2:02:06גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים... מספיק לעומק, הוא יגיע להבנה שבסופו של דבר אין סיבה אמיתית לשום דבר, והכל מתהווה ממקור אחד שהוא מחוץ לזמן ולמקום. כאשר אדם מבין שהוא עצמו הישות הראשונה, אז הוא חווה את כל המציאות כביטוי לרצונו, ובכך הוא משתחרר ... שם לב שעקץ אותו יתוש, לא יחווה כאב, למרות העקיצה הפיזית. חייל שנפצע במהלך מלחמה יכול לא להרגיש כאב בזמן הקרב בגלל הסיטואציה המלחיצה, אף שהוא פצוע ומדמם. אימא שמרימה ילד כבד על הידיים שלה, אך לא חשה בכאב בגלל האהבה העמוקה לילד, שמנטרלת את תחושת הכאב הפיזי. אדם שבזמן שריפה מרים דלת כבדה ללא תחושת כאב בזכות רצונו העז להציל מישהו. המכנה המשותף לדוגמאות אלו הוא שהחוויה הפיזית ... ולחקור פנימה עוד ועוד, עד שמגיעים להבנה הסופית שאין סיבה אמיתית לשום דבר, ושהכל מתהווה ממקור אחד, שהוא מחוץ לזמן ולמקום. לסיכום, אליעד כהן מסביר שההתמודדות עם כאב פיזי ונפשי תלויה אך ורק ברמת התודעה וההבנה של האדם. האדם ... אותי, שיוצרת את הרצון שלי, שיוצרת את הכאב שלי, ועושה ביניהם אינטרקציה. כאשר אתה נמצא במצב התודעתי הזה הרבה זמן ומתבונן, התודעה של האדם עוברת לשלב הבא שאז הוא מבין שכשהוא אומר אני, הוא מתכוון לישות הראשונה - אלוהים ... אלוהים יכול להווה אותה ויכול לא להווה אותה, זה נקרא אפשרי המציאות ומחויב המציאות, רבי נחמן אומר שהאדם כל זמן שלא חזר בתשובה שלמה, אין לו הוויה כלל. מה זאת אומרת שאין לו הוויה כלל, הכוונה שהוא לא קיים ... ניתוק חלקי עם הרצונות שלך, זה בודד אותך מהרצונות, מה שקורה בשלב הבא בעצם? אם אתה נמצא בזה מספיק זמן אתה מגיע להבנה, מי אתה באמת? שאתה באמת אלוהים. מה הכוונה שנניח שליד הזאת יש תודעה עצמית והיא עושה ... שאם עכשיו את הבמאית של הסרט טום וגרי, שאני מאוד אוהב אותם, למה אני אוהב אותם? כי הם כל הזמן רבים אבל אוהבים אחד את השני, וזה הכי יפה בעולם, אין יותר יפה מזה, בעצם כל הרעיון הוא שאין ... אומרת שאין שום סיבה שיהיה או לא יהיה עולם, ואף על פי כן יש לנו עולם. יש לנו במציאות של הזמן שינויים שזה בעצם מבטא תכליתיות, מטרה, להגיע לאיזה שהוא מקום, אחרת לא היה שינוי, אבל מצד אלוהים אין לו ... הכוונה ומי שרוצה קבלה יש שכינה פנימית ושכינה חיצונית, הכוונה שכלפי חוץ אלוהים מתגלה אלינו כישות שמשנה דברים כל הזמן, הוא בורא עולם, כל הזמן מחליף את המצבים בתוך העולם וכו, אבל בתוכו אין אצלו שינוי. עכשיו כרגע אצל אלוהים אין שינוי ויש שינוי ... פיסיקלית, בואו נבדוק, מהו כסא - אטומים? נבדוק פנימה, פנימה, אלקטרונים וכו בסוף נגיע למסקנה שכל דבר עשוי ממקום ומזמן, ובסופו של דבר נגיע להבנה שהמקום והזמן עשויים מאין מקום וזמן, לפני המפץ הגדול. לפני בריאת העולם לא היה כלום, נכון ממה נהיה הכל מכלום, מה זה אומר שזה עשוי מכלום שאלה זאת אנרגיה דחוסה. אליעד לא אכפת לי? מבחינתי היא ללא מקום וללא זמן, נכון לפני ההתהוות של העולם לא היה מקום וזמן, מסכימים על הנושא הזה אם אנחנו טוענים שהמקום והזמן מתהווים, זה אומר שהם מתהווים מאין מקום וזמן. מה זה אומר פרקטית, זה אומר שכרגע המציאות שלנו עשויה מאין מקום וזמן שבעברים קוראים לזה כלום. מה אני רוצה להגיד בעצם, שיש כמה פרספקטיבות, יש את הפרספקטיבה החיצונית והפרספקטיבה הפנימית. הפרספקטיבה ... ביום יום, האדם כן חי בעולם של שינויים, הוא אוכל