... אני, הוא מתייחס לעצמו בתור אישיות או גוף המלווה אותו מילדות ועד היום. לעומת זאת, כשאדם אומר אצבע, הוא לא חושב שהאצבע היא ישות עצמאית, אלא חלק
מהגוף שלו. בדיוק כך, הוא מציע לראות את האני - לא כישות עצמאית, אלא כחלק מהמציאות הגדולה. האם הרצונות והמחשבות באמת שייכים לנו? אליעד מדגים זאת באמצעות ... בפועל זה הרובוט, אך מי שנתן את הפקודה הוא האדם. כך גם האדם מרגיש שהוא מבצע פעולות שונות, אבל למעשה, קיימת מציאות אחת שמפעילה אותו - בדיוק כמו
שהגוף מפעיל את האצבע. הוא מדגים דוגמה נוספת - אם רובוט היה מתעורר לתודעה ומתחיל לתהות מי מפעיל אותו, הוא היה מגיע למסקנה שיש כוח חיצוני שמפעיל אותו. אך ... את עצמו כישות עצמאית, אבל למעשה, כל מה שקורה דרכו הוא פעולה של המציאות עצמה. הוא מדגים זאת על ידי משל נוסף: האצבע אינה יכולה להתקיים או לפעול ללא
הגוף שממלא ומפעיל אותה. באותה צורה, האדם אינו יכול להתקיים או לפעול ללא המציאות שממלאת ומפעילה אותו. אליעד טוען שכאשר אדם מבין שהוא חלק בלתי נפרד ...