אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
5:31סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
... אשר משמשת בעיקר ביום, בעוד הוא נאלץ לשמש בחורף ובלילות הקרים והארוכים. השמש מנסה לפייס את הירח ואומרת לו שתדאג לתפור לו בגד, מלבוש, אשר יחמם אותו ויפתור את הבעיה. מדוע החייטים הגדולים לא יכלו לתפור בגדים ללבנה? בסיפור, השמש קוראת לחייטים גדולים וחשובים כדי שיתפרו בגד מיוחד עבור הירח, אך החייטים הגדולים ... הוא גדול ולפעמים קטן, ולכן לא ניתן לקבוע לו מידה קבועה ומדויקת של בגדים. זוהי אלגוריה למצב שבו הרצונות והתחושות של האדם משתנים כל הזמן, ולכן בלתי אפשרי למצוא פתרון או מענה קבוע שיתאים תמיד ובכל מצב. כיצד החייטים הקטנים חשבו לפתור את הבעיה? החייטים הקטנים, שלא הוזמנו בתחילה לעזור, מגיעים ואומרים שהם דווקא כן יכולים לתפור את הבגד ללבנה, למרות שינויי הגודל. כאשר החייטים הגדולים אומרים להם שאין סיכוי שיצליחו, החייטים הקטנים מתעקשים ואומרים שהם ימצאו פתרון. לפי הסברו של אליעד, המשמעות של החייטים הקטנים היא השכל הפשוט, שלעיתים דווקא הוא יכול למצוא פתרונות לבעיות מורכבות שלא ניתן לפתור אותן בשיטות הרגילות או ההגיוניות. מהו הרעיון מאחורי הלבוש שהחמה הבטיחה ללבנה? אליעד כהן מפרש את הרעיון של הלבוש שהחמה מבטיחה ללבנה כפתרון למצב שבו יש נפרדות (הירח המסמל קושי, חושך, בלבול ושינוי תמידי) לצד אחדות (השמש המסמלת יציבות, בהירות וחום). המשמעות העמוקה יותר היא יצירת מעטפת ... משתנים וחוסר ודאות. אי אפשר לוותר על אחד מהם, מכיוון ששניהם הם חלקים הכרחיים בחיי האדם. בלי קושי, לא היה משמעות להצלחה, ובלי החושך לא היה ערך לאור. מהם הפתרונות האפשריים שהציג אליעד כהן? אליעד מציע מספר אפשרויות להבין את הסוף של הסיפור: אפשרות אחת היא שלא מצאו כלל פתרון, ובסופו של דבר התברר שהפתרון הוא בכלל משהו חיצוני לחלוטין, משהו שלא חשבו עליו. אפשרות נוספת היא שדווקא החייטים הקטנים, השכל הפשוט והבלתי הגיוני לכאורה, הם אלה שיכולים למצוא את הפתרון. כלומר, הפתרון לבעיות קשות ולשינויים התמידיים בחיים הוא לא תמיד חשיבה הגיונית אלא דווקא משהו פשוט או שונה לחלוטין מהמקובל. מה משמעות השינוי המתמיד של ... של גודל הלבנה מסמל את העובדה שהרצונות, התחושות והמצבים בחיים משתנים ללא הפסקה. האדם מחפש משהו שיהיה נכון וטוב תמיד, אבל בגלל שהרצונות משתנים תמידית, אין פתרון קבוע וחד - משמעי. החייטים הגדולים, שהם מייצגים את החשיבה הלוגית והמורכבת, אינם מצליחים למצוא פתרון, בעוד החייטים הקטנים, שמייצגים את החשיבה הפשוטה והלא שגרתית, אולי כן יכולים. מהו המסר המרכזי שאליעד כהן מעביר דרך סיפור זה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא שלפעמים דווקא דרך הפשטות ודרך המחשבה הלא קונבנציונלית והלא הגיונית אפשר להגיע לפתרון בעיות קשות בחיים. האדם נוטה לחשוב שבעיות גדולות דורשות פתרונות מורכבים, אבל לפי הסיפור, דווקא הפשטות, ואפילו סוג של טיפשות או אי - לוגיקה, יכולה לספק פתרונות שאף שכל מתוחכם לא מצליח לספק. המסר העמוק עוד יותר הוא