6:10מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים... לשכנע כל אדם בכל דבר? חכם אמיתי, על פי אליעד כהן, הוא אדם שמכיר את כל הסודות וכל הדרכים להשיג מטרותיו. אדם כזה לא רק יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא אף יכול לגרום לכל דבר שהוא רוצה ... עצמית, שמאפשר לאדם לחוות מציאות שיש בה אתגר, מאבק, ולבסוף גם הנאה ומשמעות. למה יש צורך במאמץ אם אפשר להשיג הכל מיד? אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן, שטען כי אם היה רוצה, היה יכול להפוך את כל תלמידיו ... חופשית לקיום האדם? הבחירה החופשית, לפי אליעד, היא המרכיב המהותי ביותר שנותן משמעות לקיום. אם החכם או האל היו משיגים הכל מיד ובקלות, ללא תהליך של בחירה חופשית וללא מאבק, לא הייתה משמעות להצלחה או לכישלון, להנאה או לסבל. ... מעניקה משמעות עמוקה לחיי האדם. כיצד איזון בין רצון להנאה משפיע על המציאות? אליעד מדגים כי פעמים רבות כדי להשיג הנאה במקום אחד, צריך לוותר על רצון אחר במקום אחר. הוא מסביר שהחכם יכול היה למלא מיד את כל ... בחירה חופשית והשפעתה על המציאות כוח השכנוע והשגת מטרות משמעות הצמצום בבריאת העולם איך לגרום לדברים לקרות האם אפשר להשיג כל דבר שרוצים? האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אחד בכל דבר? חכם אמיתי, שמכיר את כל הסודות, לא ... אלא לגרום לו לעשות משהו גם אם הוא אינו משוכנע בכך. יתרה מכך, הוא אינו זקוק אפילו לאדם כדי להשיג את מבוקשו - הוא יכול לגרום למציאות לפעול כרצונו גם ללא תיווך חיצוני. האם גם אדם רגיל יכול לשכנע ... האדם, מתוך תחכום עצמי, מגביל את עצמו ומטיל ספק בכוחותיו. למה יש חוויות של מאבק ועבודה קשה, אם ניתן להשיג הכל מיד? גם הצדיקים, כמו רבי נחמן, יכלו להפוך את תלמידיהם לצדיקים גמורים ללא מאמץ, אך בחרו שלא לעשות ... החופשית כל כך חשובה? בחירה חופשית היא מרכיב קריטי בקיום. אם החכם או האל היו מבטלים את הבחירה החופשית ומשיגים את מטרותיהם ללא תהליך, לא הייתה משמעות לקיום ולרצון. ההנאה והמשמעות נובעות מהמאמץ ומהאפשרות לבחור. כיצד זה קשור לסבל ... בחירה חופשית והשפעתה על המציאות כוח השכנוע והשגת מטרות משמעות הצמצום בבריאת העולם איך לגרום לדברים לקרות האם אפשר להשיג כל דבר שרוצים? אז אתה שאלת קודם האם הצדיק, החכם הוא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אתה אומר ... כן יעבוד השם יתברך את עצמו בעצמו בשביל מה צריך את העולם, בשביל מה בכלל צריך עולם הרי אפשר להשיג את התכלית ובלי הצמצומים, אז בשביל מה צריך עולם, תשיג את התכלית בלי צמומים. אף על פי כן צריך ...