אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיפול בהתנגדות לקוח, טיפול בהתנגדות מכירה, לא להפוך את החיסרון לסובייקטיבי, חיסרון אובייקטיבי, חיסרון סובייקטיבי, המוצר לא מתאים ללקוח, המוצר מתאים ללקוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
14:41טיפול בהתנגדות לקוח, טיפול בהתנגדות מכירה, לא להפוך את החיסרון לסובייקטיבי, חיסרון אובייקטיבי, חיסרון סובייקטיבי, המוצר לא מתאים ללקוח, המוצר מתאים ללקוח, התאמת המוצר ללקוח
איך להפוך חיסרון של מוצר מאובייקטיבי לסובייקטיבי במכירה?

כאשר לקוח מביע התנגדות במכירה ומציין חסרונות של מוצר, קיימת גישה נפוצה האומרת שצריך להפוך את ההתנגדות של הלקוח מאובייקטיבית לסובייקטיבית. אליעד כהן מסביר שההבדל בין אובייקטיבי לסובייקטיבי הוא שאובייקטיבי מתייחס לדבר נכון ותקף לכלל, ואילו סובייקטיבי הוא דבר הנתפס כנכון רק מנקודת מבטו של אדם מסוים.

לדוגמה, אם לקוח טוען "הדירה הזאת רועשת", זוהי טענה אובייקטיבית. לעומת זאת, אם נאמר ללקוח "למה בעיניך הדירה הזאת רועשת?", אנו הופכים את הטענה לסובייקטיבית, כיוון שהיא כבר לא נתפסת כעובדה מוחלטת אלא כדעה אישית של הלקוח. משמעות הדבר היא כי לא כולם בהכרח מסכימים עם טענתו של הלקוח.

אליעד מדגיש שהעיקרון הוא להפוך את חסרונות המוצר לסובייקטיביים, אך את היתרונות יש להפוך לאובייקטיביים. כלומר, אם לקוח אומר "הדירה נראית לי נחמדה", יש להגיב באופן שמציג זאת כעובדה מוחלטת ובלתי ניתנת לערעור: "נכון, הדירה הזאת מאוד נחמדה". כך הלקוח מבין שהיתרונות ברורים ומוצקים.

האם תמיד כדאי להפוך את ההתנגדות לסובייקטיבית?

אליעד כהן מסביר שלא כל חיסרון שהלקוח מעלה כדאי להפוך לסובייקטיבי. לפעמים, כשעושים זאת, דווקא עלולים להזיק לתהליך המכירה. לדוגמה, אם לקוח אומר "המיטה הזאת לא נוחה לי" ואנחנו נגיד "זה רק בעיניך לא נוח", הלקוח עלול לחשוב "אבל המוצר אמור להתאים לי אישית", ולכן עשויה להתעורר תחושת ניכור וחוסר התאמה מוחלטת, דבר שיקלקל את המכירה במקום לקדם אותה.

מתי הפיכת החיסרון לסובייקטיבי עלולה להזיק?

במקרים שבהם ההתאמה בין המוצר ללקוח חייבת להיות פרסונלית ואישית, הפיכת ההתנגדות לסובייקטיבית עלולה להיות בעייתית. למשל, אם לקוח אומר "המנה הזאת מלוחה לי מדי", והתגובה תהיה "זה רק בעיניך", הלקוח עדיין יחוש אי התאמה אישית. המוצר צריך להיות מותאם ללקוח עצמו, ולכן יש מצבים בהם ההדגשה שהחיסרון הוא רק בעיניו של הלקוח רק תחמיר את ההתנגדות.

אליעד מסביר שלקוחות לרוב נוטים להיות בטוחים יותר בדברים שהם רואים כאובייקטיביים, ואילו סובייקטיבי מעיד על ספקנות וחוסר ודאות מסוימים. ולכן, לפעמים עדיף דווקא לא להפוך חיסרון לסובייקטיבי, אלא למצוא דרך אחרת להתמודד איתו.