ההבנה שהאדם חייב לקבל את השינויים הבלתי פוסקים בחיים, ללמוד להתמודד איתם ולהבין שדווקא ... ויעשו המלבוש דווקא אנחנו החייטים הקטנים נעשה לה מלבוש, השיבו להם אם החייטים הגדולים אין יכולים איך תוכלו אתם? זה הסיפור עכשיו השאלה היא מה השכל שבדבר? אז מה הפתרון? יש כמה פתרונות אפשריים, הלבנה באה בקובלנה לפני החמה זאת אומרת הנפרדות באה בתלונה לאחדות אמרה לה אני מקנאה בך, אבל מה לעשות שצריך את שניהם אי אפשר להגיד טוב ... הרצון שלך משתנה איך אתה יכול למצוא לבוש? אבל החייטים הקטנים פשוטים אמרו אנחנו דווקא נעשה לה את הלבוש למה? אפשרות לפירוש שהחייטים הגדולים אמרו שהם חכמים והם יפתרו את הבעיה, אבל איך תפתרו את הבעיה אם הלבנה משנה כל הזמן את גודלה?! מה הנמשל? הרצון שלך כל הזמן משתנה אז איך אתה יכול לפתור את הבעיה? אז החייטים הקטנים אמרו אנחנו נמצא תפתרון, הכוונה היא אם נחשוב בצורה לא הגיונית גם לזה נוכל למצוא פיתרון. זה השכל שבדבר הבנו? יש כמה דרכים להמשיך תסיפור דרך אחת להמשיך את הסיפור זה שבסוף לא מצאו את הפתרון ואז אולי הפתרון היה משהו חיצוני בכלל, ודרך נוספת אפשר להגיד דווקא החייטים הקטנים יכולים לעשות את הלבוש מה זאת אומרת השכל הקטן הוא יכול
קנאה ורכושנות ללא תשובה תרגול קוגניטיבי שיפור יכולות שכליות בלבול קשיים אליעד כהן איך לפתח את החשיבה
לשפוט אחרים, לשפוט את עצמך, הכל השתקפות שלך, השתקפות עצמית, החיסרון הוא שלך, כולם בדיוק כמוך, קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים, העברת ביקורת, להעביר ביקורת, למצוא עניין בכל דבר
לשפוט אחרים, לשפוט את עצמך, הכל השתקפות שלך, השתקפות עצמית, החיסרון הוא שלך, כולם בדיוק כמוך, קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים, העברת ביקורת, להעביר ביקורת, למצוא עניין בכל דבר
... אחרים על חיסרונותיהם, אנחנו צריכים להבין למה החיסרון הזה מפריע לנו כל כך. אם נצליח להבין את שורש הבעיה, נוכל להתמודד איתה בצורה ... עלינו? אליעד טוען שביקורת על אחרים היא פעמים רבות מנגנון הגנה. אנחנו מאשימים את אחרים כדי להימנע מהתמודדות עם בעיות שאנחנו לא רוצים להכיר ... אחרים? אליעד מסביר שביקורת על אחרים אינה אלא דרך לעיתים להסתיר את החסרונות שלנו, את הפחדים או את הבעיות הלא פתורות שלנו. כשאנחנו ... לדוגמה, אם אנו מרגישים צורך להעביר ביקורת על מישהו שמבצע פעולה בצורה מסוימת, זה יכול לשקף את הבעיה שלנו בכך שאנחנו לא מצליחים ...
להפסיק להוביל תחושות מתוך פחד פיתוח הערכה עצמית הערכה עצמית נמוכה אליעד להאשים אחרים
NLP, איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך לגרום למישהו להתעניין בפוליטיקה? איך לגרום למישהו להגיע למפגש עם אליעד כהן? איך משכנעים אנשים? איך להבין אנשים? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים?
NLP, איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך לגרום למישהו להתעניין בפוליטיקה? איך לגרום למישהו להגיע למפגש עם אליעד כהן? איך משכנעים אנשים? איך להבין אנשים? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים?
