האמת האלוהית, אלוהים אחראי להכל ועושה ... למישהו מנוגד למהות האלוהית, ובכך התורה עצמה הופכת לכפירה. אליעד כהן מבהיר שכפירה זו התחילה כבר ברגע שאלוהים ברא את העולם, לפני נתינת התורה. עצם קיומו של עולם ושל תחושת
בחירה חופשית אצל האדם מהווה כפירה באחדות האלוהית. אלוהים עצמו ברא לאדם תחושת בחירה והפרדה, לפני שניתנה התורה בכלל. האדם כבר הרגיש נפרד מאלוהים, כבר ... לרמה יותר מצומצמת של הבנה, אפשר לומר שאלוהים ברא את העולם פשוט כי ככה בא לו. זו פעולה נטולת סיבה ומטרה ברורה, אלוהים לא זקוק לשום דבר מאף אחד, הוא פשוט פועל לפי
רצונו החופשי ללא שום סיבה חיצונית. מדוע אלוהים יצר לאדם ניסיון באמצעות התורה והמצוות? ברמת הסבר פשוטה יותר, אליעד כהן מתייחס לטיעון הדתי, לפיו ... שאלוהים נתן את התורה ויצר את העולם רק כדי לבדוק האם האדם יוכל לראות מעבר להפרדה ולהגיע לאחדות האמיתית, או שיישאר תקוע באשליה ובנפרדות. למה אלוהים נתן את התורה? האם יש
בחירה חופשית? מהי מטרת בריאת העולם? איך להגיע לאחדות אמיתית? מהי כפירה באלוהים? האם התורה היא עונש? ...