... ומצד שני אתה חושב שאתה רוצה להיות עליה. אבל הסיבה לתחושה הרעה שלך אינה עצם האירוע אלא חוסר ההתאמה בין מה שאתה חושב שקורה למה שאתה חושב שאתה רוצה שיקרה. כדי
לפתור זאת, אליעד מציע לך לבצע שני סוגי בדיקות: האם מה שאני חושב שקורה, באמת קורה? האם מה שאני חושב שאני רוצה, אני באמת רוצה את זה? לדוגמה, אם שודדים ... אתה יכול לחשוב שרע לך כי שדדו אותי. אבל זו אמת יחסית בלבד. האמת המוחלטת היא שאולי אתה עדיין יכול להשיג את מה שרצית לקנות עם הכסף. אולי יש לך כסף אחר, או שיש
פתרון אחר שאתה לא חושב עליו כרגע. לכן, חשוב מאוד לבדוק האם אתה בטוח לחלוטין במה שאתה חושב שקורה, או שאתה רק מסיק זאת מתוך המציאות. איך הטלת ספק ... שהיא. לדוגמה, אם פספסת את הרכבת ואתה בטוח לחלוטין שאין שום דרך לתקן את זה, אתה תפסיק לסבול כי תבין שאין שום אפשרות אחרת. למה דווקא הטלת ספק מוחלטת תפתור כל
בעיה? הסיבה שאתה סובל היא שאתה חושב שיש הבדל בין המצבים השונים (רוצה - לא רוצה, קורה - לא קורה). אם תטיל ספק בכל דבר באופן מוחלט, לא תישאר שום מחשבה ... שאתה חושב שקורה (הרכבת נוסעת), הקונפליקט ייעלם, ואתה תהיה חופשי. אליעד מדגיש שהטלת ספק מוחלטת היא אכן פעולה קיצונית, שנראית כמו להשתגע, אבל זוהי הדרך האמיתית
לפתרון. זה יוצר מצב שבו אין לך שום אמונה בדבר כלשהו, אפילו לא בחושים שלך, ואז אין סבל כלל. כיצד לתרגל חשיבה מוחלטת בפועל? כדי להגיע למצב שבו אינך ... שער הדולר יעלה, ירד או יישאר יציב? גם אם אתה בספק לגבי זה, אתה עדיין סובל מאי - הוודאות. אבל אם תטיל ספק בעצם ההבדל בין עלייה, ירידה וקביעות - לא תהיה יותר
בעיה כלל. כי אז, כל האפשרויות יהפכו לשוות, ואף אפשרות לא תגרום לך להרגיש רע. מה הרעיון המרכזי שאליעד מציג?
הפתרון לכל הסבל והקונפליקטים בחיים הוא הטלת ספק מוחלטת. בכל פעם שאתה סובל, אל תנסה לשנות את המציאות החיצונית, אלא ערער את מה שאתה חושב שקורה או את מה ... המציאות (הכללית) לרצונך, אלא, את המציאות שלך לרצונך. לדוגמה - נניח ויורד גשם, אז תדמיין שיש שמש. נניח שמרביצים לך, אז תשכנע את עצמך שמברכים אותך, וככה נפתרת
הבעיה, כי אם מה שאתה חושב שקורה, לא תואם את מה שאתה רוצה שיקרה, אזי אתה
בבעיה וסובל. ברגע שרע לך, עליך לנתח את תמונת המצב ולבדוק - מה אתה חושב שקורה, ומה אתה חושב שאתה רוצה. אחכ עליך לשאול את עצמך: האם מה שאני חושב שקורה ... ומה שאתה חושב שאתה רוצה - אתה באמת רוצה את זה ואינך מטעה את עצמך, ומה שקורה - הפוך מרצונך, המסקנה היא שעליך להוציא דגל לבן ולהכנע כי זה מה יש. מכאן נובע,
שהפתרון הוא בלערער את מה שאתה חושב שקורה, או את מה שאתה חושב שאתה רוצה. אבל אם תגיע למסקנה שזה 100% מה שקורה ו 100% אתה רוצה שיקרה הפוך, באותו רגע ... אתה מרגיש רע בגלל קונפליקט שיש אצלך - מצד אחד אתה חושב שהרכבת נוסעת כרגע. ולמה חושב? כי אולי הרכבת לא באמת נוסעת ואתה באמצע חלום ויכול להתעורר כל רגע (ובכך