איך מתמודדים עם חיסרון שלא ניתן להפוך לסובייקטיבי?

כאשר החיסרון הוא כזה שמבחינה אישית חייב להיות מותאם ללקוח, הדרך הנכונה לטפל בהתנגדות היא להפוך את החיסרון למשהו זמני או מותנה במצב ספציפי. למשל, אם הלקוח אומר "המיטה הזאת לא נוחה לי", במקום להכריח אותו להבין שזה רק בעיניו, אפשר לומר "המיטה לא נוחה לך כרגע כי אתה שוכב בצורה מסוימת" או "המנה הזאת מלוחה לך כרגע כי אתה מאוד צמא". כך החיסרון הופך להיות תלוי - מצב, זמני ומצומצם, מה שמאפשר ללקוח לראות שאולי המוצר כן יכול להתאים לו בתנאים שונים.

מהו עיקרון הפיכת חיסרון לתלוי - מצב?

אליעד כהן מפרט כיצד להפוך חיסרון שהלקוח מציין לתלוי - מצב ולא מוחלט. כשהלקוח טוען "זה לא מתאים לי", צריך להראות לו שזה לא תמיד כך. ניתן להבהיר לו שהחיסרון הוא רק בסיטואציות מסוימות ("המיטה לא נוחה לך רק כשחם", "המנה מלוחה לך מדי כי אתה רעב כרגע"). הגישה הזאת גורמת ללקוח להבין שגם אם כרגע יש חיסרון, לא מדובר בבעיה קבועה או בלתי ניתנת לפתרון.

אליעד מציין לסיום שגם לקוחות צריכים להבין שההתאמה שלהם למוצר משתנה לפי הנסיבות: "זה שנוח לך היום לא אומר שיהיה נוח מחר, וזה שלא נוח היום לא אומר שלא יהיה נוח מחר". לפיכך, חשוב שלקוחות ומוכרים יבינו שההתאמה היא תלוית - סיטואציה ולא תמיד מוחלטת, ולכן אין להסיק מסקנות מוחלטות.
איך להפוך חיסרון סובייקטיבי לאובייקטיבי במכירה?

כאשר מנסים למכור מוצר ללקוח, עלולה להתעורר התנגדות מצידו. ישנן דרכים שונות להתמודד עם התנגדויות אלו, אחת מהם היא להפוך את הדעות השליליות של הלקוח על המוצר מ"אובייקטיביות" לסובייקטיביות. הכוונה היא שבמקום להניח שהחיסרון של הלקוח הוא אמיתי וכולל את כולם, יש להבהיר לו שהדעה הזאת נובעת ממנו בלבד. כך, הלקוח מבין שלא מדובר במשהו חד משמעי אלא במה שהוא עצמו רואה. לדוגמה, אם הלקוח טוען ש"הדירה רועשת", ניתן לשאול אותו "למה בעיניך היא רועשת?". בכך, החיסרון הופך לדעה אישית ולא לעובדה מוחלטת.

ההבדל בין חיסרון אובייקטיבי לסובייקטיבי

כאשר הלקוח מציין חיסרון לגבי המוצר, לדוגמה "הדירה מאוד ישנה", אפשר להדגיש שהדעה שלו היא סובייקטיבית. מצד שני, יתרונות המוצר יש להפוך לאובייקטיביים, כלומר, להציגם כעובדות מוצקות ובלתי ניתנות לערעור. אם הלקוח אומר "הדירה הזאת מאוד נחמדה", נוכל לאשר את זה כעובדה בלי להיכנס לתחום של סובייקטיביות.

האם תמיד יש להפוך חיסרון סובייקטיבי?

