... שלילי או חווה קושי כלשהו, שיחה על נושא שמעסיק אותו או שיחה על
בעיה משותפת עשויה ליצור חיבור אמיתי ולהגביר את תחושת האמפתיה. כאשר אדם מרגיש שמישהו אחר מבין את מצבו, ... זמן מצוין להתמקד בצרכים או בקשיים של הלקוח, ולהביא את המוצר
כפתרון אפשרי. לעיתים, הלקוח עשוי להיות יותר מוכן לרכוש את המוצר אם הוא במצב רוח שלילי, כיוון שהוא מחפש
פתרון או הקלה למצבו. מה היתרונות בשיחה על קשיים משותפים? שיחה על נושא שלילי, כמו קושי משותף או
בעיה פיזית חברתית משותפת, יכולה ליצור תחושת חיבור הדדית. כאשר המוכר מביע הבנה כלפי הלקוח ומדבר על
בעיה משותפת, הדבר עשוי להוביל למכירה. מדובר בשיחה שבה אפשר ליצור תחושת אנחנו באותה סירה ולהפוך את המוצר לאופציה טובה או
פתרון לבעיה שנדונה. למה לפעמים כדאי ליצור אווירה לא נעימה? במקרים מסוימים, יצירת אווירה לא נעימה ... רגשית, שיחה על נושא לא נעים עשויה לעורר את הצורך במענה או
פתרון , ולהניע אותו לרכוש את המוצר. בעבודה עם לקוחות במצב רוח שלילי, לעיתים יש סיכוי גבוה יותר שהם יראו ... את הקשר עם הלקוח אם הוא מזדהה איתו, כמו למשל צרה משותפת או
בעיה מוכרת שיכולה דווקא לקרב בין הצדדים. אווירה חיובית היא כלי יעיל, אבל היא לא בהכרח הדרך היחידה ... שליליים? בהחלט כן, ובכמה היבטים: 1. אם הלקוח שונא מישהו או
מתמודד עם בעיה מסוימת, שיחה על אותו נושא שלילי יכולה לגרום לו להרגיש קרבה למוכר. מדובר בהזדמנות לגלות אמפתיה או ... להעצים את תחושת החיבור. 2. גם שיחה על אירועים שליליים בחדשות,
בעיות חברתיות או כל נושא בעייתי אחר יכולה לתרום לקרבה, בתנאי שהיא לא מדרדרת את מצב רוחו של הלקוח. 3. אם ... באותה סירה, מה שמקדם קרבה רגשית בין המוכר והלקוח. דיון משותף
בבעיה מאפשר להציג את המוצר
כפתרון אפשרי
לבעיה או כמקור תמיכה. גם אם הנושא שלילי, עצם העובדה שיש הבנה והזדהות עשויה לחזק את הקשר עם הלקוח ... על הנושא הלא נעים עשויה להעמיק את הרגשתו הרעה ולגרום לו לחפש
פתרון מהיר בדמות המוצר. 2. לעתים, אווירה לא נעימה סביב מישהו אחר (אויב משותף או
בעיה חיצונית) גורמת ללקוח לתפוס את המוכר כבן - ברית, וכך מגבירה את האמון ההדדי. 3. גם במקרים שבהם השיחה אינה ממש נעימה, עצם העיסוק
בבעיות יכול ליצור תחושת קרבה ואמפתיה, בתנאי שלא מדרדרים את הלקוח למצב של חוסר מוטיבציה מוחלט או דיכאון ... רעים והלקוח דווקא מזדהה עם מה שדיברנו איתו נגיד שיש צרה משותפת
בעיה משותפת, מה שזה לא יהיה גם בדברים רעים גם אז זה יכול לגרום ללקוח דווקא ליצור אווירה נעימה ואווירה ... הוא דווקא ירצה לקנות מאיתנו את המוצר כי דווקא זה פותר לו את
הבעיה שלו, הוא ירגיש שהוא בדיכאון ואז הוא ירצה דווקא לקנות את המוצר. זה אחד, שתיים גם אם אנחנו רוצים ... טובה לא חייבים לדבר רק על דברים לפעמים דווקא לדבר על איזו
בעיה ולגלות אמפתיה או לפעמים לדבר על איזו צרה משותפת ולהגיד כן אנחנו נצליח לצאת מזה או כל דבר שיוצר ...