... אם נבין מהו מקור הפחד או ההתנגדות, נוכל לגשת לפתרון מותאם אישית. הוא מציין שאם אדם מסרב להצטרף למפגש, או לא מוכן לעסוק בנושא מסוים, כדאי לשאול אותו שאלות ... יש לנקוט בגישה שמפחיתה את הקונפליקט הפנימי. כדי לפתור בעיה זו, אליעד מציע לא לדחוף את האדם לפעולה, אלא לשאול אותו מדוע הוא לא מוכן לקחת חלק. ניתן למשל ...
מקום ללא זמן לשכנע מישהו להתעניין קריאת מחשבות לגרום לגבר הרגשה אינטרס לשכנע מישהו להגיע תודעה
יוגה, מדיטציה, לתרגל מדיטציה, לתרגל יוגה, מה טוב במדיטציה? מה טוב ביוגה? מה רע ביוגה? מה רע במדיטציה? התבוננות במדיטציה, השפעת המדיטציה, איך להיות מאושר? להשתיק את המחשבות
יוגה, מדיטציה, לתרגל מדיטציה, לתרגל יוגה, מה טוב במדיטציה? מה טוב ביוגה? מה רע ביוגה? מה רע במדיטציה? התבוננות במדיטציה, השפעת המדיטציה, איך להיות מאושר? להשתיק את המחשבות
... מסביר שלפעמים, אם אדם מצליח להפסיק לחשוב לחלוטין, הוא עלול בסופו של דבר להרגיש שקט באופן שטחי, אבל זה לא תמיד פתרון אמיתי לבעיה. מה שאתה מנסה להבין הוא מהות ... מביאים את הגוף למצב טוב יותר, ולדבריו, אם הגוף מרגיש טוב יותר, אז האדם מרגיש טוב יותר עם עצמו. אך, לא תמיד זה פתרון שורש לבעיות עמוקות, ולפעמים מדובר במענה זמני. אליעד מציין כי אם אתה לא מצליח לפתור את הבעיה העמוקה שלך, יוגה ומדיטציה לא בהכרח יפתרו אותה. אחת השאלות שנשאלת בהמשך ... שונה. איך אליעד רואה את השפעת המדיטציה והיוגה על האדם? אליעד מתאר את השפעת המדיטציה והיוגה כמוגבלת כאשר מדובר בפתרון בעיות נפשיות עמוקות. הוא מסביר שצריך לבחון מה בדיוק אנחנו מחפשים בתרגול של כל אחת מהשיטות, ולא תמיד מדובר בפתרון מוחלט. יוגה עשויה להועיל למי שרוצה תחושה טובה יותר בגוף, אבל היא לא בהכרח תפתור בעיות נפשיות או קיומיות. הוא מדגיש שגם מדיטציה לא תמיד נותנת את התוצאה המיוחלת, כי היא אינה פותרת את הבעיות באופן שורשי. למה חשוב להבין ... וההצלחה בה תלויה בהבנת סוג ההתבוננות. יוגה, מצד שני, אינה רק פעילות פיזית, אלא יכולה להועיל אם מבינים שהיא לא פתרון שורש לבעיות. שניהם, כל אחד בדרכו, עשויים ... פנימיים, אך חשוב להבין את גבולותיהם. מה ההבדל בין יוגה למדיטציה? איך מדיטציה עוזרת לשקט נפשי? האם יוגה יכולה לפתור בעיות נפשיות? מהות ... ורע לך אתה הולך לאכול טוב לך נכון כי אכלת נהיה לך טוב אבל זה מוגבל, מה זאת אומרת זה מוגבל כי אם אתה נגיד רעב יש לך בעיה אכלת כאילו פתרת את הבעיה אבל מה האמת שאתה יודע מראש שהבעיה תחזור עוד כמה שעות עוד פעם. עכשיו השאלה היא מה אתה מחפש אם אתה אומר אני מספיק לי פתרון יחסי אז בסדר לך תאכל זה תשבע עוד שלוש שעות תחזור עוד פעם אבל אם אתה אומר לא אני רוצה לפתור אחת ולתמיד את העניין אז יוגה ומדיטציה הדברים האלה לא עוזרים כי בהם גם חיסרון הם לא פותרים לך את הבעיה בשורש. יש רמות של פתרון יש רמות וברמה העמוקה הידיעה הקיום הדברים האלה אתה צריך לפתור אותם בצורה יותר עמוקה מאשר שב ... איך נוצרה לי הידיעה הזאת במוח איך נוצרה לי החוויה, איך נוצר לי החושים זה הדברים אם תבין אותם תבין, לא תבין אתה בבעיה. הבנו שאלות על זה על מדיטציה? ...
