... לא נהנה מכך שהוא
משיג איזה דבר שלא חסר לו. וההנאה היא, רק כאשר נשלם החיסרון. ואם האדם הוא חכם אמיתי, אז אין לו שום חיסרון. ואכ, ... למאמץ מיותר שנועד
להשיג תכלית אחרת, אם מסתכלים על האכילה או על כל פעולה אחרת, בעין אמיתית. וכאשר האדם אוכל, ההנאה שלו, היא לא מעצם ... על ידי זה הוא מנסה
להשיג את חוויית המילוי, באמצעות האכילה הגשמית, שהיא מספקת לאדם חוויית שובע גשמי וממשי עבור האדם. אאכ האדם לא מוכן ... וחיותו, אך לא כדי
להשיג את ההנאה שיש בתחושת השובע של האכילה. וכאשר האדם אוכל איזה אוכל טעים, האדם נהנה יותר. וכאשר האדם אוכל, אוכל ... לחוות טעם אחר, כדי
להשיג על ידו, חוויה אחרת, כפי מה שהוא רוצה באותו הרגע. ולמה רצונו של האדם משתנה? ולמה האדם רוצה בכל פעם לחוות חוויה ... את זה שהוא אלוהים,
שמשיג את הכל ללא כל מאמץ וכולי. וכאשר האדם מקבל איזה סכום של כסף, אז האדם נהנה מהכסף, כפי כמה שהוא חווה שהאושר שלו, ... שהוא חושב שהכסף יכול
להשיג לו, כך הוא נהנה יותר מהכסף שאותו הוא מקבל. וזה משום, שהאדם חווה בבת אחת, שלמות חיסרון גדולה יותר. כי בבת אחת, ... את ההנאה, כאשר הוא
משיג דבר גשמי כלשהו. וכאשר האדם רודף אחרי העולם כדי
להשיג הנאה גשמית, הוא בעצם מנסה
להשיג הנאה רוחנית, שמלובשת אצלו באותו הדבר הגשמי. כגון לדוגמה, אדם שרודף אחרי הכסף, שהוא רודף אחרי החוויה הרוחנית ... מקבל אותה, כאשר הוא
משיג את הכסף. וכיוב לגבי כל דבר אחר. כך שהאדם רודף תמיד, רק אחרי הנאה רוחנית. וכאשר האדם לא יודע איך
להשיג אותה מתוך עצמו, אז הוא מנסה
להשיג אותה באמצעות השגת דברים חיצוניים, שגורמים לתודעה שלו לחוות שלמות של הנאה רוחנית. כי יש בתוך האדם שני רבדים. ... והאדם תמיד משתוקק
להשיג את חוויית האחדות הזאת, שוב פעם ושוב פעם (ולכן יש רצוא ושוב, כי האדם רוצה
להשיג אותה שוב פעם ושוב פעם, וזה אפשרי רק על ידי צמצום וכולי). ותת המודע של האדם, שמנסה
להשיג את ההנאה הרוחנית, הוא מניע את האדם, לחפש את אותה ההנאה הרוחנית. ובתת המודע העמוק ביותר, שם האדם כבר חווה את ... האדם לא יודע איך
להשיג את ההנאה הזאת באופן ישיר, ואז האדם מחפש
להשיג את ההנאה הזאת, דרך הנאה גשמית. שהיא, בצורה אסוציאטיבית, גורמת לתת המודע של האדם, להבין טוב יותר שהכל אחד. ועל ... דבר, הנאה שאי אפשר
להשיג אותה בשום דבר, כי אי אפשר לאבד אותה לעולם וכולי. ואעפכ, יש גם נפרדות. כי הכל אחד, ואעפכ, יש נפרדות, שהיא באחדות ...