... והשאלה הנשאלת היא, אכ מה בעצם יוצר את
השינויים האלו שבין האירועים עצמם. כי אם באמת כל דבר הוא סיבת עצמו, דהיינו, שהדבר ככ מחויב שהוא יהיה כך, מצד עצמו למען עצמו, אז מדוע מתרחשים
השינויים האלו, אם באמת כולם מחויבים בו זמנית? שזהו דבר פלא, כיצד אפשרי שיהיו שני דברים ששניהם מחויבים באמת, ואעפכ שניהם יהיו שונים זה מזה. כי אם יש
שינוי, אז זה אומר שהדבר הוא לא באמת מחויב, כי יש גם אפשרות אחרת. והדברים צריכים בירור מעמיק נוסף. וכאשר האדם מתבונן על מנגנון הסיבה והתוצאה שיש בעולם יותר לעומקו, הוא רואה, ... להיות בתוכו, רק ישות אחת בלבד, ללא כל
שינוי וללא כל נפרדות צורה, שאז ממילא אין שום אירוע אמיתי כלל, ואין שום סיבתיות אקראיות כלל. והרעיון הוא, שהקיום של הסיבה והתוצאה, הוא תלוי בקיום של רגעי הזמן והמקומות השונים. ... אין שום זמן ומקום כלל, וממילא אין שום
שינויים ואין שום סיבה ותוצאה כלל, ואין שום שאלה כלל. ואכ לכאורה נמצאה התשובה האמיתית, לשאלה, מהי הסיבה של כל האירועים. ולכאורה התשובה היא, שעל האדם להבין שהיש איננו, כי הרי ... וזמן, גם היא הבנה של נפרדות, שגם בה יש
שינוי וזמן ומקום, וממילא גם בה יש שאלה, של מהי סיבת
השינוי שבין הישויות השונות. והכוונה היא, שכל זמן שהאין והיש נפרדים זה מזה, הרי שזה אומר, שעדיין יש נפרדות. וכל זמן שיש, יש ואין כשתי ישויות שונות, עדיין צריך לשאול, מהי סיבת ...