שברון לב למה אני חושב ככה יכולות להיות מאושרים שלמות להרגיש טוב יותר להוציא מישהי מהראש כוונה
איך להרגיש בחירה חופשית? איך להרגיש שהכל כרצונך? איך להרגיש שהכל טוב? איך להרגיש מאושר? איך לרצות את המציאות? איך לפתור כל בעיה? איך לאהוב את המציאות? איך לאהוב את החיים?
איך להרגיש בחירה חופשית? איך להרגיש שהכל כרצונך? איך להרגיש שהכל טוב? איך להרגיש מאושר? איך לרצות את המציאות? איך לפתור כל בעיה? איך לאהוב את המציאות? איך לאהוב את החיים?
... להרגיש בחירה חופשית? איך להרגיש שהכל כרצונך? איך להרגיש שהכל טוב? איך להרגיש מאושר? איך לרצות את המציאות? איך לפתור כל בעיה? איך לאהוב את המציאות? איך לאהוב את החיים? איך אפשר ... לרצונו של האדם. אליעד מדגיש כי מי שמרגיש שהמציאות תואמת באופן מלא את רצונו הוא האדם המאושר ביותר. אם אדם חווה שמשהו במציאות לא תואם לרצונו, הוא סובל. הפתרון, לדבריו, הוא להבין לעומק שיש לאדם יכולת לשנות את המציאות כרצונו, ... הוא לא מתוסכל מכך. הוא מבין שהבחירה לשתות או לא לשתות נמצאת בידיו, ולכן הוא שלם עם המציאות הזו. האדם יודע בוודאות שברגע שירצה, הוא יכול לשתות, ולכן אין לו בעיה עם המצב הנוכחי. תחושת הבחירה החופשית מבטלת את התסכול מכך שהוא לא שותה. באותה צורה, כל בעיה בחיים יכולה להיפתר כאשר האדם מרגיש בלב שלם שהוא בוחר במציאות כפי ... שיש לך אפשרות לשנות את המצב מונעת את תחושת הסבל. אך אם אתה מרגיש שאין לך אפשרות אמיתית לשנות את המצב, תחווה סבל וחוסר שביעות רצון. למה אנשים לא פותרים בעיות למרות שיש להם את היכולת? אליעד מסביר שיש מצבים בהם אנשים יודעים שיש להם יכולת לפתור את הבעיה, אך הם בוחרים לא לפתור אותה, משום שהפתרון עצמו נתפס בעיניהם כבעל חסרונות. הם מרגישים שעדיף להם להשאיר את המצב כפי שהוא, וכך לא מצליחים להרגיש שהם בחרו בו מרצונם. אליעד מציע דרך לפתור זאת: לשאול את עצמך איך הייתי פותר את הבעיה? גם אם לא תממש את הפתרון בפועל, עצם הבנת האפשרות לשנות מחזירה לך את תחושת השליטה והבחירה. מהו הפתרון המלא והשלם להרגשת שליטה ואושר במציאות? לפי אליעד, הפתרון האולטימטיבי לתחושת האושר הוא להגיע למצב של הבנה מוחלטת שכל ... לאדם לאהוב את החיים ולאהוב את המציאות בדיוק כפי שהיא. כשהאדם מבין שהכל תלוי בבחירתו הפנימית, הוא לא רק מפסיק לסבול, אלא גם מרגיש אושר אמיתי. כיצד ניתן לפתור כל בעיה בחיים לפי אליעד כהן? אליעד כהן אומר שכל בעיה ניתנת לפתרון כאשר האדם מבין שהוא יכול לשנות את המציאות כרצונו, ובוחר מרצונו במצב הנוכחי. לדבריו, אם האדם לא יודע איך לפתור את הבעיה, עליו לשבת ולשאול את עצמו: איך הייתי פותר אותה?, לדמיין פתרון מלא ולראות שאין באמת מחסום לכך מלבד בחירתו שלו. עצם ההבנה שהוא בוחר את המצב הנוכחי, ולא שהוא כפוי עליו, מסייעת לאדם לפתור את תחושת התסכול ולחוות אושר ושלווה בחייו. איך להרגיש שהכל טוב? איך להרגיש מאושר? איך לאהוב את המציאות? איך לפתור כל בעיה? מהי בחירה חופשית? איך לרצות את החיים? איך לקבל את ...
