אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
למה חשוב להציב גבולות ברורים לילדים?

אליעד כהן הסביר כי הצבת גבולות ברורים לילדים היא אחת מהפעולות החשובות ביותר לשמירה על סמכות הורית אפקטיבית. גבולות ברורים מאפשרים לילדים להבין מה מצופה מהם, מונעים בלבול, ותורמים לכך שהילדים יכבדו את הסמכות ההורית לאורך זמן. מנגד, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים עלולה להוביל למצב שבו הילדים מזלזלים בגבולות, וכתוצאה מכך מזלזלים גם בסמכות ההורים.

אליעד הדגיש כי ההורים צריכים להיות ברורים מאוד לגבי מה שהם רוצים מהילדים שלהם. הוא נתן דוגמה להורה שרוצה שילדו יגיע ללימודים בזמן, וציין כי חשוב לקבוע גבול חד וברור כמו "אתה חייב להגיע ללימודים בשמונה בדיוק", ולא לומר משפטים עמומים כמו "יהיה טוב אם תגיע לפני שמונה". גבולות עמומים ולא מחייבים גורמים לילדים להרגיש שהם יכולים להפר אותם בקלות.

מה קורה כאשר ההורים מציבים גבולות שאינם באמת מחויבים להם?

אליעד הסביר שכאשר ההורה מציב גבול שלא מוכן להיאבק עליו, הוא למעשה פוגע בסמכות של עצמו. הילד בודק את הגבול, מזהה שהוא רופף, ומתחיל לזלזל גם בגבולות נוספים שהוצבו לו. לדוגמה, אם הורה אמר לילד להגיע בשמונה ללימודים אבל לא מוכן לנקוט בפעולות ממשיות במקרה של איחור, הילד ילמד שהגבול הזה לא מחייב, ובפעם הבאה הוא יפר גם אותו וגם גבולות נוספים.

הדבר דומה לדוגמה מעולם החוקים בכבישים: אם הגבלת המהירות אינה מחייבת וברורה, הנהגים יפרו אותה, ובסופו של דבר יתרגלו לזלזל בכל חוקי התנועה. כך גם ילדים - כשהגבולות אינם מוחלטים וברורים, הם מאבדים את המשמעות שלהם, והילד מפסיק להתייחס אליהם ברצינות.

איך הצבת גבולות משפיעה על מערכת היחסים בין הורים לילדים?

אליעד ציין כי האופן שבו ההורה מציב גבולות משפיע משמעותית על איכות היחסים שלו עם הילד. גבולות ברורים ועקביים מחזקים את הסמכות של ההורה ואת הכבוד שהילד רוחש כלפיו. לעומת זאת, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים מובילה לחוסר כבוד ולערעור של סמכות ההורה. לכן חשוב מאוד שכל הורה יגדיר לעצמו בדיוק מהם הגבולות שעליהם הוא מוכן להיאבק, ועל אילו גבולות הוא לא מתכוון להתעקש.

מהי המשמעות של "מחויב" ו"אפשרי" בהצבת גבולות לילדים?

אליעד הסביר כי יש להבדיל בין גבולות "מחויבים", שההורה מוכן לעמוד עליהם בכל מחיר, לבין גבולות "אפשריים", שההורה רוצה אותם, אך לא יהיה מוכן להיאבק עליהם. גבולות מחויבים צריכים להיות מוצגים לילדים כבלתי ניתנים לערעור. לעומת זאת, גבולות אפשריים הם בגדר המלצה בלבד. אם ההורה יערבב בין שני הסוגים ויציג גבול "אפשרי" כ"מחויב", הוא יפגע בסמכות שלו ובסופו של דבר יגרום לילד לזלזל גם בגבולות המחויבים.

איך להימנע מטעויות נפוצות בהצבת גבולות?

אחת הטעויות שאליעד הציג היא התופעה של "כל המוסיף גורע". ההורה חושב שככל שיוסיף גבולות ודרישות, כך יהיה קל יותר להשיג את מטרתו. אך בפועל, הוספת גבולות רבים מדי יוצרת בלבול אצל הילד, שמפסיק להבחין בין דרישות משמעותיות לדרישות לא משמעותיות, מה שמוביל לאי - ציות כללי. לכן, על ההורים להימנע מהצבת דרישות מיותרות, ולהגדיר מראש רק את הגבולות החיוניים שהם מוכנים להתעקש עליהם.

מה עושים כשהילד לא מקשיב לגבולות?

כאשר הילד לא מקשיב, ההורה צריך לבדוק מחדש את עצמו. פעמים רבות הבעיה היא לא אצל הילד אלא אצל ההורה שהציב את הגבולות בצורה לא עקבית או לא מחויבת. אליעד הציע להורים להסתכל פנימה ולשאול את עצמם האם הם באמת מאמינים בגבול שהציבו, והאם הם מוכנים לעמוד מאחוריו. אם...
איך להציב גבולות ברורים לילדים מבלי לשבור את סמכות ההורה?