לא כל חיסרון של הלקוח כדאי להפוך לסובייקטיבי. לעיתים אם נגרום ללקוח לחשוב שהחיסרון שהוא רואה במוצר הוא סובייקטיבי, זה עשוי דווקא להזיק למכירה. אם הלקוח אומר "המוצר הזה לא מתאים לי" ונוודא שהוא מבין שזו רק דעתו האישית, יתכן שניצור אצלו תחושת ניכור מהמוצר. לפעמים ההתאמה למוצר צריכה להיות אישית ולפני שנעביר את הדעה של הלקוח לסובייקטיבית, עלינו להבין אם ההתאמה היא באמת תלויה בו או אם מדובר במשהו אוניברסלי.

איך להתמודד עם חיסרון סובייקטיבי מבלי להרוס את המכירה?

לפני שנפוך חיסרון סובייקטיבי לכדי סיבה לסיים את המכירה, עלינו להבין לעומק את מהות ההתנגדות של הלקוח. לדוגמה, אם לקוח אומר "המיטה לא נוחה לי", עלינו לברר מה בדיוק מפריע לו. האם זה מפריע לו רק בהקשר מסוים (כמו תנאים פיזיים של זמן או מקום) או שזהו חיסרון כללי? אם החיסרון הסובייקטיבי נובע ממסיבה שניתן לשנותה, לדוגמה חוסר נוחות על המיטה כי הוא לא שם את הראש בצורה נכונה, ניתן להפוך את זה להבהרה שיכולה להפוך את המוצר לא מתאים רק במקרה הספציפי ולא באופן כללי.

מתי הפיכת החיסרון לסובייקטיבי עלולה להזיק?

במצבים מסוימים, אם נגרום ללקוח להבין שהחיסרון שהוא מוצא במוצר הוא רק סובייקטיבי, אנחנו עלולים להחמיר את ההתנגדות ולהרוס את המכירה. אם למשל לקוח אומר "המנה הזאת מלוחה לי מדי", והוא מבסס את התנגדותו על חוויה אישית, לומר לו שזה "רק בעיניו" עלול לגרום לו להבין שהמוצר לא מתאים לו כלל. ההבנה שההתאמה היא סובייקטיבית ולא אובייקטיבית עשויה להיות הבעיה כשיש חוסר התאמה אמיתי בין הלקוח למוצר.

מה עושים כשלא מצליחים להוכיח שהמוצר מתאים ללקוח?

במקרים שבהם אנחנו לא יכולים להוכיח שהמוצר מתאים ללקוח, עלינו להסביר לו שהחיסרון הוא תוצאה של תנאים מסוימים, ולא בהכרח מצב קבוע. לדוגמה, "המנה מלוחה לך כי אתה מאוד צמא" או "המיטה לא נוחה לך כרגע כי אתה לא ישן בצורה הנכונה". זו דרך להפוך את החיסרון לאובייקטיבי ולוודא שהלקוח מבין שזה לא תמיד כך.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של איך לטפל בהתנגדויות של לקוחות, זאת אומרת לקוח רוצים למכור לו מוצר הלקוח לא רוצה לקנות ואז צריך בעצם לטפל בהתנגדות של הלקוח. אז יש את התפיסה שאומרת שכאשר לקוח יש לו התנגדות אז צריך בעצם להפוך את ההתנגדות שלו מאובייקטיבית לסובייקטיבית, מה זה אומר אובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון בעיני כולם אני מגדיר את ההגדרה הזאת רק לצורך השיחה הזאת כרגע וסובייקטיבי לצורך העניין פירושו דבר שנכון רק בעיני המתבונן.

שמה זה אומר? אם לדוגמה נגיד הלקוח אומר "אתה יודע הדירה הזאת רועשת, הדירה הזאת ישנה, הדירה הזאת גדולה מדי הדירה, הזאת קטנה מדי" לא משנה אומר איזה טענה, להפוך את החיסרון של הלקוח לסובייקטיבי זה אומר לצורך העניין שכשהלקוח אומר נגיד "הדירה הזאת רועשת" אז אפשר להגיד לו "למה בעיניך היא רועשת?", שימו לב שהכנסנו את המילה בעיניך. עכשיו יש שתי דרכים אפשר להגיד "הדירה רועשת" ואפשר להגיד "הדירה רועשת בעיניך", מה ההבדל? "הדירה רועשת" זאת עובדה יש פה דירה היא רועשת "הדירה רועשת בעיניך" פירושו לא כולם בהכרח מסכימים על זה יש אנשים שיגידו שהדירה הזאת לא רועשת.

