... בעצמו את נכונות הטענה. אליעד נותן דוגמה מעשית - האדם שואל את עצמו, מי אמר שזה נכון?, והדרך לבדוק היא לשאול ולהטיל ספק בכל מחשבה. למשל, אם האדם חושב אני לא
מושלם , יש בי חיסרון, הוא צריך לשאול: מי אמר שזה נכון? אליעד מדגיש ... כי הם חווים תחושת חיסרון. החיסרון הזה נוצר מההנחה של השכל שיש נפרדות בין האדם לבין המציאות. האדם חושב לעצמו זה שולחן ולא חדר, אני לא המציאות ולכן אני לא
מושלם, וכך נולד בו הצורך לחפש שלמות במקום אחר. אבל אליעד מסביר שאפשר גם ... שאין שלמות בשום מקום אחר - כלומר, השלמות נמצאת בדיוק כאן ועכשיו, במציאות הנוכחית. מצד שני, השכל תמיד יצביע על חיסרון כלשהו (זה שולחן ולא חדר, לכן זה לא
מושלם) . הוא מסביר את הפרדוקס בכך שהשכל אינו מסוגל להבין את השלמות, ולכן ... גם במה שנראה כחיסרון. כיצד אפשר לדעת שהגעת לשלמות? אליעד מציע מבחן פשוט: אם האדם חושב שהגיע לשלמות, עליו לנסות ללכת לאנשים מדוכאים ולהסביר להם שהמצב שלהם
מושלם. אם יצליח לשכנע אותם, סימן שאכן הגיע לשלמות. אם לא, זה סימן שהוא ... תחושת חיסרון? אליעד משתמש בדוגמה של רעב כדי להמחיש: כאשר אדם רעב, הוא חש חוסר שלמות ורוצה לאכול. אך אליעד רוצה להביא את האדם למצב שבו להיות רעב הוא דבר
מושלם בפני עצמו. האדם יחווה שלהיות רעב זו שלמות, ובכל זאת יבחר לאכול מתוך תחושת השלמות. אליעד טוען שיש מצב תודעתי בו כל דבר בעולם נחווה
כמושלם לחלוטין, גם הדברים שנתפסים על ידי השכל כחוסר שלמות. מה הכוונה ... פנימי, ללא רצון לשנות דבר. מהי המשמעות האמיתית של שלמות לפי אליעד? אליעד מסביר שהשלמות האמיתית היא מצב בו האדם לא מבדיל עוד בין חסר למלא. הוא רואה הכל
כמושלם כל הזמן, בלי קשר למצבו הפיזי או הרגשי. זהו מצב שבו האדם לא רוצה ... שאתה אומר שאתה חווה שלמות. אליעד: עזוב אותי, אני לא חווה שלמות. מה אכפת לך ממני. שאלה: אז אולי כולנו טועים פה? אליעד: נכון, אם אתה בא לפה כי אתה חושב שאני
מושלם, אז אתה בבעיה. אתה צריך לבוא לפה, כי אולי פה יש משהו שאולי יביא ... למה האדם רודף אחרי השלמות? כי הוא אומר שזאת לא השלמות. זה שולחן ולא חדר, אני לא השלמות אני לא המציאות, ולכן הוא רודף אחרי השלמות. אבל למה אתה אומר, אני לא
מושלם? כי יש לך שכל שאומר לך שאין שלמות. השכל אומר לך שאתה לא
מושלם, יש שניים, יש דואליות. וכל מה שאני אומר, שאתה צריך להטיל בזה ספק, לשאול, מי אמר שמה שהשכל אומר, שזה אני וזה המציאות, זה בכלל נכון? כי אם זה נכון, שזה אני וזה המציאות, אז אני לא
מושלם. ואם אני לא
מושלם, אז יש לי חיסרון, ואני מחפש את השלמות. תטיל ספק, מי אמר שמה שהשכל ... אלא המטרה היא שתפסיק לחפש את השלמות. שאלה: הרגע הבנתי, ואני שואל את עצמי, מה אני עושה כאן? אליעד: נגיד שאתה לא עושה כאן, אבל מה אתה עושה שם? הרי אם הכל
מושלם , אז הכל
מושלם. שאלה: אני מבין שהשלמות זה כאן ועכשיו. אליעד: האם אתה מבין את זה ... מה קורה לך, אתה מבחינתך חוויה של שלמות? שאלה: החוסר שלמות זאת השלמות. אליעד: אם אתה בחוויה הזאת, אז נשאר לך לשכנע את האחרים. עכשיו תבחן את עצמך, אם הכל
מושלם, לך לאנשים מדוכאים ותנסה להסביר להם שהמצב שלהם הכי
מושלם, אם תצליח אז סימן שהגעת, אם תיפול למטה, סימן שעדיין לא הגעת. ... נכון? אתה אומר להיות רעב זה אי השלמות, אבל זה גם שלמות, אז למה אתה הולך לאכול, אם זה שלמות? בחוויה שלך כאשר אתה הולך לאכול, האם אתה חושב שלהיות רעב זה
מושלם? שאלה: עדיף להיות באי שלמות, כי זה היה הרצון שלי. אליעד: אני שואל שאלה בסיסית, כאשר אתה רעב, ואתה הולך לאכול, האם זה מתוך ההרגשה שאתה חווה שלהיות רעב זה
מושלם? כן או לא? לא. אז אני רוצה להביא אותך למצב, שלהיות רעב זה
מושלם, ותוך כדי זה אתה תלך לאכול. אני רוצה להביא אותך לחוויה שתמיד תחווה שזה
מושלם, ולא תרצה לשנות אותה. זה מצב שאף פעם לא יחסר לך שום דבר ואתה תחווה שהכל
מושלם. יש בספר הזה שכל מסוים, שאם תבין אותו, אתה תחווה שלמות על כל הדברים בעולם. אתה תהיה בשלמות כל כך גדולה, שמתוך זה שלהיות רעב, אתה תלך לאכול. אבל בחוויה שלך תחווה שלהיות רעב זה
מושלם. שאלה: מה זה שלמות, איך אתה מגדיר שלמות? אליעד: שלמות זה מה שאתה ... ותוך כדי זה אם תרצה, תאכל ואם לא תרצה, לא תאכל. אני רוצה להביא לך תעודת ביטוח שתמיד יהיה לך טוב, גם פה וגם שם. איך? על ידי זה, שכול דבר, תמיד תראה אותו,
כמושלם. אבל איך אני יכול לראות את זה
כמושלם, כאשר האש שורפת אותי? אז אני אשכנע אותך שהאש גם שורפת אותך וגם לא ...