בהרצאה, נידונה השאלה כיצד להגדיר ולהציב גבולות לילדים בצורה אפקטיבית, תוך שמירה על סמכות ההורה והימנעות מערעור עליה. אליעד כהן הסביר את המשמעות של הצבת גבולות, את הסיבות שבגללן הגבולות לעיתים לא מתקבלים, ואת הדרך בה ניתן להימנע מטעויות נפוצות.

מה החשיבות של הגדרת גבולות בצורה ברורה?

אליעד הסביר כי השלב הראשון בהצבת גבולות הוא להבין בדיוק מה ההורה רוצה מהילד. הוא הציע להכין רשימה של דרישות ולהבין מה הן הדרישות החיוניות שצריך להדגיש. דוגמה שניתנה הייתה בנוגע לשעה בה הילד צריך להגיע ללימודים. אם הילד אמור להגיע בזמן מסוים, יש לקבוע זאת כגבול מחויב ולהימנע מהצבת גבול אפשרי, כמו "אם תוכל להגיע לפני שמונה, יהיה טוב". כאשר הגבול הוא "אפשרי", הילד עשוי להרגיש שהוא יכול להפר אותו, כי לא מדובר בחוק נוקשה. ברגע שהגבול הוא מחויב, ההורה צריך להיות מוכן להתמודד עם ההשלכות אם הגבול לא יכובד.

איך להגיב כשילד לא מקשיב לגבולות?

כאשר הילד מפר גבול, הדבר לא בהכרח נובע מהילד עצמו, אלא פעמים רבות מהורה שהציב גבולות בצורה לא ברורה או שלא היה מוכן להיאבק עליהם. אליעד הסביר כי ברגע שההורה מציב גבול שאינו באמת מחויב לו, הילד מרגיש שהוא יכול לעבור אותו בקלות. למשל, אם ההורה אומר לילד "תגיע בשמונה בבוקר" ולא מוכן להילחם על כך, הילד ילמד כי זה גבול רופף שניתן להפר אותו, ובפעם הבאה הוא יפר גם גבולות נוספים. מה שחשוב הוא להציג את הגבולות בצורה ברורה ולהיות מוכן לעמוד מאחוריהם.

איך הקשר בין הורים לילדים משפיע על הצבת הגבולות?

אליעד ציין כי האופן שבו ההורה מציב גבול משפיע גם על מערכת היחסים עם הילד. אם הגבול לא ברור או אם ההורה לא עומד מאחוריו, הילד עשוי לא לכבד את הסמכות של ההורה. על כן, כל גבול צריך להיות מוצג באופן ברור, עם הנכונות להיאבק עליו. אם ההורה לא מוכן להתעקש על גבול מסוים, לא כדאי להציג אותו כגבול מחויב, אלא כאפשרי. כשלמעשה, ההורה יצטרך לבדוק האם הוא מוכן לקחת את הצעד הבא ולהיאבק על גבול זה.

מה הקשר בין הצבת גבולות במערכת החוקים לבין בעיות התנהגות אצל ילדים?

בהמשך, אליעד לקח את הדוגמה של בעיית הצבת גבולות בכל תחום, והביא דוגמה מתוך החיים היומיומיים, כמו הגבלת מהירות. אם הגבלת המהירות היא לא ברורה ומוחלטת, אנשים לא מקבלים אותה ברצינות וממשיכים לעבור את הגבולות. אותו דבר קורה עם ילדים, אם הגבול שמציבים להם לא ברור או אם ההורה לא עומד על עקרונותיו, הילד לא יכבד את הגבול וימשיך לעבור אותו.

איך להתמודד עם בעיות התנהגות אצל ילדים?