עכשיו איך הופכים את המחשבה השלילית של הלקוח על המוצר לסובייקטיבית זה נושא אחר שהסברתי אותו בפעם אחרת אבל בגדול הרעיון אומר שכשלקוח חושב דבר שלילי על המוצר מה שצריך לעשות זה להפוך, בהנחה שאי אפשר לנטרל את המחשבה השלילית שלו או גם אם רוצים לנטרל אבל בתור התחלה צריך להפוך את הדעה השלילית שיש לו על המוצר לסובייקטיבית הלקוח אומר נגיד "הרכב הזה איטי נוסע לאט" בעיניך לדעתך, לפי מה שנראה לך זה נוסע לאט, לדעתך זה נוסע לאט בעיניך זה נוסע לאט וכו', אוקי זה נקרא להפוך את החיסרון לסובייקטיבי לעומת זאת את היתרונות להפוך לאובייקטיבים.

מה זה אומרת את היתרונות להפוך לאובייקטיבים? נגיד שהלקוח אומר "אתה יודע הדירה הזאת נראית לי מאוד נחמדה", "כן הדירה הזאת מאוד נחמדה" שימו לב להבדל הלקוח אמר "הדירה הזאת נראית לי מאוד נחמדה", יש לקוח שיגיד "אתה יודע הדירה הזאת מאוד נחמדה" יש לקוח שיגיד "הדירה הזאת נראית לי מאוד נחמדה" דהיינו, בצורה סובייקטיבית. אם אנחנו רוצים לגבי היתרונות את היתרונות צריך להפוך לאובייקטיבים, זאת אומרת אם הלקוח אמר "הדירה הזאת נראית לי מאוד נחמדה, אתה יודע לדעתי הדירה הזאת יכולה להתאים לי", "כן הדירה הזאת יכולה להתאים לך" אובייקטיבי זאת עובדה זה לא יכול להיות זאת עובדה זה מחויב.

אחרי שהסברתי בקצרה את מה שכבר הסברתי פעם אחרת בצורה יותר ארוכה עכשיו אני רוצה להתייחס פה לעוד היבט שצריך לשים לב אליו, יש שני סוגי חסרונות יש חסרונות שאותם יש היגיון שכשהלקוח מציג אותם צריך להפוך לו אותם לסובייקטיביים ויש חסרונות שאסור להפוך אותם ללקוח לסובייקטיביים אלא צריך לטעון או שהדבר הזה לא קיים בכלל החיסרון או תכף אני אסביר מה צריך לעשות, אבל בגדול אני רוצה לחדד לא כל חיסרון שיש ללקוח לא כל חיסרון צריך להפוך אותו לסובייקטיבי כי יש מצבים מסוימים שאם לקוח מציג חיסרון במוצר אומר "המוצר הזה לא מתאים לי כי ככה וככה" ואנחנו נגיד לו "אוקי בעיניך זה לא מתאים כי ככה וככה" דווקא בגלל שאנחנו נגרום ללקוח לחשוב שבעיניו באופן סובייקטיבי יש חיסרון במוצר דווקא בגלל זה הוא לא יקנה את המוצר.

