... מהאמת שלו עצמו, דהיינו, ככל שהאדם רואה את המציאות בצורה שגויה, ביחס לאמת שלו עצמו, כך הוא מתרחק מלראות את המציאות, כפי מה שהיא באמת, מנקודת מבט
אובייקטיבית. כי קיימת נקודת מבט
אובייקטיבית, להסתכל על המציאות. אבל, כדי לראות את המציאות מנקודת מבט
אובייקטיבית, לשם כך צריך ללכת אחרי האמת האישית והסובייקטיבית, עד ... ומי שמשקר שהוא בטוח באמת שלו עד הסוף, הוא הכי לא נאמן לעצמו. כי הוא מתכחש לנקודה הפנימית ביותר של האדם, שהיא המקום שבו האדם יכול להתחבר לאמת
האובייקטיבית שאינה תלויה בדבר כלשהו. כי יש בתוך האדם נקודה ... היסוד באשר הן. ומנקודת המבט הפנימית ביותר, שאין בה שום אמונה ושום הנחת יסוד כלשהי, מנקודת המבט הזו, האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא, בצורה
אובייקטיבית. ומי שמשקר לעצמו, שנקודת המבט שלו, היא מוחלטת ולא יחסית ואישית בלבד, הוא מונע מעצמו, להתחבר לנקודת המבט הפנימית ביותר שבתוכו, שאין בה שום הסתכלות אישית כלל. אלא היא כולה
אובייקטיבית לגמרי. ולהיות נאמן לעצמך עד הסוף, פירושו, לא להתכחש ... בתוכו, ולא מתכחש לשום צורת מחשבה שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום דבר, על ידי זה האמת האישית של האדם, מזככת את האדם. כי שורש המחשבה של האדם, היא האמת
האובייקטיבית. וברגע שהאדם רחוק ממנה, הוא משתמש באמת האישית שלו בלבד. וכאשר האדם הולך אחרי האמת האישית שלו עד הסוף, אז הוא חוזר לאמת
האובייקטיבית , שנמצאת בתוך תוכו בפנימיות הנשמה שלו. כי על האדם ... לאמת המוחלטת. אבל כאשר האדם נצמד לאמת האישית שלו עד הסוף, זה דוחף אותו לבדוק את האמת האישית שלו עד הסוף, ואז בסופו של דבר, האדם מגיע לנקודת מבט
אובייקטיבית על המציאות, ואז האדם משתחרר לגמרי מכל קיבעון מחשבתי, ...