... דברים שעלולים לקבל תגובה שלילית אם אתם חושבים שזה עלול לקרות. לדוגמה, אם מנהל מבקש מהעובד שלו לבצע משימה והעובד מסרב, נוצר נזק כפול: גם העובד לא ביצע את המשימה, וגם נוצרה אצלו התניה לסרב
בעתיד לבקשות אחרות של המנהל. לכן, מנהל חכם ינסה להימנע מראש מלהציג בקשות שעלולות לקבל סירוב. אליעד מציג דוגמה נוספת - הילד שצעק זאב זאב: כאשר אומרים לאנשים שאם יעשו דבר מסוים תענישו אותם, אבל בפועל אינכם מקיימים את העונש, נוצרת אצלם התניה שלילית שלפיה המילה שלכם אינה משמעותית. וכך, כשבאמת תרצו שהם יקשיבו לכם
בעתיד, הם לא יתייחסו אליכם ברצינות. כיצד נכון להציע עזרה באופן שמחזק קשרים בינאישיים? לפי אליעד כהן, כאשר אתם מציעים עזרה או מביעים תמיכה ...