... אותך כלקוח על כמה דברים, שהם בעצם הסיבה שאמורה לגרום לך בסופו של דבר, להגיע לתוצאה, שהיא שתרכוש ממנו את השירות מוצר. וזה הולך כך: איש המכירות ישכנע אותך ש: 1 - שיש לך איזו
בעיה כלשהי, כמה שתחשוב שהיא יותר גדולה יותר טוב. 2 - הוא גם ישכנע אותך שאתה רוצה, מאוד רוצה
לפתור את הבעיה הזאת. 3 - הוא גם ישכנע אותך שאם תפתור את
הבעיה הזאת החיים שלך יהיו הרבה יותר טובים, מאוד מאוד יותר טובים. 4 - איש המכירות יגרום לך להסכים איתו, שמאחר שיש לך
בעיה כנל ומאחר שאתה רוצה
לפתור אותה כנל ומאחר שהחיים שלך יהיו מאוד טובים אם תפתור את
הבעיה שלך כנל, הרי שזה מוביל לתוצאה שאומרת שכדאי לך לשלם המון כסף ומשאבים, בתמורה לזה שתפתור את
הבעיה הזאת. ועד כאן, כל ההנחות היסוד האלו, הן אולי נכונות ואולי לא, במידה כזו או אחרת. כי באמת יתכן שהחיים שלך דפוקים ויתכן שאתה מאוד רוצה לשפר אותם ויתכן גם שאם תשפר אותם השמש תתחיל לזרוח עליך שזה בעצם אומר שכדאי לך לשלם הרבה מאוד כסף ומשאבים, בתמורה לזה שתפתור את
הבעיה שלך. עד כאן, הכל אולי נכון ברמה כלשהי. אלא מה? שהסיבה לא מחייבת את התוצאה. דהיינו, כל הנל שהוא הסיבה, זה לא מחייב את התוצאה שאתה תרכוש את
הפתרון לבעיה שלך דווקא ממנו. כי גם אם יש לך לדוגמה מחלת סרטן סופני, וגם אם אתה ממש לא רוצה למות. וגם אם יהיה מאוד טוב שתחייה. וגם אם מכך ניתן להסיק ששווה לך לשלם את כל מה שיש לך בתמורה לזה שתחייה, עדיין זה לא אומר שאותו מוכר שרלטן ונוכל, שהוא זה שיכול לספק לך את
הפתרון לבעיה שלך. וכאן יש כשל לוגי שנובע מכך שהאדם לא מתרגל ניתוח סיבתיות ובעיקר את העניין של האם הסיבה מחייבת את התוצאה, שאומר שהאדם צריך להתרגל כל הזמן לשאול, האם זה שנניח שהסיבה נכונה, האם זה באמת אמור להוביל אותך לתוצאה הספציפית הזאת?! כי איש המכירות הנוכל, מגיע איתך בקלות להמון הסכמות. שיש לך
בעיה, שאתה רוצה
לפתור אותה, שאם תפתור אותה החיים שלך יהיו יותר טובים ושזה אומר שכדאי לך לשלם המון כסף בתמורה
לפתרון הבעיה. אבל כמובן שזה לא אומר שכדאי לך לשלם לו המון כסף. כי מי אמר שהוא יפתור לך את
הבעיה? ומי אמר שהוא
הפתרון הכי טוב
לבעיה שלך? ומי אמר שהוא לא יגרום לך לנזקים נוספים על הדרך? שאל את עצמך, האם אותו איש המכירות מוכן להתחייב על התוצאה? אם כן, שהוא מוכן להתחייב על ... מוכן לקבל את הכסף ואפילו יותר ממנו, רק אחרי שתהיה תוצאה? וכן, אפילו תהיה מוכן לשים ערבות בנקאית על הכסף מראש, אפילו כפול. אבל את הכסף שהוא יקבל רק אם ורק אחרי שהוא יפתור לך את
הבעיה לשביעות רצונך. האם הוא מוכן לזה הנוכל הזה? למה בעצם שהוא לא יהיה מוכן לזה? למה הוא מתנגד לזה? הרי אם הוא בטוח בתוצאה, למה שלא יסכים לקבל ... כמו שכבר הסברתי גם כאן. אבל בטוח נכון, שאם מישהו היה בטוח שהוא יכול להביא לך תוצאה, כנראה שהוא היה מוכן לקבל הרבה יותר תשלום על התוצאה. בכל מקרה, איש המכירות ירמה אותך שיש לך
בעיה קשה כנל ושאתה מוכן לשלם הרבה כסף כדי
לפתור אותה כנל, אבל אז יעשה דילוג לוגי עם כשל לוגי ועם מניפולציה, שאומרת, שאתה אמור להסיק מכך שאתה רוצה לרכוש ממנו את השירות שלו. כי צריך לעשות הפרדה, בין זה שאתה אכן מוכן לשלם הרבה כסף תמורת
פתרון, לבין זה שהוא יהיה זה שיספק לך את
הפתרון שאתה רוצה. נקודה נוספת באופן כללי שצריכים לזכור היא, שאם מישהו מתחייב לך לתוצאות, כאשר התוצאות לא תלויות בו ואך ורק בו, הרי שהוא או נוכל או ... גורם חיצוני. ואפשרי להעמיק בזה גם בהקשר של כמה טיפולים צריך ועוד. ולכן באופן כללי, כשמישהו מתחייב לך על תוצאות, שאינן תלויות בו ורק בו, הרי שהוא נוכל או טיפש. וזה שיש לך
בעיה שאתה מוכן לשלם המון כדי
לפתור אותה, לא אומר שאותו נוכל יהיה זה שיפתור לך אותה. וזה שמישהו מסביר לך מצוין את
הבעיה שלך ודורך לך על נקודות הכאב שלך וכיוב, זה לא אומר שהוא זה שיספק לך את
הפתרון שאתה רוצה. כי הנוכלים, עושים המון כדי לספר לך כמה רע לך וכמה המצב שלך רע וגרוע. הם גם יספרו לך שגם הם פעם היו כמוך ושהם מבינים אותך. הם גם ... עצמי וכיוב. שאלו דברים שהם כנראה נכונים אצל רוב האנשים שלא מצליחים בחיים. הם יגרמו לך להאמין שאם תצליח, החיים שלך יהיו מאושרים. ומכאן הם יקפצו לכשל הלוגי שאומר, שהם אלו
שיפתרו לך את
הבעיה שלך. ושזה שאתה מהסס ולא סומך עליהם, זאת חלק
מהבעיה שלך. כי כבר אמרנו,
שהבעיה שלך היא דחיינות, לדחות דברים, הססנות, ספקנות וכולי. שמצד האמת, אלו תכונות שהן לא בהכרח רעות. אבל רוב האנשים מאמינים שהן תכונות רעות. ואז הם ...