לפתור את הקונפליקט), אולי אתה מדמיין או הוזה, אולי סיממו אותך וכו... מצד שני אתה חושב מרגיש שאתה לא רוצה שהיא תיסע. יש אפשרות שהדלתות פשוט נסגרות, ... כי שדדו אותי!. אבל נשאלת השאלה, למה באמת רע לך? כי שדדו אותך או כי לא יהיה לך את מה שאתה רוצה (התכוונת לשלם עבורו עם הכסף)? איפה נמצא שורש הקונפליקט? מה באמת
הבעיה? לומר שדדו אותי! - זו אמת. אבל לומר לא יהיה לי את מה שאני רוצה, זה לא בהכרח האמת כי יכול להיות שלמרות ששדדו אותך, אף על פי כן, יהיה לך את מה ... בחדר לא קיים?. יש שיגידו שהשתגעת, אבל אתה יכול לא לסבול בזכות זה, מה עדיף? משוגע לא סובל או חכם סובל? אם הבנאדם היה מאמין ב 100% לחושים שלו, אז לא הייתה לו
בעיה. העניין הוא, שבלב שלו יש לו ספק, לפיכך הוא לא באמת מאמין לחושים שלו, ולכן הוא ממשיך לרצות להיות מאושר כי תמיד יש לו בלב ספק שאומר: אולי החושים ... אחשוב שיורד גשם? בטח תגיד: החושים שלי, אבל מי זה שמחליט שתקשיב לחושים שלך? האם אתה חייב להקשיב לחושים שלך? ומי מחליט מה אתה מרגיש שאתה רוצה? זו גם דרך אפשרית
לפתרון. יש המון זויות שמגיעות בסוף לאותו המקום... אותו המקום
הפתרון הכללי הוא כדלהלן: יש דבר שנקרא יחסי ויש דבר שנקרא מוחלט. קונפליקט, יכול להיות במוח שלך רק כשאתה חושב בצורה יחסית, ולא בצורה מוחלטת. אם תתחבר ... הכי בטוח בו. ומהו הדבר שאתה הכי בטוח בו? תשובה: שמה שאתה חושב - הוא נכון. בשפה אחרת, קוראים לזה שיש הבדל בין יש לאין או חשיבה יחסית או חשיבה מצד השכל. כלומר,
הפתרון שאני (אליעד) מציע הוא לא שינוי חיצוני של המציאות אלא
פתרון פנימי, שניתן לסכם אותו במילה אחת - אמת. לא משנה מה
הבעיה שלך, תיצמד לאמת, למוחלט, עד שנעלמת
הבעיה ולא משנה מה
הבעיה בכלל. תבדוק - או ש אתה לא בטוח שזה קורה או שאתה לא בטוח שאתה רוצה את זה, או גם וגם. זוהי בעצם
בעיה או קונפליקט שגורם להרגשה רעה וסבל. תטיל ספק עד
שהבעיה (בכל נושא שקיים) - תיעלם. כמובן שיש את
הפתרונות הרגילים כמו להגיע מוקדם כדי להספיק את הרכבת, לנסות לעצור את הרכבת, וכדומה אבל, אם אתה רוצה לא להיות תלוי
בפתרונות הרגילים, ובכל מצב להיות מסוגל להפסיק את הסבל, אזי - תתרגל חשיבה מוחלטת! אם פעם אחת תצליח להגיע להבנה, לחוויה, שבה אתה לא יודע כלום (המוח ... למצב שאני בספק לגבי דבר? אליעד: לא. עליך להטיל ספק עד הסוף. להשאר בספק זה גם חיסרון. צריך להשאר במצב גם שאין ספק. כמו שהוסבר קודם, אם אתה חושב שהרכבת פה - יש
בעיה כלשהי (מסתירה לך את הנוף למשל), אם אתה חושב שהרכבת לא פה - זו גם
בעיה, אבל אם אתה בספק אם היא פה או לא אז זו גם
בעיה. ספק זה מצב שיש אפשרויות במוח, ואתה תופש את האפשרויות האלה כשוות כל אחת לאחרת. להרגיש אפשרויות זה גם חיסרון. הכל זה חיסרון עד שתשאל למה בכלל ... ספק...?!? האם באמת יש הבדל בין יש לאין? הספק נובע מכך שהמוח מבדיל בין דבר להיפוכו. להטיל ספק בכך שיש הבדל בין דבר להיפוכו, זה כבר נקרא להשתגע, אבל זו הדרך
לפתרון הבעיה קונפליקט. אם אתה לא מוכן להשתגע - תסבול. ...