מה פשר העניין איך זה יכול להיות? כי באופן יחסי מה בן אדם יותר בטוח בדברים שהוא חושב שהם אובייקטיבים שהם נכונים באופן כללי, מה בן אדם פחות בטוח בדברים שהוא חושב שהם סובייקטיביים שהם נכונים רק בעיניו כי אם הוא אומר "בעיני זה ככה" פירושו שאולי זה כן יכול להתאים לו בעיני מישהו זה כאילו אומר "תראה בעיני זה לא מתאים" זה בעצם לומר שאולי בעיני מישהו אחר זה כן מתאים המוצר. אז למה אני אומר שיש מצבים שאסור לגרום ללקוח לחשוב שהחיסרון שהוא רואה במוצר הוא רק בעיניו? משום שיש מצבים שהיתרון והחיסרון הם תלויים אך ורק בתפיסה הסובייקטיבית של הבן אדם.

מה זאת אומרת? אני אתן דוגמה נגיד שבן אדם אומר נגיד "אתה יודע הדירה הזאת רועשת" או "רועשת מידי" אז אנחנו צריכים / לשכנע אותו בהנחה שרוצים למכור לו את הדירה "אתה יודע למרות שנראה לך" או "למרות שיכול להיות שנראה לך" או "למרות שבעיניך הדירה הזאת רועשת מידי אף על פי כן..." נמכור לו את המוצר. אוקי למה? הוא בעצם אומר דבר אובייקטיבי "הדירה הזאת רועשת" מציג את זה כאובייקטיבי ואנחנו אומרים לו "לא נכון זה סובייקטיבי זה רק בעיניך היא לא באמת רועשת" אבל לעומת זאת יש חסרונות שבהם ההתאמה של הלקוח למוצר צריכה להיות סובייקטיבית.

לדוגמה נגיד שהבן אדם אומר "אתה יודע המיטה הזאת לא נוח לי לשבת עליה", שימו לב יש בן אדם שיגיד נגיד שהלקוח אומר "המיטה הזאת לא נוחה" באים למכור לו מיטה כיסא והוא אומר "הכיסא הזה לא נוח", אז מה המוכר ינסה לעשות? הוא יגיד לו "בעיניך זה לא נוח", "אוקי אז מה אבל לי זה לא נוח זה אמור להיות נוח לי". אוקי זאת אומרת שיש מצבים שבהם הלקוח טוען טענה והטענה לא נכונה הוא אומר "המוצר הזה גדול", "אוקי לך זה נראה גדול זה לא בהכרח גדול", "זה לא בהכרח גדול? אוקי הכל בסדר" אבל יש מצבים שאם אנחנו נגיד ללקוח "אתה יודע כן זה גדול עבורך", "נכון זה גדול עבורי זה לא מתאים לי" כאילו יש מצבים שבהם אם אנחנו נגרום ללקוח להבין שהחיסרון הוא רק בעיניו זה לא עזר לנו לעשות את המכירה אלא אנחנו אפילו הרסנו את המכירה.

למה הרסנו את המכירה? כי בעצם גרמנו ללקוח להבין שזה לא מתאים לו למה שהוא עצמו צריך, כי יש מצבים כפי שאמרתי שההתאמה חייבת להיות סובייקטיבית. אם לדוגמה נגיד בן אדם אומר "האוכל הזה לא בריא", "אתה יודע רק נראה לך שהוא לא בריא הוא כן בריא, בעיניך הוא לא בריא הוא כן בריא באמת אז גם אתה אמור לחשוב שהוא בריא", אבל אם נגיד לקוח אומר "המנה הזאת לא טעימה לי" מה נגיד לו, "המנה הזאת מלוחה לי מדי" מה נגיד לו "כן תראה בעיניך היא מלוחה מדי היא לא באמת מלוחה", "מה זה אומר לא באמת מלוחה? היא אמורה להיות עבורי לא מלוחה, מה זה לא באמת מלוחה? אם לי היא מלוחה היא מלוחה אין פה מה לדון".

