... במציאות. לדבריו, האדם שחווה אחדות אינו באמת הולך או חוזר לאן שהוא, אלא משנה את התפיסה שלו לגבי
ההבדלים שקיימים במציאות. הביטוי לחזור לאחד אינו מתאר פעולה פיזית, אלא מהלך פנימי של הבנה, שבו האדם מבין שכל
ההבדלים הם בעצם ביטויים שונים של מציאות אחת מוחלטת,
וההבדלים הם רק תפיסות סובייקטיביות. כיצד מוגדרת חוויית האחדות? לפי אליעד, חוויית האחדות מתרחשת ... הוא אחד. מהי ההוכחה לחוויית האחדות? אליעד מבהיר שהחוויה של אחדות מתרחשת כאשר האדם כבר לא מבין מה
ההבדל בין דבר לדבר. הוא נותן דוגמה פשוטה, למשל
ההבדל בין שני מקומות ישיבה. אדם שחווה נפרדות יראה משמעות שונה במקום זה או אחר, ואילו אדם שחווה אחדות, לא יבין את השאלה בכלל. מבחינתו כל מקום הוא אותו הדבר בדיוק, ואין שום משמעות
להבדל. האדם שחווה אחדות לא רק יודע שאין
הבדל בין הדברים, אלא ממש מרגיש זאת. הוא חווה מצב שבו אין שאלה, אין העדפה, אין קונפליקט. כיצד ... אליעד מציין כי כדי להגיע לאחדות אמיתית, על האדם להתמודד עם אמונת הנפרדות, כלומר, עם התחושה שיש
הבדל מהותי בין דבר אחד לדבר אחר. האמונה בנפרדות מתבטאת ברצון
להבדיל בין טוב לרע, אני ולא אני. הוא מדגיש שהאתגר הגדול ביותר הוא לפרק את חוויית אני קיים מול אני ... המוחלטת היא בעצם השתוות מוחלטת, מצב שבו לאדם אין העדפה כלשהי בין דבר אחד לדבר אחר. אם אדם עדיין
מבדיל בין יתרונות לחסרונות, זוהי השתוות חלקית בלבד, אך כאשר לאדם כבר לא משנה כלל, והוא רואה ... שבו נוצרת אמונת הנפרדות. לדבריו, התהליך דומה להונאה מתוחכמת, שבה מרגילים את האדם בהדרגה לחשוב שיש
הבדל בין טוב לרע, בין חולה לבריא, בין דברים שונים. הוא מדגים את זה באמצעות דוגמה של אדם שטוענים ... הוא מתרגל להאמין לכך בהדרגה, בסופו של דבר הוא מאמין באמת שהוא חייב. כך בדיוק השכל של האדם מתרגל
להבדיל בין טוב לרע, בין אני ללא אני. ברגע שהאדם מתרגל להאמין
להבדלים הללו, הוא מתחיל לפעול על פי אמונת הנפרדות, שמביאה אותו לקונפליקט פנימי תמידי. מדוע אי ...