... צורה ומהות, ואין באמת
הבדל ביניהם. כל דבר מורכב משילוב של היעדר צורה ומהות, ובסופו של דבר אין
הבדל בין הצורה למהות של כל הדברים. המהות האמיתית של כל דבר היא היעדר ההגדרה
וההבדל שבין מהות לצורה. האם כל דבר יש לו התחלה וסוף? במהלך הדיון, שאלת אם לכל דבר יש התחלה וסוף מובילה אותנו להבנה שאין דבר שיכול להיות ... מהאחר, בלי שבאמת יהיה
הבדל בין הצורה למהות של כל דבר. האם הגעת לאחדות המוחלטת? לאחר שמבינים את מהות כל הדברים, השאלה מתעוררת האם יש
הבדל בין יש לאין. אליעד מסביר שמהות העולם כולו היא אחדות מוחלטת, לא ניתן
להבדיל בין יש לאין כאשר אנחנו מבינים את המהות האמיתית של כל דבר. במובן הזה, הכל אחד, ואין
הבדל בין צורה למהות. מהות של כל הדברים יש ואין כאחד הגדרה והיעדר הגדרה מהות או צורה?
ההבדל בין יש לאין הספר להיות אלוהים, פרק א עמוד 66 ההיגיון הפשוט אומר שחייב שיהיה משהו שממנו מרכיבים את הכל. אז השאלה היא מה הם אותן ... מהמהות ומהצורה, שאין בו
הבדל בין מהות לצורה. למעשה הגענו להבנה שהמהות הראשונה של כל הדברים היא שאין
הבדל בין יש לאין. אנחנו אומרים שגם הכלום הוא מוגדר, כי הוא לא מה שישנו. אז ממה עשוי מה שאיננו ומה שישנו? משהו שאין בו
הבדלה בין מה שישנו לבין מה שאיננו. או ישנו ואיננו ביחד, בו זמנית. אז למעשה אין יותר שניים, אז אין אפשרות להתקדם יותר. בשורש אין
הבדל בין הצורה לבין המהות שלה, אז מה זה השורש, מהות או צורה? זה לא מהות ולא צורה. השורש מחבר את המהות והצורה לדבר אחד, אין יותר מהות ... בו זמנית. ולכן אין
הבדל בין היש ואין כאחד, לבין מה שמרכיב אותו. אפשר להגיד שיש אין סוף מהויות, אבל אם הבנת שהמהות זה היש והאין כאחד, אז כל המהויות זה אותו ... אין סוף אלוהים, אבל אין
הבדל ביניהם. שאלה: למה? אליעד: מה זה אלוהים? אין הגדרה. אז אם כל האלוהים הם ללא הגדרה, אז אלוהים הוא אחד, למרות שיש אין סוף אלוהים. יבוא ... קיימת? התשובה היא שאין
הבדל בין יש לאין. למעשה המהלך מוביל שתבין שאין
הבדל בין המהות לצורה. למשל בעולם שלנו יש
הבדל בין יש ספר לאין ספר, אבל במהות אין
הבדל בין יש לאין. בסוף צריך להגיע להבנה שאין
הבדל בין המהות של הכל לבין הכל. למעשה ישנם שני הבנות. האחת שבמהות אין
הבדל בין יש לאין. אבל עדיין עשית הפרדה בין העולם החיצוני לבין המהות. אני רוצה שבסוף לא תבדילו בין המהות האחת של הכל לבין כל הדברים. מה ... רק צורות, אלא שלא יהיה
הבדל אצלך בין הצורות למהות. זאת אומרת שתבין מה היא המהות, ותבין שבמהות אין
הבדל בין יש לאין, אבל גם תבין שאין
הבדל בין הצורות לבין המקום שאין בו
הבדל בין יש לאין. אם הבנת את זה סיימת. בדרך כלל האנשים מפרידים בין האחדות לנפרדות, ואני רוצה להביא את האדם להבנה שאין
הבדל בין העולם שלנו, שיש בו
הבדל בין יש לאין, לבין האחדות שאין בה
הבדל בין יש לאין. זוהי הבנה, שמביאה לחוויה. אם היית מבינה במאה אחוז שאין
הבדל בין האחדות לנפרדות היית חווה את זה. היית חווה אחדות ונפרדות בו זמנית. היית חווה הכל, רק שלא היית חווה את זה כהפך שלו. למשל היית חווה ... יד אחת, ושגם יהיה לך
הבדל וגם שלא יהיה לך
הבדל. הגענו למסקנה שהמהות של יש יד והמהות של אין יד היא אותו הדבר. אבל זה מצד האמת. ויש את הצד שלנו שכן יש