כאשר מציבים גבול לילד, אליעד הסביר כי חשוב להימנע מהצגת דרישות או גבולות שיכולים להתפרש כלא מחייבים. כאשר ההורה לא מוכן להתמודד עם השלכות...
הורים לילדים משמעות הבדלים מהות הדברים הרגלים לשאול את עצמך מחויב ואפשרי מקוריות בגדר המלצה המלצה המלצה בלבד בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיות התנהגות אצל ילדים בעיות התנהגות של ילדים בעיית התנהגות בעיית התנהגות אצל ילדים בעיית התנהגות של ילדים גבולות גבולות בחינוך ילדים גבולות ברורים גבולות לילדים הגבלת מהירות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הורים וילדים הצבת גבולות הצבת גבולות לילדים התנהגות התנהגות אצל ילדים התנהגות של ילדים חינוך חינוך ילדים יחסי הורים וילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כל המוסיף גורע להציב להציב גבול להציב גבולות להציב גבולות לילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לקבוע לקבוע גבולות לקבוע גבולות ברורים מהירות מחנך מחנכים סמכות סמכות הורית סמכות הורית והצבת גבולות סמכות הורית והצבת גבולות לילדים סמכותיות
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים
... מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים איך אפשר להבין ולטפל בילד עם הפרעה התפתחותית (PDD)? ההרצאה של אליעד מתמקדת בהבנת הטיפול בילדים הסובלים מהפרעות התפתחותיות שונות כמו PDD, ובעיקר בחוסר ההבנה של מבוגרים לגבי הסיבות להתנהגות של ילדים אלו. אליעד מחדד שהבעיה המרכזית בטיפול ובתקשורת עם הילד אינה נובעת מכך שהילד לא מסוגל להבין או להשתנות, אלא מהמבוגר עצמו, שלא באמת מבין את הילד. כדי להמחיש את הרעיון, אליעד נותן דוגמה של ילד שלוקח ביסלי שלא שייך לו. הוא מסביר שהילד לא מבין מדוע אסור לקחת משהו של מישהו אחר. המבוגר, לעומת זאת, תופס את זה כמחויב ולא כאפשרי, כלומר, הוא מבין בצורה אוטומטית שזה לא בסדר ולא יעלה בדעתו לקחת משהו של מישהו אחר. אבל הילד אינו מבין זאת, והוא עושה זאת כי הוא חושב רק על מה שמועיל לו או גורם לו הנאה, ואין לו תחושת אשמה או מצפון. מדוע המבוגר מתקשה להבין את התנהגות הילד? אליעד מסביר שהקושי של המבוגר נובע מכך שהוא בעצמו לא מבין את המנגנון הפנימי שמוביל אותו לפעול בצורה מסוימת. המבוגר רוצה לשנות את הילד מבלי להבין קודם את המניעים שלו עצמו. לדוגמה, כאשר הילד לוקח ביסלי שלא שלו, המבוגר כועס או נעלב, אך הוא לא שואל את עצמו מדוע זה מפריע לו. אליעד מציג שתי סיבות מרכזיות לכך שהמבוגר לא רוצה שהילד ייקח את הביסלי: סיבה תועלתנית - הוא לא רוצה שהילד ייתפס לא טוב בחברה, שיחשבו שהילד מתנהג לא בסדר. סיבה מצפונית - יש למבוגר תחושה פנימית שזה לא מוסרי לקחת משהו של מישהו אחר. הוא מוסיף שאם המבוגר בעצמו לא מבין למה קיימת בו התחושה המצפונית, איך הוא יכול לצפות מהילד להבין אותה? מהו בעצם מצפון, וכיצד הוא משפיע על התנהגות? אליעד מבהיר שמצפון הוא למעשה תחושה פנימית שגורמת לאדם להבדיל בין מה שנתפס אצלו כטוב או רע. המצפון מבוסס במידה רבה על חינוך, תרבות, וערכים שלמדנו מהסביבה. אולם, אליעד מדגיש שהמצפון הוא לא דבר מוחלט, אלא תוצר של תהליך חשיבתי וחינוכי שהאדם עובר. לדוגמה, אדם לא ייקח אוכל של מישהו אחר, לא רק כי זה לא מוסרי בעיניו, אלא גם כי זה יוצר אצלו תחושה שלילית. הילד לעומת זאת, עדיין לא פיתח את התחושה הזאת. כיצד לגרום לילד לפתח מצפון או שליטה עצמית? אליעד מסביר שכדי לגרום לילד להשתנות, יש ליצור אצלו תהליך פנימי של הבנה, ולא רק לתת לו הוראות או לכעוס עליו. אליעד אומר שאם המבוגר רוצה ללמד את הילד שליטה עצמית, הוא חייב להראות לו דוגמה אישית. למשל, אם הילד רואה שהמבוגר בעצמו לא מסוגל לדחות סיפוקים או שהוא מתעצבן ב