לפתור בעיות הרגשת תסכול לשנות את המצב לרצות את החיים יכולת הבנה להרגיש מאוים רגוע
נורמות קבוצתיות, נורמות בקבוצה, חשיבה יצירתית, לחשוב מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, לשנות הרגלי חשיבה, סטיגמות חברתיות, סטנדרטים חברתיים, נורמות חברתיות, התנהגות נורמטיבית
נורמות קבוצתיות, נורמות בקבוצה, חשיבה יצירתית, לחשוב מחוץ לקופסא, קיבעון מחשבתי, לשנות הרגלי חשיבה, סטיגמות חברתיות, סטנדרטים חברתיים, נורמות חברתיות, התנהגות נורמטיבית
... בתוך הקבוצה ומהות הצמצום של רעיונות חדשים. שאלת השוקלים האם כל דבר יכול לתרום או שמא יש מקום להישאר במסגרת הידועה והמוכרת. מהן הבעיות הקיימות בחשיבה קבוצתית נורמטיבית? בדיון שממשיך, יש דגש על התסכול שנוצר כאשר אנשים בקבוצות מתחילים להיות מקובעים בחשיבתם. אליעד מתאר את הדילמה של מישהו שעבר דרך מסוימת כבר ומבין שהדרך הזו לא הובילה לפתרון, אך חבר בקבוצה מציע לו לחזור על אותה הדרך שוב. זה מצב בו מישהו כבר מתנסה ולא רוצה לחזור על אותם פתרונות שוב ושוב, למרות שייתכן שהם לא יעבדו. מהו חוסר הגמישות במחשבה והקיבעון של הדעות? הדגש המרכזי הוא על החשיבה המוגבלת שמציבה ... אליעד מציע את הרעיון של הפיתוי לחשוב מחוץ לקופסה, כלומר, לעיתים הדרך היחידה לצאת ממסגרת כזו היא להפעיל חשיבה יצירתית ולהתנסות בפתרונות חדשים, אך זה מצריך שינוי גישה והתמודדות עם הסטיגמות שנוצרות בחשיבה קבוצתית. מה קורה כאשר אין פתרון לכאורה? אליעד מביא דוגמה של אדם שנמצא במצב שבו הוא טוען שאין פתרון לבעיה, והאדם השני מנסה להסביר לו שאולי יש פתרון, אך האדם הזה לא מוכן להקשיב ומעדיף להישאר בנוחות של אמירה שאין פתרון. כאן נעשית העמקה על פרדוקס ההימנעות מחיפוש פתרון. שאלות של האם יש פתרון ואם לא, אז למה לא לחפש אותו, מתעוררות. מהו הקשר בין זה לבין חשיבה יצירתית? ההרצאה כוללת את ההסבר על החשיבות בהטלת ספק - גם כשנראה שאין פתרון. אחד הרעיונות החשובים שנשמעים הוא החשיבות של לחשוב מעבר למה שאנחנו יודעים, ולנסות לאמץ דרכים חדשות כדי להתמודד עם בעיות . אליעד מדבר על כך שלפעמים הטלת ספק בשיטות הידועות לנו, יכול להוביל אותנו לתשובות ולפתרונות יצירתיים יותר. מה המניע האנושי להאמין במציאות מסוימת? בהמשך ההרצאה, השיחה מתפתחת לכיוון העקרונות העמוקים יותר של האמונות ... את האמת האובייקטיבית. מהי החשיבות של לשאול שאלות בתוך קבוצה? אליעד גם מציין את הצורך בחשיבה עצמאית, ושאתה לא תמיד יכול למצוא פתרון מיידי או דרך מוכרת שיכולה לעזור לך. במקום זאת, יש מקום לשאול שאלות לא נוחות, כמו מה אם יש פתרון שאנחנו לא מכירים? או מה היה קורה אם היינו חושבים אחרת?. שאלות אלו לא רק מקדמות את החשיבה, אלא גם עוזרות להוציא את האנשים מקיבעון המחשבה ולהגיב בצורה חדשה לכל מצב. האם יש פתרונות מוחלטים? הסיפור שנשמע בשלב מאוחר יותר בהרצאה, על אדם שגדל במדינה בה יש מינוי של מלכים באופן אקראי, מתאר את הפרדוקס שבו אדם מנסה להמציא פתרון לבעיה אך לא מצליח להכיר בכך שמדובר בבעיה שמחייבת שינוי מחשבתי. הדגש בסיפור הוא על הקיבעון בנוגע למציאות, והתסכול שנוצר כאשר אדם לא מוכן להכיר במציאות כפי שהיא. ... או