... של להיות לבד. איך
להשתחרר מהצמצום ולקבל את המציאות? הדרך
להשתחרר מהצמצום, לפי אליעד, היא בהבנה שבמציאות תמיד יש חיסרון ויתרון. כאשר אדם מפסיק להבחין בין יש ואין, טוב ורע, הוא
משתחרר מהפיתוי של השאיפה לשלמות. ברגע שלא תהיה הבחנה בין טוב לרע, אדם יחווה את המציאות כפי שהיא, ללא שיפוטיות, וללא תחושת חיסרון. אדם כזה יוכל לחיות את ... כיצד שיטת ההפכים עוזרת
לשחרור פנימי? שיטת ההפכים עוזרת
לשחרור פנימי בכך שהיא מאפשרת לאדם להבין שאין דבר כזה מושלם. כל מחשבה או מצב שאדם חווה, יש לו גם הפך. על ידי תרגול שיטה זו, בה אדם בודק כל מחשבה שהוא ... את ההפכים שלה וכתוצאה מכך
משתחרר מהצמצום. כך, הוא יכול להגיע למקום שבו הוא לא יודע מה הוא רוצה, ובכך
משוחרר מהקונפליקטים הפנימיים שמונעים ממנו לחוות את המציאות באופן מלא. האם אדם יכול להתאחד עם אלוהים? לפי רבי נחמן, אם אדם מבין את מהות אלוהים, הוא יכול ... השלמות והחיסרון שיטות
לשחרור פנימי רבי נחמן מברסלב מהו צמצום לפי תורת הקבלה, ואיך הוא משפיע על חוויית החיים? הצמצום, שמוזכר בתורת הקבלה, מתאר את הרעיון שבו אלוהים, שהיה לפני ... מה שרצה. איך האדם יכול
להשתחרר מהצמצום ולקבל את המציאות? המפתח
להשתחררות מהצמצום הוא בהבנה שבמציאות יש תמיד חיסרון ויתרון. ברגע שהאדם מצליח לא להפריד בין יש ואין, הוא
משתחרר מהפיתוי של השאיפה לשלמות. כשאין הבחנה בין טוב ורע, אין יותר חיסרון, ואז האדם חווה את המציאות כפי שהיא, ללא שיפוטיות. אדם כזה לא ירגיש רע או טוב ... איך שיטת ההפכים עוזרת
לשחרור פנימי? ההבנה של ההפכים מאפשרת לאדם להבין שאין דבר כזה מושלם. כל מחשבה שיש לו יש לה גם הפך, ואם הוא לא מצליח לראות את ההפך של כל מחשבה, הוא נשאר ... והמצבים, הוא מתרגל
לשחרור פנימי ולשלמות רגשית. האם אדם יכול להתאחד עם אלוהים? לפי רבי נחמן, אם אדם מצליח להבין את מהות אלוהים, הוא יכול להתחבר לשלמות אלוהית, כיוון שמי ... השלמות והחיסרון שיטות
לשחרור פנימי רבי נחמן מברסלב שאלה: אבקש לדבר על חוויית הצמצום. אליעד: יש מושג שנקרא צמצום, זה מושג מהקבלה, שנאמר, שאלוהים לפני הבריאה היה אין סוף, היה ... לא הוגדר. אבל הילד לא נולד
חופשי לגמרי. כול תהליך הגדילה של הילד, זה תהליך הצמצום. ההורים מלמדים אותו, זה מותר וזה אסור, חיים לפי הגדרות. ואז הילד מתמרד, למה? כי הוא רוצה
חופש , אך מצד שני, הילד לא רוצה רק
חופש , כי
חופש זה גם בעיה, למה? כי
בחופש אין משמעות, ולכן הוא גם מחפש שיגידו לו מה לעשות והוא גם לא מחפש שיגידו לו מה לעשות. שאלה: למה? אליעד: כי משמעות זה ביחס למשהו. האמת היא שזה לא נכון שהילד נולד
חופשי ואחר הוא נעשה מצומצם. אלא זה שהאדם קיים, זוהי כבר חוויה של צמצום. עצם זה שהאדם קיים, אני קיים, אני זה צמצום. מה זה אני? כשאתה אומר אני, זה ... שהאדם באמת רוצה זה להיות
משוחרר במאה אחוז, פעם אחת להיות מרוצה בלב שלם. רגע אחד לעמוד מול המציאות ולא להתלונן על שום תלונה. זה לצאת מהגבול של עצמך, כי הגבול הכי גדול זה עצמך. ...