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
... פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות מהו האינטרס של אדם להגדיר את עצמו כחולה נפש? המרצה, אליעד כהן, מציין כי לעיתים יש אנשים המגדירים את עצמם כחולי נפש או עם בעיות נפשיות, למרות שמהות הבעיה היא ... גנטי שאין לו שליטה עליו. במקום להתמודד עם בעיה או להכיר בכך שהמטרה היא שינוי תפיסתי או התנהגותי, הוא יכול להרגיש פחות רע עם עצמו, שכן זה הופך את הבעיה למשהו חיצוני שנמצא מעבר לשליטתו האישית. אליעד מציין שדבר דומה קורה כשבן אדם לא מרגיש רע מכך שהוא לא ... מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? אליעד מציין שכאשר אדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית ולא מצליח להתמודד איתן, הוא מרגיש כישלון ומתקשה להרגיש טוב עם עצמו. הוא מחפש עזרה במישהו אחר, שמאבחן אותו עם בעיה או הפרעה נפשית. המטרה של המאבחן ... אליעד מציין גם את דימוי המערכת המגוננת שנמצאת במצב של שליטה - דוגמת הסרט דרך קלוברפילד, שבו הדמויות כלואות במקלט ומגוננות עליהן מהעולם החיצוני. כשהן לא יכולות לדעת מה קורה מחוץ, הן לא יודעות אם מה שמגונן עליהן הוא באמת לטובתן או שמא משעבד אותן. איך ... חיצוניות עלולות להוביל לשליטה על האדם? אליעד מסביר שבדיוק כמו בסיפור של הסרט דרך קלוברפילד, כאשר אדם נמצא במערכת סגורה ואין לו דרך לדעת מה קורה בסביבה החיצונית, הוא עשוי להיות משועבד לתפיסות שמגבילות אותו. הוא מאמין שהוא נתון בהגנה, אבל הוא למעשה לא ... נפשית, זה מאפשר לו להימנע מלקיחת אחריות על הבעיות שלו. במקום להתמודד ולהתאמץ לתקן את ההתנהגות או הלחץ הנפשי, הוא יכול להניח שזו בעיה גנטית שאין לו שליטה עליה. אליעד מביא דוגמה של אדם שייתכן ויש לו קושי נפשי מסוים, כמו חרדה או התנהגות כפייתית, אבל הוא בוחר להימנע מלהתמודד עם זה בטענה שזו הפרעה נפשית שדורשת טיפול רפואי ולא שינוי תפיסתי או התנהגותי מצדו. מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? בפעמים רבות, כשאדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית, הוא מנסה להתמודד עם זה ולא מצליח. תחושת הכישלון גורמת לו להרגיש רע עם עצמו, ואז הוא מחפש פתרון אצל מאבחן. המאבחן עשוי להאכיל אותו במידע שמעודד את ... לשליטה על האדם? ההרצאה מביאה גם את הדימוי של הכלא שבו אדם נמצא, שמזכיר את הסרט דרך קלוברפילד. אליעד מסביר כיצד כאשר אדם נמצא במערכת מבודדת מבלי יכולת להבין מה קורה בסביבה החיצונית, הוא עשוי להיות נתון להשפעות של אחרים שמגוננים עליו תחת תחפושת של הצלה. ... והוא לא יודע איך להתמודד איתה ואז הוא מנסה להתמודד איתה ולא מצליח יש לו נגיד איזו הפרעת התנהגות איזו התנהגות כפייתית הוא מנסה להתמודד ולא מצליח ואז מה שקורה אין לו כוח להתמודד הוא מרגיש שהוא כישלון מרגיש רע, מרגיש עצבים על עצמו ואז הוא הולך לאיזה מישהו אחר שואל ... שהוא לא סופרמן שהוא לא יכול לעוף באוויר אז ככה בעצם הוא מרגיש פחות רע מכך שיש לו איזו התנהגות שמפריעה לו כי הוא אומר זה גנטי לא בשליטתי זה הרעיון. ש: או המאבחן עצמו לא מסוגל זאת אומרת חושב שזה באמת המצב, המאבחן עצמו יכול להגיד טוב אתה סכיזופרן באמת ... אבל פחד ממה בא נבדוק. ש: מזה שהוא ישתגע. אליעד: תראה יש סרט עכשיו בקולנוע משהו דרך קלוברפילד משהו כזה. ש: ראיתי אותו אתמול. אליעד: יפה מה ראית. ש: זה סרט על מישהי. אליעד: יפה למה זה קשור למה שאנחנו מדברים, עכשיו מה השכל שבדבר שאיזה אחת מוצאת את עצמה ...
