10:11איך לטפל בהתנגדויות? הטיפול הטוב ביותר בהתנגדויות, איך לשכנע אנשים? אולי ההפך הוא הנכון? איך לענות לאנשים? איך למכור יותר?... ניסיון להפריך אותה או להקטין את חשיבותה. למשל, אם מישהו אומר אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, התגובה הרגילה תהיה להסביר לו מדוע זה לא באמת מזיק, או מדוע ההנאה מהטעם חשובה יותר מהבריאות. דוגמה נוספת: אם לקוח אומר שהמוצר יקר, המוכר ינסה לשכנע אותו שהמוצר לא באמת יקר, או שהוא שווה את ההשקעה. הבעיה בגישה הרגילה הזו היא, שהיא מקבלת את הנחת היסוד של המתנגד. למשל, מי שאומר שהציפס לא בריא, מניח באופן סמוי שמשהו לא בריא הוא רע ושלא כדאי לאכול אותו. מי שמנסה לשכנע אותו אחרת בעצם מסכים עם ההנחה הזו ומנסה לשכנע אותו ... כפי שהיא כדי לחזק את הטיעון ההפוך. לדוגמה: אם מישהו אומר: אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, התגובה תהיה: אתה צודק, בדיוק בגלל שזה לא בריא אתה צריך לאכול את הציפס. אם לקוח אומר: המוצר יקר לי, המוכר יגיד לו: נכון, דווקא בגלל שזה יקר ... אתה צריך ייעוץ, כי אנשים שחושבים שהכל בסדר יכולים לפספס דברים שחשוב לשפר. אדם אומר: אני לא צריך ביטוח בריאות כי אני בריא. התגובה תהיה: דווקא כשאתה בריא אתה צריך ביטוח, כי ביטוח עושים לפני שחלילה נהיים חולים. מדוע השיטה הזו עובדת טוב יותר מאחרות? שיטת השכנוע ... האינסטינקטיבית להגיב היא לנסות להפריך את ההתנגדות, למשל אם מישהו אומר אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, התגובה הטבעית תהיה לנסות להראות לו שזה לא כזה לא בריא, או שזה לא משנה כי זה טעים, או שצריך ליהנות בחיים. הגישה הרגילה לשכנוע מישהו אומר אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא. התגובה הרגילה היא להסביר לו למה זה לא באמת לא בריא או למה זה לא משנה. אם מישהו אומר המוצר יקר, התגובה היא להסביר למה הוא לא באמת יקר או ... של המתנגד ומנסה להראות לו מדוע זה לא רלוונטי או נכון במקרה הזה. כלומר, אם מישהו אומר שציפס לא בריא, הוא בעצם מניח שאם משהו לא בריא אז לא כדאי לאכול אותו, ובמקום לשבור את ההנחה הזו, מנסים להראות לו למה במקרה הספציפי הזה היא לא ... שבגללה הוא כן צריך לעשות את זה. דוגמאות: אם מישהו אומר אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, התשובה תהיה נכון, ולכן אתה צריך לאכול ציפס. אם מישהו אומר המוצר יקר לי, התשובה תהיה נכון, ולכן אתה ... מי שחושב שאין לו בעיות עלול לפספס דברים שיכולים לשפר אותו. אם מישהו אומר אני לא רוצה לקנות ביטוח בריאות כי אני בריא, התשובה תהיה בדיוק בגלל זה אתה צריך ביטוח - כי ביטוח קונים כשאתה בריא, לא כשאתה כבר חולה. למה זה עובד? השיטה הזו עובדת כי היא משנה את הדינמיקה של השיחה. במקום להיכנס ... לדוגמה אתה בא לשכנע מישהו לאכול ציפס ואז הוא אומר לך אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, עכשיו מה ה - default אומר שמה עושים בדרך כלל כשמישהו אומר לך אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא אז מה אומרים לו מה האינסטינקטיבי שאתה אומר לו? אומרים לו כל מיני דברים שמסבירים לו למה זה לא משנה שזה לא בריא ואז מה אם זה לא בריא אבל זה טעים. ש: צריך ליהנות בחיים. אליעד: צריך ליהנות בחיים ומי אמר לך שזה לא בריא וזה בכלל בריא ויש מחקרים שאומרים שזה בריא. ש: צריך לאכול את זה דווקא שזה לא בריא. אליעד: שנייה נכון, עכשיו מישהו בא בטענה אתה אומר לילד שלך תעשה שיעורים הוא אומר לך אני רוצה ללכת ... הנחת היסוד שאומרת שאם לא כל הסיבות האלה אז באמת היה עדיף לו לעשות שיעורים, שאם באמת הציפס לא בריא אז באמת עדיף לו לא לאכול את הציפס. עכשיו אתה בא למכור את המוצר ללקוח הלקוח אומר לך זה ... - memory אחר כך תבחר מה לשכנע, נגיד שמישהו אומר לך אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא אז הוא בעצם רוצה שתסכים איתו שזה שזה לא בריא זה רע ומהסיבה הזאת עדיף שלא יאכל את הציפס ואז אתה עכשיו מתווכח איתו אחרי שהסכמת איתו על זה אבל מה שאני אומר באידיאל זה שאתה צריך להגיד לו אתה צודק זה לא בריא ולכן אני אומר לך לאכול את הציפס, נגיד הוא אומר לך המוצר יקר לי, לכן אני חושב שאתה צריך ...