לשמוע רעיונות חדשים, אלא רק להישאר במסגרת המוכרת לנו. הדרך להתמודד עם מצב כזה היא באמצעות שינוי חשיבה ופתיחות כלפי דעות ופתרונות חדשים, תוך נכונות להטיל ספק בהנחות שלנו ולחשוב מחוץ למסגרת המוכרת. זהו תהליך מתמשך של שינוי הרגלי חשיבה שניתן לעשות אותו מתוך הבנה שייתכן שנחפש פתרון שלא נמצא עדיין, וזהו מאבק פנימי של פיתוח חשיבה יצירתית וחדשנית. נורמות קבוצתיות חשיבה יצירתית קיבעון מחשבתי שינוי הרגלי ... אותך? ש: שיש קבוצות מסוימות בפייס או בכל מיני מקומות שהם בנושא מסוים. אליעד: אני אומר תסגור את הפייס לא תדע שזה קיים פתרנו את הבעיה. ש: לא יש קבוצות בכל מיני מקומות. אליעד: צא מכל המקומות לא תהיה שום בעיה. ש: אוקי בקיצור תחת איזה נושא מסוים ואז הם יש להם חוקים מסוימים של לא להעלות נושאים אחרים, לא להעלות יש מן קשיחות לגבי. ... אז מה מטריד אותך בסיפור, מה מהות הדבר של מה שמטריד אותך שאתה מרגיש את השקר של העולם? ש: כן בדיוק. אליעד: שאתה מרגיש שיש איזו בעיה ואתה אומר בא ננסה לפתור את הפתרון רק בדרך אחרת, אומרים לך לא אבל זאת לא דרך שאנחנו מכירים אנחנו עובדים רק לפי שיטת X. ש: הם אומרים פה זה תמיכה למשל כלומר, הם תומכים בזה שזה יישאר לא באם אפשר לפתור לא זה מקום אחר. אליעד: כן נכון מה לעשות זה כמו, נכון זאת האמת. עכשיו את מי אתה צריך להאשים את עצמך שאתה בוחר להשתתף בקבוצה הזאת אבל מה האמת היותר עמוקה שאיפה בתוכך יש את המקום שמנסה לפתור בעיות רק בדרך מסוימת אומרים לו רגע תקשיב יש פה עוד פתרון , לא עזוב אותי אני לא עובד בחשיבה הזאת אני חושב רק בחשיבה מסוימת הרי בתוכך יש את הקבוצות האלה, אתה מבין מה אני אומר יש בתוכך את המקומות שבהם אתה כאילו רואה פתרון כאילו בתת מודע אומר לך אולי תחשוב אחרת, מה פתאום פה לא, זה ככה חושבים ולא רוצה לשמוע דעות אחרות ואל תנסה להכניס לי דעות ... אתה רוצה, אז למה אתה שם בקבוצה הזאת? ש: לא אני התייחסתי למה שאמרת עכשיו שיש לי קול. אליעד: אבל אותו קול אבל גם אתה ביומיום מנסה לפתור את אותן
איך לחשוב בהיגיון חדשות להקשיב להאמין באלוהים העלאת תהליך מתוך הבנה אלוהים
אטיולוגיה, סיבתיות, אקראיות, זמן ומקום, סיבה ותוצאה, סיבתיות מעגלית, חוק סיבה ומסובב, יחסי סיבה ומסובב, קשר של סיבה ומסובב, סיבתיות פנימית, סיבתיות חיצונית, סוגי סיבתיות, שרשרת סיבתיות
אטיולוגיה, סיבתיות, אקראיות, זמן ומקום, סיבה ותוצאה, סיבתיות מעגלית, חוק סיבה ומסובב, יחסי סיבה ומסובב, קשר של סיבה ומסובב, סיבתיות פנימית, סיבתיות חיצונית, סוגי סיבתיות, שרשרת סיבתיות
... שלעיתים אנחנו מבצעים פעולות מתוך הרגל או מתוך קווים מחשבתיים שלמדנו. הוא מסביר את הדינמיקה של בחירה חופשית מול התניות חיצוניות שמעצבות את הדרך שבה אנחנו תופסים את עצמנו ואת ההחלטות שלנו. האם יש פתרון לבעיות הסיבתיות? בהרצאה מציין אליעד שאין תשובות חד משמעיות לשאלות של סיבתיות. כל תשובה שהיא תינתן תהיה תמיד יחסית ותלויה בפרספקטיבה של האדם ששואל את השאלה. הוא גם מדבר על הקושי שבמציאת פתרונות לתחום הסיבתיות, כי ככל שמעמיקים יותר בשאלות הללו, כך מתגלות עוד שאלות חדשות. לכל למה יש עוד למה שמוביל אותנו לאזורי ...