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים? איך להתמודד עם ילד שמקלל, מרביץ ומתחצף? כאשר הילד מקלל, מרביץ או מתחצף, הבעיה המרכזית אינה ההתנהגות עצמה, אלא חוסר ההבנה של הילד מדוע הוא מתנהג כך. אליעד כהן מדגיש שהגישה הנכונה היא ללמד את הילד לחשוב, להבין את עצמו, ולבחון את הסיבות האמיתיות להתנהגותו. במקום לנקוט בשיטות של שכר ועונש או באלימות מילולית או פיזית כלפי הילד, יש לגלות אמפתיה אמיתית ולהסביר לו את ההיגיון שמאחורי ההתנהגות הרצויה. מדוע דוגמה אישית אינה מספיקה כדי לחנך ילד? אליעד כהן נותן דוגמה להורים שמתלוננים שהילד שלהם מקלל, וכשבודקים את הסביבה שבה הוא גדל, מגלים שלעיתים ההורים עצמם מקללים ומתנהגים באלימות. במקרה כזה, הפתרון הוא שההורים עצמם ישנו את ההתנהגות שלהם, כי הילד לומד מהם. אם ההורים לא מקללים אך הילד עדיין מתנהג בצורה בעייתית, סימן שהוא למד התנהגות זו במקום אחר, כגון בבית הספר או מהסביבה החברתית. במקרה ...
שינוי אופי, שינוי התנהגות, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, אובססיות, עצלנות, רגישות יתר, עצבנות יתר, רגזנות יתר, ריצוי אחרים, לרצות אחרים, בעיות התנהגות, קושי להחליט, להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט
שינוי אופי, שינוי התנהגות, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, אובססיות, עצלנות, רגישות יתר, עצבנות יתר, רגזנות יתר, ריצוי אחרים, לרצות אחרים, בעיות התנהגות, קושי להחליט, להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט
... אופי, שינוי התנהגות, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, אובססיות, עצלנות, רגישות יתר, עצבנות יתר, רגזנות יתר, ריצוי אחרים, לרצות אחרים, בעיות התנהגות, קושי להחליט, להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט למה אנשים סובלים מהתנהגויות כמו ריצוי, דחיינות ואובססיות? הסיבה המרכזית לכך שאנשים סובלים מבעיות כמו ריצוי ... רגישות יתר ועצבנות יתר, אינה ההתנהגות עצמה, אלא העובדה שהם אינם שלמים עם ההתנהגות הזו. אליעד כהן מדגיש בהרצאה כי הסבל אינו נובע מהפעולה או מהאופי עצמו, אלא מחוסר ... ומהעובדה שהוא לא שלם עם עצמו לגבי ההתנהגות הזו. לדוגמה, אם אדם חוזר שוב ושוב לשטוף ידיים, הסבל שלו נובע מכך שהוא רוצה וגם ... הבלתי ודאית. איך להפסיק לסבול מהתנהגות בלתי רצויה? הפתרון להתנהגות בלתי רצויה אינו תמיד שינוי ההתנהגות עצמה, אלא קבלת המציאות כפי שהיא. אדם כועס או עצוב לא סובל מהכעס או העצב עצמם, ... כדי כך. לסיכום, אליעד כהן מבהיר שכל התנהגות שגורמת סבל נובעת מחוסר השלמות של האדם עם עצמו ועם החלטותיו. הדרך לפתרון עוברת ...
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון? איך להתמודד עם בעיות משמעת אצל ילדים? כאשר מדובר על בעיות משמעת אצל ילדים, חשוב להבין כי התמודדות עם סוגיה זו אינה מוגבלת רק לילדים. כל סיטואציה שבה אדם נדרש ... לכלול את אותן דינמיקות. אבל, בהקשר של ילדים, יש צורך להבין מהי הדרך ... להתנהל כלפיהם, וכיצד להעניק להם את החינוך הנכון מבלי לגרום להם להרגיש רע. מה לעשות בפועל מול הילד? השלב הראשון בתהליך הוא להבין מה לומר לילד ואיך להתנהג מולו. ההורה נתקל בשאלות כמו: כמה לוותר לו, כמה להתעקש, ובאיזה אופן להציב גבולות. אליעד מציע שאחד העקרונות המרכזיים בהורות הוא מתן אהבה, אך בתנאים. אם ההורה מעניק לילד אהבה בלתי מותנית בלי לדרוש ממנו דבר בתמורה, הוא עלול ליצור אשליה אצל הילד. הילד יתחיל לחשוב שהוא ... או להביא תמורה כלשהי. אך כשמדובר בילד שלך, על פי רוב תסכים שהוא יישאר בביתך בלי שום דרישה. אך על ההורה להבין כי אם לא יגדל את הילד בתודעה שהוא גם חייב לתת משהו ... ובעיות בהסתגלות לעולם האמיתי. הבעיה של ילד שמקבל יותר מדי בלי לתת כאשר הילד מקבל ללא תמורה, הוא עלול למצוא את ... הוא עלול להרגיש תסכול או דחייה. איך לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות? שאלה חשובה היא כיצד