ולכן יש מצבים שאם הלקוח מציג חיסרון במוצר ואנחנו נגרום ללקוח לחשוב "שזה לא באמת ככה רק אתה חושב שזה ככה, רק עבורך בעיניך יש את החיסרון הזה" אנחנו בעצם עוד נהרוס את המכירה כי ההתאמה צריכה להיות פרסונלית עבור הלקוח ואם הלקוח יגיד "נכון לי אישית זה לא מתאים גם אם לכולם זה מתאים מה אכפת לי, לי זה לא מתאים", אוקי ולכן צריך לשים לב כשלקוח מציג חיסרון במוצר לא תמיד השיטה שאומרת קח את החיסרון שהוא הציג במוצר ותהפוך אותו לסובייקטיבי לא תמיד היא נכונה, למה לא תמיד היא נכונה? כי לפעמים זה שהחיסרון הוא סובייקטיבי זה לא יגרום ללקוח לקנות את המוצר הוא עדיין לא יקנה את המוצר כי ההתאמה אמורה להיות סובייקטיבית ולא בהכרח אובייקטיבית, מי שהבין את הפרינציפ שישליך מזה על כל מקרה לגופו.

עכשיו ואז השאלה הנשאלת היא כאשר לקוח אומר "המוצר הזה", נגיד שזה מנה נגיד עם מלח והלקוח אומר "המנה הזאת מלוחה לי מדי" ונגיד שאנחנו רוצים למכור לו את המנה הזאת למרות שהוא אומר "היא מלוחה לי מדי", אז מה נגיד לו "המנה מתוקה"? היא לא מתוקה הוא אומר שהיא מלוחה, מה נגיד לו "טוב תראה רק בעיניך אוהבים את זה" מה זה עוזר "אבל אתה רוצה שאני יאכל את זה אני צריך לאהוב את זה נכון?", מה עושים במקרה כזה מה עושים במקרה שההתאמה של המוצר ללקוח צריכה להיות סובייקטיבית ומבחינה סובייקטיבית הוא לא רוצה את זה זה לא מתאים לו הוא לא אוהב את זה מה נגיד לו "בעיניך", "אז מה אם בעיני אבל כל המהות היא שבעיני זה מתאים ובעיני זה לא מתאים".

מה עושים במקרה כזה? מה שבעצם צריך לעשות זה להפוך את החיסרון שהלקוח הציג בצורה אובייקטיבית לסובייקטיבית, מה זאת אומרת? אני אסביר הלקוח נגיד אומר "המוצר הזה לא מתאים לי" נגיד אומר "המיטה הזאת לא נוחה", תכף ניתן דוגמה מהמנה המלוחה אבל בא נגיד לדוגמה הלקוח אומר "המיטה הזאת לא נוחה לי" עכשיו הלקוח בעצם מציג את החיסרון כחיסרון אובייקטיבי עבורו, מה זאת אומרת כחיסרון אובייקטיבי עבורו? זאת אומרת גם בתוך הסובייקטיבי עצמו גם בתוך התפיסה הסובייקטיבית שהוא אומר "עבורי זה לא נוח" גם בתוך זה יש אובייקטיבי וסובייקטיבי.

מה זאת אומרת אובייקטיבי וסובייקטיבי, איך בתוך תפיסה סובייקטיבית של הלקוח שהוא אומר "לי אישית המוצר לא מתאים" איך בתוך זה יכולה להיות תפיסה אובייקטיבית וסובייקטיבית? מאוד פשוט כשהלקוח אומר "המוצר הזה לא מתאים לי לא נוח לי" השאלה היא האם הוא ראה את זה באופן אובייקטיבי, מה זאת אומרת באופן אובייקטיבי? באופן מכליל דהיינו, "אף פעם זה לא מתאים לי, בשום מקרה זה לא מתאים לי" אומנם הוא מדבר על עצמו הוא לא מדבר על כולם, שימו לב אובייקטיבי מוחלט "זה לא מתאים לאף אחד, המיטה הזאת לא נוחה לאף אחד", סובייקטיבי "זה לא מתאים לי אולי זה נוח לכולם לי זה לא מתאים" אבל גם בתוך הסובייקטיבי יש אובייקטיבי וסובייקטיבי.