ציר המקום פרספקטיבה פתרון בעיות שתי שאלות לשאול שאלות שאלות למה אני אוהב תחושה
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
... בין ילדים, וההשלכות של הימנעות מתגובה לעומת הגברת ההתמודדות. האם תגובה לאלימות תגרום לתוצאה גרועה יותר? תחילת השיחה עוסקת בהנחה כי התמודדות עם בעיות יכולה למנוע את הצמיחה שלהן. ... לאלימות עם אגרסיביות, יכול להיתקל במצבים שבהם התגובה הזו לא תהיה מועילה ותחמיר את המצב. חשוב להבין, האם להילחם או לוותר זה לא תמיד פתרון פשוט, ויש הרבה גורמים ... גרועה יותר? איך להתמודד עם אלימות אצל ילדים? האם תמיד כדאי להילחם או לוותר? מהו תהליך העידום? האם צריך לשתוק אל מול ביזוי? האם יש פתרון חד משמעי להתמודדות עם ...
רעיונות להתמודד עם אלימות אצל ילדים ילד אלים תיעדוף אלימות זה לא יגמר אם לא תספר פנימיות תוקפנות הימנעות
הסוד של העצות, איך עובדת עצה? מה העצה הכי טובה? הסוד של רבי נחמן מברסלב, סיבה ותוצאה, איך עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית
הסוד של העצות, איך עובדת עצה? מה העצה הכי טובה? הסוד של רבי נחמן מברסלב, סיבה ותוצאה, איך עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית
... עובדת עצה? מנגנון פתרון בעיות, איך פותרים בעיה? איך בעיה נפתרת? סיבתיות, בחירה חופשית מהי הדרך בה עזרה יכולה לפתור בעיות? ההרצאה עוסקת בהבנת עקרונות העצות ופתרון בעיות, תוך עיון בעקרונות הסיבתיות והקשר בין סיבה ותוצאה, כפי שמוסבר על ידי רבי נחמן מברסלב. אליעד מציע שגולש מהבעיה עצמה, כך שהפתרון נוגע לא רק לתוצאה אלא גם לתהליך שמוביל אליה. הוא מתאר את המנגנון של פתרון בעיות, ובמיוחד את הדרך בה עיצות יכולות להיות לא בהכרח פתרון ישיר אלא הכוונה להבנה מעמיקה יותר של המצב. אליעד משווה את העצות לתשובות שמובילות להבנה עמוקה יותר של המהות, ולא בהכרח לפתרון ישיר או פיזי של בעיה. האם כל עצה באמת פותרת בעיה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי פעמים רבות עיצה שניתנת למישהו לא פותרת את הבעיה עצמה, אלא מובילה אותו להבנה שונה או חדשה. הוא נותן דוגמאות כמו אדם שמתלונן על בעיה פיזית (כמו כאבים בעיניים) ומקבל הצעה כמו אל תצא לשמש. כאן, אליעד מראה כיצד ההצעה לא באמת מתייחסת לבעיה עצמה, אלא למניע או לחוויית הסבל של האדם, וזהו שינוי כיוון. כיצד רבי נחמן רואה את הקשר בין שמחה ואמת? הרבה מההרצאה מתמקדת ... המציאות, ובכך טמון פתרון הבעיה. איך עובדת הצעת פתרון בעיה? בהסבר נוסף על מנגנון פתרון הבעיות, אליעד טוען שהפתרון האמיתי לא נמצא במילים שנאמרות, אלא בתהליך של הבנת המהות של הבעיה עצמה. הוא מציין כי יש להסתכל על בעיה לא רק כהתמודדות עם תוצאה, אלא גם כשלב שמוביל להבנה חדשה. בכך, העצות אינן מציעות פתרון ישיר, אלא הכוונה להגיע להבנה מעמיקה יותר על הבעיה עצמה. מהי הדרך בה ניתן להפסיק לפחד? בהמשך ההרצאה, אליעד עוסק בשאלה איך אנשים יכולים להפסיק לפחד. הוא מציין שברגע שמישהו ... האם כל עצה היא פתרון אמיתי? אליעד מסביר שלפעמים עצות נראות כפתרונות ישירים, אך למעשה הן לא פותרות את הבעיה בצורה מהותית. הוא מציע שלפני כל פתרון יש להבין את הבעיה לעמקם, וזהו המקום שבו עצה אמיתית יכולה להוביל לפתרון. פעמים רבות, הצעות שנראות כפתרונות לא נוגעות לסיבת ה