התייעלות / סדר וארגון / סדר בחיים - כיצד לעבוד *במהירות* בצורה רגועה ובלי לחץ?
... סדר וארגון סדר בחיים - כיצד לעבוד במהירות בצורה רגועה ובלי לחץ? מי שיתבונן בעניין יראה, שככל שהאדם מסוגל לעשות את מעשיו בצורה מהירה יותר, כך הוא מסוגל להשיג את המטרות שלו מהר ... דרך כלשהי. וככל שהאדם מסוגל לעבור את הדרך יותר מהר, כך הוא מסוגל להגיע אל המטרה יותר מהר. ומי שמסוגל לעשות את מעשיו במהירות, הוא מסוגל להגיע אל ההצלחה יותר מהר. ואחד מהדברים שמאפיינים ניהול זמן נכון, הוא שהאדם עושה את הדברים, בצורה מאוד יעילה ומהירה. כי מי ... יותר יעילה, על ידי זה הזמן מנוהל בצורה טובה. ויחד עם זאת, גם אם האדם כן מסוגל לעשות את מעשיו בצורה מהירה, הרי שלמהירות, יש גם את החסרונות שלה. וגם כאשר האדם מסוגל לרוץ בדרך בצורה מהירה, בלי לטעות בגלל המהירות, הרי שהמהירות גובה מהאדם מחיר של לחץ נפשי. כי כאשר האדם עושה את מעשיו במהירות, בדכ זה כרוך, בכך שהאדם מרגיש תחושה של לחץ, ושל איזה דבר, שמאיץ בו לעשות את מעשיו, במהירות. והשאלות הנשאלות הן, כיצד באפשרותו של האדם ללמוד לעשות את מעשיו בצורה מהירה ובלי לטעות? ובנוסף, כיצד יכול האדם ללמוד לעשות את מעשיו בצורה ... שפועלים בצורה מהירה, בלי שום מאבק ובלי שום לחץ. והכל תלוי, במיומנות של הדבר. וככל שהדבר נעשה בצורה יותר מיומנת, כך המהירות מגיעה מעצמה, וגם התוצאות טובות יותר. וכאשר האדם באמת מיומן לעשות את מעשיו, על ידי זה הוא עושה את מעשיו בצורה מהירה בלי שום מאמץ, ובנוסף ...
איך נוצרת מחשבה? לא יודע כלום, יש ואין, מהות וצורה, איך המוח עובד? המוח האנושי, סודות החיים, סודות המציאות, מהירות המחשבה, חוסר ידיעה, יש או אין
איך נוצרת מחשבה? לא יודע כלום, יש ואין, מהות וצורה, איך המוח עובד? המוח האנושי, סודות החיים, סודות המציאות, מהירות המחשבה, חוסר ידיעה, יש או אין
... המוח עובד? המוח האנושי, סודות החיים, סודות המציאות, מהירות המחשבה, חוסר ידיעה, יש או אין איך נוצרת מחשבה? ההרצאה מתחילה ... מה שמביא להכרה במציאות כפי שהיא נראית בעיני המוח. מהירות המחשבה ויכולת הזיהוי בשלב זה, נושא מהירות המחשבה עולה. אליעד מציין כיצד אנחנו תופסים דברים במהירות מאוד גבוהה, הרבה מעבר למה שנראה לנו כשאנחנו פועלים. תהליך זה ... הזה. מהות המחשבה איך המוח עובד? תהליכים מנטליים מהירות המחשבה הבנת הזמן והמקום ההבנה של חוויות זמן ומקום ...
אור ירוק, האם מהירות הורגת? העלאת מהירות הנסיעה, מהירות לא הורגת, מסוכן לחיות, תאונות דרכים, בטיחות בדרכים, מצלמות מהירות, מצלמות רמזור, לנסוע מהר, נסיעה במהירות מופרזת
אור ירוק, האם מהירות הורגת? העלאת מהירות הנסיעה, מהירות לא הורגת, מסוכן לחיות, תאונות דרכים, בטיחות בדרכים, מצלמות מהירות, מצלמות רמזור, לנסוע מהר, נסיעה במהירות מופרזת