מה זאת אומרת? גם בתוך הסובייקטיבי כשהוא אומר "לי זה לא מתאים" יש תפיסה שאומרת "זה לא מתאים לי באופן מוחלט כאילו באופן אובייקטיבי זה לא מתאים לי, זאת אומרת אף פעם זה לא מתאים לי" וגם בתוך הסובייקטיבי אפשר להגיד "תראה זה לא מתאים לי רק כאשר... / זה לא מתאים לי אם... / זה לא מתאים לי כש...". זאת אומרת גם בתוך התפיסה הסובייקטיבית יש סובייקטיבי ואובייקטיבי ולכן כאשר הלקוח יגיד "אתה יודע אבל המיטה הזאת לא נוחה לי לגב שלי" בהנחה שרוצים למכור לו את המיטה בכל זאת למרות שהיא לא נוחה לגב שלו, אז אם הלקוח אומר "המיטה הזאת לא נוחה" אז מה נגיד לו "המיטה הזאת לא נוחה לך"? "נכון אבל צריכה להיות נוחה לי", אז מה נעשה? בהנחה שרוצים למכור לו את המוצר אנחנו צריכים בעצם לבדוק איך אנחנו יכולים לקחת את המשפט שאומר "המיטה הזאת לא נוחה לי" ולהפוך אותו לנכון שהוא עדיין יישאר ושזה עדיין לא ימנע את המכירה ללקוח.

לדוגמה "המיטה הזאת לא נוחה לך רק בגלל שאתה לא שם את הראש נכון על הכרית, המיטה הזאת לא נוחה לך רק כאשר קר, המיטה הזאת לא נוחה לך רק כאשר חם, המנה הזאת מלוחה לך מדי כי אתה מאוד צמא, המנה הזאת מלוחה לך מדי כי אתה מאוד רעב", אוקי אז מה הוא אומר? הוא אומר "אוקי נכון אבל כרגע אתה יכול לעשות ככה וככה ואז המנה לא תהיה מלוחה לך אבל אתה יכול לעשות ככה וככה והמיטה כן תהיה נוחה לך". זאת אומרת מה הפרינציפ? הפרינציפ בעצם אומר כזה דבר קח את החיסרון שהלקוח סיפר על המוצר ותנסה להסביר ללקוח שלמרות שהמוצר לא מתאים לו אבל זה לא שהוא לא מתאים לו באופן אובייקטיבי, מה זאת אומרת לא מתאים לו באופן אובייקטיבי? לא שזה תמיד ככה לא שזה בכל מקרה ככה זה כרגע באופן יחסי ביחס לדבר מסוים, זאת אומרת זה גם סוג של סובייקטיבי כאילו מנקודת מבט מסוימת אתה יכול לחשוב שהמוצר לא מתאים לך אבל מנקודת מבט אחרת המוצר יכול להתאים גם לך.

ולכן אני אסכם את הדבר ברגע שהלקוח אומר "המנה הזאת לא טובה לי היא מלוחה מדי, המיטה הזאת לא נוחה לי כואב לי הגב" מה שזה לא יהיה, דרך אחת אומרת אם אפשר בוא נפריך את זה אם אפשר להוכיח לו שהמיטה הזאת היא כן נוחה לו בוא נוכיח לו שהיא נוחה לו, אם אפשר להוכיח לו שהמנה הזאת טעימה לו נוסיף לו סוכר היא טעימה לו סגרנו את הפינה פתרנו את הבעיה. אבל שימו לב כמובן שלהגיד לו "בעיניך זה לא טעים" זה לא עוזר לנו כי זה שבעיניו זה לא טעים זאת בעיה, זה שנגיד לו "בעיניך המיטה לא נוחה לגב שלך" זה גם לא עוזר לנו כי זה לא נוח לגב שלו זאת גם בעיה.