בחירה חופשית מהות או צורה סיבה ותוצאה איך פותרים בעיה לפחד תהליך לפי רבי נחמן שינויים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
... גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים למה חשוב להציב גבולות ברורים לילדים? אליעד כהן הסביר כי הצבת גבולות ברורים לילדים היא אחת ... הילד לא מקשיב, ההורה צריך לבדוק מחדש את עצמו. פעמים רבות הבעיה היא לא אצל הילד אלא אצל ההורה שהציב את הגבולות בצורה לא עקבית או לא מחויבת. אליעד הציע להורים להסתכל פנימה ולשאול את עצמם האם הם באמת ... להיכנס לקונפליקט מיותר עם הילד. איך להציג גבולות כדי למנוע בעיות התנהגות אצל ילדים? אליעד הדגיש כי יש חשיבות רבה לכך שהגבולות יוצגו בצורה חד - משמעית וברורה. כאשר הגבול ברור ומוגדר מראש כמחויב, הילד ... אצל הילד תחושה של אי - עקביות וחוסר רצינות, מה שיגרום לבעיות התנהגות נוספות בעתיד. לדוגמה, אם ההורה מציב גבול כמו אסור לך לאחר לבית הספר, הוא חייב להיות מוכן לנקוט צעדים אם הילד מאחר. אם ההורה ... גבולות חינוך ילדים קביעת גבולות ברורים הצבת גבולות לילדים בעיות התנהגות אצל ילדים איך להציב גבולות ברורים לילדים מבלי לשבור את סמכות ההורה? בהרצאה, נידונה השאלה כיצד להגדיר ולהציב גבולות לילדים ... על גבול זה. מה הקשר בין הצבת גבולות במערכת החוקים לבין בעיות התנהגות אצל ילדים? בהמשך, אליעד לקח את הדוגמה של בעיית הצבת גבולות בכל תחום, והביא דוגמה מתוך החיים היומיומיים, כמו הגבלת מהירות. אם ... עקרונותיו, הילד לא יכבד את הגבול וימשיך לעבור אותו. איך להתמודד עם בעיות התנהגות אצל ילדים? כאשר מציבים גבול לילד, אליעד הסביר כי חשוב להימנע מהצגת דרישות או גבולות שיכולים להתפרש כלא מחייבים. כאשר ההורה ... גבולות חינוך ילדים קביעת גבולות ברורים הצבת גבולות לילדים בעיות התנהגות אצל ילדים ...
גבולות לילדים משפטים איך להתמודד עם בעיות מוחלטות אפשרי או מחויב זלזול רצון הגדרות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פתירת בעיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פתירת בעיות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פתירת בעיות, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי לביטחון עצמי, אימון אישי לילדים בנושאי פתירת בעיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6563 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 06:17:38 - wesi1