... ירוק, האם מהירות הורגת? העלאת מהירות הנסיעה, מהירות לא הורגת, מסוכן לחיות, תאונות דרכים, בטיחות בדרכים, מצלמות מהירות, מצלמות רמזור, לנסוע מהר, נסיעה במהירות מופרזת האם מהירות הורגת או שרק מגדילה את הסיכון? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי הטענה שמהירות הורגת היא לא מדויקת ואף מטעה. לטענתו, המהירות עצמה אינה הורגת, אלא מה שמסוכן באמת הוא הסיכוי המוגבר להיפגע במקרה של תאונה. אליעד מדגים כי אדם יכול לנסוע במהירות מסוימת מבלי להיפגע, ואם הוא יישאר בבית בכלל, הסיכון שלו למות ... לא נמצא בסיטואציה של תאונה בכלל. כלומר, הסיכון עולה רק כאשר נכנסים לסיטואציה של נסיעה בכביש. מדוע סרטוני ההסברה של אור ירוק מציגים הבדל קטן במהירות כמשמעותי? אליעד מנתח סרטוני הסברה של עמותת אור ירוק, שבהם מודגמים הבדלים קטנים במהירות , למשל בין 60 ל - 65 קמש. בסרטונים מוצגת טענה כי הבדל של 5 קמש הוא ... שנוסע ב - 60 קמש יעצור לפני הפגיעה, בעוד רכב שנוסע ב - 65 קמש לא יצליח לבלום ויפגע במכשול. אליעד מסביר שהדוגמה הזו אכן נכונה, אך היא לא מלמדת שהמהירות עצמה הורגת, אלא שהעלאת מהירות הנסיעה מגבירה את הסיכון במקרה ספציפי זה. האם ההשוואה של אור ירוק ... של אור ירוק. הוא מסביר שניתן להציג אינספור דוגמאות שיוכיחו כי איטי יותר זה בטוח יותר, אבל זו גישה לא ריאלית לחיים. לדוגמה, ניתן להשוות גם בין מהירות של 60 קמש ל - 30 קמש, וגם אז 30 יהיה בטוח יותר. יתרה מכך, ניתן להציג דוגמאות אבסורדיות כמו השוואה בין נסיעה במהירות 60 קמש לבין רכב שחונה במקום, או אפילו בין חיים למתים, כי מי שמת כבר לא יכול להיפגע. האם תמיד עדיף לנסוע לאט יותר? אליעד מדגיש שהמציאות יותר מורכבת. הוא נותן דוגמאות סותרות, למשל מצב שבו נסיעה במהירות גבוהה יותר יכולה דווקא להציל חיים. הוא מביא דוגמה שבה אדם נוסע עם ... לא לנסוע בכלל. אפילו הליכה ברחוב מסוכנת יותר מאשר להישאר בבית. אך זוהי גישה לא הגיונית ולא מעשית. לכן, לדבריו, טענת אור ירוק לפיה יש להפחית את המהירות תמיד אינה מדויקת, כי למעשה יש תמיד סיכוי מסוים להיפגע, והמהירות היא רק גורם אחד מתוך רבים שמשפיעים על הבטיחות. האם לנסוע מהר יכול להציל חיים? אליעד מציג דוגמה נוספת שבה דווקא מהירות גבוהה יותר יכולה להועיל. אם אדם נוסע בכביש מהיר ורואה מולו משאית שמסכנת אותו, ייתכן שאם היה נוסע במהירות גבוהה יותר הוא יכול היה להספיק להימלט מהסכנה בזמן. במהירות נמוכה יותר, הוא לא יספיק לברוח מהסכנה ועלול להיפגע. מה המשמעות האמיתית של טענות אור ירוק לגבי מהירות? לסיכום ההרצאה, אליעד מדגיש שהאמירה מהירות הורגת היא פשטנית. הוא מציע הסתכלות מאוזנת יותר ואומר שהמהירות לכשעצמה אינה הורגת, אלא רק מגבירה את הסיכוי להיפגע במקרה של ... היה אפשר באותה מידה להמליץ לא לנסוע בכלל, אך ברור שזאת המלצה לא ריאלית. המסר הסופי שלו הוא שיש לקחת בחשבון את כל ההשלכות האפשריות של שינוי במהירות, ולא להסתפק בטענות פשטניות לגבי סיכוני המהירות. האם מהירות הורגת? סכנות מהירות מופרזת אור ירוק מצלמות מהירות נסיעה בטוחה במהירות גבוהה
האם מהירות הורגת? אור ירוק, מהירות לא הורגת, מהירות מסוכנת, מכמונות מהירות, חוקי התנועה, מהירות נסיעה מותרת, שמירה על החוק, חוקי תעבורה, מצלמות מהירות, תאונות דרכים, בטיחות בדרכים
האם מהירות הורגת? אור ירוק, מהירות לא הורגת, מהירות מסוכנת, מכמונות מהירות, חוקי התנועה, מהירות נסיעה מותרת, שמירה על החוק, חוקי תעבורה, מצלמות מהירות, תאונות דרכים, בטיחות בדרכים
