... כך הילד לא יקשר את ההצלחה ואת האושר למקום מסוים, ויפתח דימוי עצמי
בריא שאינו תלוי בהישגים חיצוניים. איך יוצרים לילד אסוציאציה חיובית לגבי מאמץ? אליעד מציין בעיה נוספת שנוצרת כאשר ילד לא רוצה לעשות ספורט כי קשה לו להתאמץ. למה זה קורה? כי ... כאשר הוא מצליח לאחר מאמץ. איך גורמים לילד לרצות לאכול פחות ולהיות
בריא יותר? כשמנסים לגרום לילד לרצות לאכול פחות, הדרך היעילה ביותר היא לדבר איתו בשפה ובמושגים שהוא מבין. למשל, אם הילד מתלונן על כאבי בטן, חשוב להסביר לו שזה יכול להיות קשור לאכילת יתר או לתזונה לא
בריאה. יש לחבר את הדברים שהילד חווה, כמו מחלות או עייפות, ישירות לתזונה שלו, כדי שיבין את החשיבות של אוכל
בריא . לדוגמה, אפשר לומר לו שמי שאוכל
בריא חולה פחות בחורף. אלו מסרים מוחשיים שמתחברים לחוויות של הילד, וכך ניתן להשפיע עליו בקלות. מה עושים אם הילד אוכל מתוך שעמום או לחץ נפשי? אחד הדברים הקריטיים הוא להבין ... לאחרים, אפשר לשכנע אותו שכאשר הוא ירגיש טוב יותר, ירזה או יהיה
בריא יותר, הוא יוכל לעזור יותר לאחרים או אפילו להרוויח יותר כסף. לדוגמה, אם הוא עוסק במכירות, אפשר להסביר לו שאנשים יעדיפו לקנות ממנו אם הוא ייראה
בריא יותר. אלו מסרים שיכולים לגעת בילד בצורה עמוקה ולעורר בו מוטיבציה לשינוי. איך עוזרים לילד להתמודד עם פחדים או בעיות חברתיות? חלק מהסיבה שילדים אוכלים יותר מדי יכולה ... יותר, הוא יאכל בצורה רגועה ומבוקרת יותר. איך מחברים לילד את הצורך
בבריאות בצורה חיובית? במקום לומר לילד אל תאכל את זה, או אתה חייב לעשות ספורט, אליעד מדגיש את החשיבות בהעברת מסר חיובי: אתה יכול לאכול, אבל כדאי שזה יהיה בצורה מאוזנת בשביל
הבריאות שלך. הילד צריך להבין שהאיזון חשוב לא רק בשביל משקל הגוף אלא בשביל
בריאות כללית, הצלחה חברתית, ותחושת ערך עצמי גבוהה יותר. מהו תהליך החשיבה שצריך לעשות כדי לשכנע את הילד? אליעד מציע שיטה מסודרת לשכנע ילדים: לרשום מה הילד רוצה להשיג ומה ... לאכול פחות? מה גורם לאכילה רגשית אצל ילדים? איך לחנך ילדים לתזונה
בריאה?