שותה וכו אבל ברמה הפנימית אין הבדל בין מקום וזמן, ליש ואין וכו. שאלה אמרת שאם היו מנסרים את השולחן או אותך היית חווה את זה אחרת. אליעד אני ... עכשיו לפני המפץ הגדול והיינו מסתכלים סביבנו, האם היינו יכולים להגיד פה השולחן לא? כי עדיין אין מקום, אין זמן. זאת הכוונה לא קיים, הכוונה לא קיים כישויות נפרדות. האם הבנת למה הכוונה לא קיים, אפילו אם לא קיים ... שהכל מתהווה מדבר אחד, מה זה הדבר ואיך זה קשור להכל אחד מה הדבר הבסיסי ביותר בקיום שלנו? מקום וזמן. המקום זה ימינה שמאלה וכו והזמן אתמול היום מחר וכו. ממה עשוי הזמן ממה עשוי מימד המקום לפי כל התיאוריות אז הזמן והמקום עשויים מישות אחת שהיא לא זמן ולא מקום. שאני אומר לא זמן ולא מקום איך זה נראה לא מקום ולא זמן, תדמיינו שניקח את כל הקוסמוס ונלחץ אותו לנקודה, תיקחו את כל רצף האירועים, תדחסו אותם לנקודה, תקבלו נקודה אחת ... ואז אתה מגלה דרך התבוננות זו מה בכלל מניע את אלוהים, ואז אתה מגלה שיש לך את המחוץ למקום והזמן, שזה בכלל אחד, שהמציאות והאמת זה הכל אחד, וברגע שסיימת להבין את זה, זה מתחיל לעבוד. שאלה האם התוצאה ... סיפור של רבי נחמן שנקרא שבעת הקבצנים, מעשה בשבעה קבצנים בספר סיפורי מעשיות, ושם רבי נחמן מדבר על התפיסה של הזמן ושל המקום, יש באתר פירוש של הסיפור, רבי נחמן אומר שהאדם דומה לילד שהלך לאיבוד ביער, הוא לא יודע ... בו זמנית, שזה מה שאת רוצה בכלל. זה הדבר היחיד שכולם רוצים אותו, למה אף אחד לא מאושר כל הזמן? כי כולם רוצים להגיע לחוויה הזאת, וכשאת מגיעה אליה זה בא לידי ביטוי שאת מפסיקה לרצות משהו אחר. אני יום אחד שמתי לב, אחרי שכל הזמן הייתי בחיפוש, אמרתי לעצמי כבר הרבה זמן אתה לא מחפש להיות יותר מאושר, ואז הבנתי שאני מאושר, ואז גם הבנתי שמאושר זה מישהו שלא מחפש להיות מאושר. כל הזמן חיפשתי איך ארגיש יותר טוב, ואז אמרתי, אתה כבר לא מחפש להרגיש יותר טוב, טוב או רע לך זה ... את זה כרע, זה נקרא מאושר, שלא מחפש את האושר יותר, כשאתה מגיע לזה, או בדרך לזה אתה כל הזמן חווה רגעי אושר, אבל אחרי שאתה מגיע לזה הכל מתאפס אצלך וזהו, ואתה חי רגיל, לא מתלהב יותר מדי ... אחת שנמצאת אחרי הקצה, זה כמו שאם ניקח את כל מרחב המקום, בקצוות זה כאילו התחבר לנו, את כל ציר הזמן, בקצוות זה יתחבר לנו, למה זה יתחבר? לחוויית האין סוף לחוויית השלמות. מה זה חוויית השלמות, זוהי חוויית אחדות ... נסובב את זה יש כאן פרדוקס, בסיפור של אלוהים יש פרדוקס, כל הקונספט של אלוהים שיש ישות שהיא מחוץ לזמן ולמקום, שהיא אחראית על הזמן והמקום. כאשר אתה מתבונן על הנושא של אלוהים, יש בעיקרון שתי שיטות, השיטה של העולם המחודש מול השיטה שאומרת שהעולם קדמון, יש את הדעה שאומרת שאלוהים ברא את העולם יש מאין, ויש את הדעה שאומרת שהכל קיים כל הזמן, עזוב אותי מאלוהים, זה תמיד קיים זה תמיד היה קיים, כשהרב שואל מי ברא את העולם התשובה אף אחד ... כאשר אומרים ברא יש מאין, אבל זה לא הגיוני, איך זה שברא את העולם יש מאין? בלי מקום ובלי זמן זה כלום, אז איך מכלום נהיו משהו, כי אם אתה אומר שמכלום נהיה משהו, אז הוא לא באמת כלום, ... שאני בעצם אומר שאם תחקור באמת פנימה אתה תגלה ששני ההפכים נכונים, השאלה שלך היא שאלה של סיבה ותוצאה, של זמן, לפני אנחנו יודעים שהיה אחד, עכשיו יש שתיים, איך זוהי סיבה ותוצאה. השורש של השאלה שלך? הסיבה שבגללה אתה ...