... מהירות הורגת? אור ירוק, מהירות לא הורגת, מהירות מסוכנת, מכמונות מהירות, חוקי התנועה, מהירות נסיעה מותרת, שמירה על החוק, חוקי תעבורה, מצלמות מהירות, תאונות דרכים, בטיחות בדרכים האם באמת מהירות הורגת? אליעד כהן דן בשאלה האם מהירות באמת הורגת, כפי שטוענות הרשויות וארגוני בטיחות בדרכים, כגון אור ירוק. לדבריו, ההגדרה לפיה המהירות עצמה הורגת אינה מדויקת. מהירות לבדה אינה הורגת, אלא התנאים בהם מתקיימת הנסיעה הם שקובעים את הסיכון. כדי ... הוא מביא דוגמאות רבות ומפורטות מהמציאות היומיומית, שבהן ברור שהמהירות כשלעצמה אינה הבעיה העיקרית. האם עונשים על נהיגה מהירה מוצדקים? אליעד מסביר ... התקבלה החלטה להחמיר משמעותית את הענישה על נהגים שנתפסים במהירות כפולה מהמותר. לדוגמה, אדם שנסע במהירות של 100 קמש במקום שבו מותר רק 50, יכול להיות מואשם בעבירה חמורה ואפילו לקבל ... אם ענישה כזו מוצדקת והגיונית, ומעלה תהייה נוספת: מדוע דווקא במהירות הנסיעה מתמקדים, ולא בהתאמת המהירות לתנאי הדרך? מה ההבדל בין מהירות גבוהה לסיכון אמיתי? אליעד טוען כי המהירות עצמה אינה בהכרח מסוכנת, אלא שהסיכון תלוי תמיד בנסיבות. לדוגמה, נהיגה במהירות 200 קמש בכביש ריק לחלוטין באמצע הלילה, כאשר הנהג עירני, הרכב תקין, ותנאי הדרך מצוינים - אינה מסוכנת כלל לדעתו. לעומת זאת, נהיגה במהירות של 70 קמש בלבד בכביש עמוס או באזורים עם הולכי רגל רבים עלולה להיות מסוכנת ... מכאן, שאליעד מציע שהאכיפה תתמקד בנסיבות ובתנאי הדרך ולא רק במהירות עצמה. מדוע מהירות לא קובעת לבדה את חומרת התאונה? אליעד מסביר שתאונה חמורה יכולה לקרות גם במהירות נמוכה. למשל, אם הולך רגל קטן קופץ באופן פתאומי לכביש, גם במהירות של 20 קמש יכולה להתרחש תאונה קטלנית. לכן הטענה שדווקא מהירות גבוהה יוצרת סיכון מיוחד אינה מוחלטת. הוא מציע שבמקום להגדיר ענישה לפי המהירות בלבד, ראוי להגדיר אותה לפי מידת הסיכון האמיתי שיצר הנהג בנסיבות הספציפיות של המקרה. כיצד צריך להתייחס לחוקי המהירות? אליעד מציע שחוקי המהירות צריכים להיות המלצה ולא חובה מוחלטת. לדבריו, החוקים נקבעו במטרה להגן על ... נועד לשמור על החוק - אלא החוק נועד לשמור על הנהג. האם מצלמות מהירות יוצרות יותר תאונות? אליעד מבקר בחריפות את השימוש במצלמות מהירות, בטענה שהן עצמן עלולות לגרום לתאונות. הוא מביא כדוגמה את גרמניה, שבה קיימים כבישים מהירים ללא הגבלת מהירות (אוטובאן), ודווקא שם התאונות נדירות יחסית, משום שהנהגים נוסעים בתנאים ...
אין סוף ויחסי, התחברות לאין סוף, כסף אין סופי, לעבור לאין סוף, כל הכסף שבעולם, מהירות אין סופית, תאוות ממון, מעשה מבעל תפילה, שנאת ממון, רצון לכסף, כסף ואושר, עושר רוחני, עושר פנימי
אין סוף ויחסי, התחברות לאין סוף, כסף אין סופי, לעבור לאין סוף, כל הכסף שבעולם, מהירות אין סופית, תאוות ממון, מעשה מבעל תפילה, שנאת ממון, רצון לכסף, כסף ואושר, עושר רוחני, עושר פנימי
... סוף ויחסי, התחברות לאין סוף, כסף אין סופי, לעבור לאין סוף, כל הכסף שבעולם, מהירות אין סופית, תאוות ממון, מעשה מבעל תפילה, שנאת ממון, רצון לכסף, כסף ואושר, עושר ... ליכולת להגיע לאינסוף? כדי להמחיש את מושג האינסוף והמעבר בין יחסי למוחלט, אליעד מביא דוגמה נוספת של מהירות אינסופית. אם מישהו ירוץ במהירות אינסופית, הוא יכול לעבור את כל המרחקים בעולם ברגע אחד. מבחינת האינסוף, אין לו מגבלה של מקום. האדם הממוצע, לעומת זאת, תמיד מוגבל על ידי מרחק וזמן. אבל לאדם שמסוגל לרוץ במהירות אינסופית, אין משמעות למיקום, והוא יכול להיות בו - זמנית בכל המקומות. מצד שני, דווקא בגלל שאין גבולות, אין משמעות מוחלטת למושג של מקום עבורו, ולכן הוא בעצם לא זז ממקומו, כי מבחינתו ... כשיש לאדם אינסוף כסף, הוא מבין שאין הבדל בין אינסוף כסף לבין היעדר כסף בכלל. במצב של אינסוף, הגבולות בין יש ואין מיטשטשים לחלוטין, והאדם חווה חוויה של שלמות פנימית, שבה הוא לא זקוק ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי מומלץ, מומחה, מאמן אישי לעסקים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 20:00:51 - wesi1