הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד... שהוא באמת רוצה את הכל בשלמות מוחלטת, הוא יתמודד ישירות עם הסבל, יגיע למצב של ייאוש מוחלט, ולבסוף יוכל להשתחרר לגמרי, מכיוון שלא יישארו לו ציפיות מהמציאות. מהי המשמעות האמיתית של הרצון שהכל יהיה כרצונך תמיד? כאשר האדם רוצה ... שהוא רוצה להיות אלוהים מוחלט, וכאשר מבינים שאי אפשר לקבל את זה, אז מתרחש ייאוש עמוק ומוחלט, שלאחריו מגיעה השחרור מהסבל, כי האדם כבר לא מצפה לכלום. איך מגיעים לשחרור מוחלט מהרצון? כאשר האדם מבין שהוא אף פעם לא יקבל את מה שהוא רוצה בשלמות מוחלטת, הוא מפסיק לרצות. ההבנה העמוקה הזו מביאה לשחרור מהסבל, משום שאין יותר משמעות לרצון כאשר אין אפשרות להשיגו. במצב זה האדם כבר לא רוצה כלום, ולכן הוא ... הוא מעריך את האחדות ומסוגל ליהנות ממנה. האם אפשר להגיע למצב שבו רק המציאות מחליטה עבורך? אליעד מציע שהדרך לשחרור מוחלט מכאב וסבל היא בשתי גישות אפשריות: גישה אחת: ללכת עד הסוף עם המציאות ולומר שרק מה שקורה זה נכון ולא משנה בכלל מה הרצון שלי, ובכך להשתחרר מכל סבל. גישה שנייה: ללכת עד הסוף עם הרצון האישי, ולא משנה מה קורה, להחליט שזה בדיוק מה שאני רוצה, ובכך להשתחרר גם מסבל. אך הבעיה נוצרת כאשר האדם נמצא באמצע, בין הרצון שלו לבין המציאות, ואז הוא תמיד יסבול. בסופו של דבר, אליעד מסביר שהדרך לשחרור מלא היא להכיר באמת שהכל הוא גם וגם - גם הרצון האישי, גם המציאות וגם החיבור המוחלט ביניהם, מה ... לנצח, ותמיד יש לך רצון, ותמיד יש לך תודעה, כל זמן שיש לך רצון אז את מודעת, וזה למעשה בית כלא נצחי, וזה הרבה יותר גרוע מכאבי עיניים. אז אם אתה מבין שזה כל כך רע, וזה מייאש אותך עד ... עוד יותר, אני אגלה שיש משהו אחר שהוא יותר נכון לי. אני לא מגביל את עצמי לעצמי, אלא אני משוחרר לגמרי. גם אם לאדם אין שום נאמנות לעצמו, אז הוא לא יכול להפגע. האדם נפגע כאשר יש לו נאמנות ...