חיפוש האמת בלי אינטרסים, למה הדתיים לא מגלים שהתורה לא נכונה... אדם שמגיע לבדוק האם התורה נכונה או לא נכונה. לכאורה, אותו אדם טוען שהוא מעוניין לבדוק את האמת באופן אובייקטיבי, אך בפועל קיימת אצלו הטיה פנימית. מדוע? מפני שהאדם מעדיף שהתורה תהיה נכונה. הוא אינו ניגש לבדיקה בצורה נייטרלית, ... ברורה: אותו אדם הדתי בודק את נכונות התורה, ולמרות שהוא טוען בפני עצמו ובפני אחרים שהוא בוחן את הדברים באובייקטיביות, בפועל הוא לא באמת מסוגל לקבל כל תוצאה באותה מידה. מדוע? משום שאם יתברר לו שהתורה אינה נכונה, הוא ... ליבו הוא בכל זאת מעדיף משהו מסוים - ההעדפה הזו מייצרת שיבוש בתהליך החשיבה ומונעת ממנו להגיע לתוצאות אמיתיות ואובייקטיביות. אליעד מדגיש שהאמת דורשת ניקיון מוחלט מהעדפות, מה שאומר שבשביל למצוא אמת אמיתית, האדם חייב להיות נטול לחלוטין מכל ... נייטרליות מוחלטת נקרא על ידי אליעד מצב חמישים - חמישים. במצב זה לא תהיה שום הטיה, והבדיקה תהיה אמיתית ואובייקטיבית. אם יש אפילו הטיה קטנה לכיוון אחד, למשל, 49.999% מול 50.001%, עדיין לא מדובר בבדיקה אובייקטיבית. לכן, האדם נדרש לנטרל לחלוטין את כל רצונותיו, רגשותיו, הפחדים או החששות מהתוצאות שעלולות להיות לבדיקת האמת שלו. מהי ... להגיע לאמת האמיתית. כל גישה אחרת רק תוביל את האדם לאמת שהוא בחר מראש שתהיה קיימת עבורו, ולא לאמת האובייקטיבית. למה הדתיים לא מגלים שהתורה לא נכונה? הסיבה שהדתיים אינם מגלים שהתורה לא נכונה, לפי אליעד כהן, נעוצה באינטרסים ... על הזהות האישית שלהם, על אמונותיהם, ועל אורח החיים שלהם. החשש הפנימי הזה מוביל לכך שהבדיקה שלהם לעולם אינה אובייקטיבית במלואה. במצב כזה, האדם לעולם לא יגיע לאמת האובייקטיבית על התורה, אלא רק לאמת שקרית, כזו שמספקת את רצונותיו. אליעד מסכם שזו אינה רק בעיה של דתיים, אלא של כל אדם שבוחן שאלה כלשהי תחת השפעה של אינטרסים. המסקנה היא שחיפוש אמיתי ואובייקטיבי חייב להיעשות ללא שום הטיה, וללא כל העדפה פנימית, כדי להגיע לאמת המוחלטת והנקייה. האם התורה נכונה? איך למצוא את האמת? למה אנשים דתיים לא מגלים את האמת? חיפוש האמת בלי אינטרסים בדיקה אובייקטיבית של אמונה דתית כיצד אינטרסים משפיעים על האמת?