... תחושות חיוביות לשליליות. הצורך להימנע ממצבים של פחד או כאב יכול ליצור את האשליה שהמציאות לא
מושלמת כפי שהיא, וזה מה שמזין את תחושת הפחד והצורך בהצלה. האם הכל
מושלם כפי שהוא? אם אדם באמת מבין שהמציאות היא
מושלמת כפי שהיא, הוא לא ירגיש צורך לתקן אותה. אם כל דבר בעיניו הוא
מושלם, אז גם כאשר יש כאב או פחד, אין צורך לשנות או לתקן דבר. אלא אם כן יש תפיסה סובייקטיבית, שאומרת שהמציאות לא
מושלמת, אז נוצר צורך להשתנות ולעזור לאחרים. לעומת זאת, אם אדם מאמין שהמציאות לא
מושלמת, הוא עלול לחשוב שצריך לתקן את העולם או את עצמנו. מתי ראוי ... אחרים? הצעד הראשון על מנת להיות מורה או מטפל שמוביל שינוי אמיתי הוא להבין שהמציאות עצמה
מושלמת. רק אז הוא יוכל להעביר את העצות או ההדרכה מתוך בחירה חופשית ... דבר. אליעד מסביר כי כל אדם שמרגיש צורך לשנות את העולם עלול למעשה לחזק את האמונה שהמציאות לא
מושלמת, ולכן לא יהיה ראוי ללמד אחרים. האם יש סיבה לבריאת העולם? ... עמוקה לגבי משמעות בריאת העולם, ומסביר שבריאת העולם אינה הגיונית במונחים של שכל אנושי. אם הכל
מושלם, למה ברא אלוהים את העולם? לפי אליעד, רק אלוהים עצמו יודע את ... מודעות לכך שהכל רק הצגה זמנית שבה המציאות האמיתית היא מעבר להבדלות האלו. למה חשוב לזכור שהכל
מושלם? הטקסט טוען שאם אדם באמת הבין שהמציאות
מושלמת ב - 100% כפי שהיא, בלי שום חיסרון, הרי שאין לו צורך להציל אף ... בכל רגע, ואם היה חושב שמשהו באמת לא בסדר, היה מתקן זאת מיד. לפיכך, אדם המאמין שהמציאות איננה
מושלמת , ובא להציל אחרים, עלול בפועל רק לחזק בעצמו את האמונה שהמציאות דורשת תיקון או שיפור. מתי ראוי לאדם ללמד או להנהיג אחרים? נאמר שרק מי שמבין באמת ובתמים שהכל
מושלם במאה אחוז יכול ללמד או להנהיג אחרים, כי אז הוא עושה זאת בלי ... ובין טוב לרע. עם זאת, אם מישהו באמת חושב שהגיע למצב הזה, כדאי שישאל את עצמו: אם הכל באמת
מושלם, מדוע בכלל אני רוצה ללמד אחרים או לעזור להם? למה לשחק במשחק של ... את התשובה המלאה לשאלה למה אלוהים ברא את העולם?, יש להיות במצב שבו לא קיימת שום הבחנה בין
מושלם ללא -
מושלם. לפי הטקסט, אלוהים עצמו אינו כפוף לסיבות, ואם הכל היה
מושלם מלכתחילה, אזי בריאת העולם היא מעשה בלתי הגיוני לגמרי במונחים ...