ולכן בהנחה שאנחנו לא מצליחים להוכיח לו שהמיטה הזאת כן נוחה לו או שהמנה הזאת כן טעימה לו אז מה שבעצם צריך לעשות זה לנסות לצמצם למזער את ההתנגדות שלו למוצר ולהסביר לו "היא לא נוחה לך אבל לא באופן אובייקטיבי היא לא נוחה לך, זאת אומרת זה לא שתמיד היא לא נוחה לך היא לא נוחה לך כרגע, היא לא נוחה לך רק עכשיו היא לא נוחה לך פה" כל מיני דברים כאלה כאילו "ביחס ל... היא לא נוחה לך אבל זה לא שהיא תמיד לא נוחה לך ולכן היא כן נוחה לך ולכן אתה יכול לקנות אותה, אתה יודע היא לא נוחה לך היום היא יכולה להיות נוחה לך מחר, זאת אומרת אל תחשוב שאם היא לא נוחה לך אז אובייקטיבי שהיא לא נוחה לך לא זה סובייקטיבי ביחס להיום, זה סובייקטיבי ביחס לשעה הזאת זה סובייקטיבי ביחס למקום הזה, זה סובייקטיבי ביחס לתנאים הספציפיים האלה שיש כרגע אבל היא כן יכולה להתאים לך באופן אובייקטיבי הכוונה במקרים אחרים".

ואותו דבר גם בן אדם כשמוכרים לו מוצר הוא צריך לשים לב זה שזה נוח לך היום זה לא אומר שזה יהיה נוח לך מחר, זה שזה לא נוח לך היום זה לא אומר שזה לא יהיה נוח לך מחר. בשורה התחתונה שלא יעבדו עליכם.
אמת להתמודד עם התנגדות לשכנע לקוח סובייקטיבי חיסרון של הלקוח לחשוב שלילי רגש הבדלים לקוח לשבת סיבות אובייקטיבי אובייקטיביות האם המוצר מתאים ללקוח המוצר מתאים ללקוח המוצר שלך התאמת המוצר התאמת המוצר ללקוח התאמת מוצר ללקוח התנגדויות בזמן מכירה התנגדויות בזמן מכירה בטלפון התנגדויות בזמן מכירות התנגדויות בזמן מכירות בטלפון התנגדויות במכירה התנגדויות במכירה בטלפון התנגדויות במכירות התנגדויות במכירות בטלפון התנגדויות בשיחת מכירה התנגדויות בשיחת מכירה בטלפון התנגדויות בשיחת מכירות התנגדויות בשיחת מכירות בטלפון התנגדויות בתהליך מכירה התנגדויות בתהליך מכירה בטלפון התנגדויות בתהליך מכירות התנגדויות בתהליך מכירות בטלפון התנגדויות לקוח התנגדויות מכירה התנגדויות מכירה בטלפון התנגדויות מכירות התנגדויות מכירות בטלפון התנגדויות קניה התנגדויות של לקוח התנגדות התנגדות במכירה התנגדות במכירה בטלפון התנגדות במכירות התנגדות במכירות בטלפון התנגדות בשיחת מכירה התנגדות בשיחת מכירה בטלפון התנגדות בשיחת מכירות התנגדות בשיחת מכירות בטלפון התנגדות לקוח התנגדות מכירה התנגדות מכירה בטלפון התנגדות מכירות התנגדות מכירות בטלפון התנגדות קניה התנגדות של לקוח חיסרון חיסרון אובייקטיבי חיסרון ליתרון חיסרון סובייקטיבי חסרונות טיפול טיפול בהתנגדויות טיפול בהתנגדות טיפול בהתנגדות לקוח טיפול בהתנגדות מכירה טיפולים לא להפוך את החיסרון לסובייקטיבי להפוך למה המוצר לא מתאים ללקוח לקוח לקוחות מוצר מוצר לא מתאים מוצר לא מתאים ללקוח מוצר מתאים מטופל מטופלים מטפל מכירה סובייקטיבי סובייקטיביות
אמת מוחלטת / אמת אובייקטיבית / אמת אבסולוטית - מהי? איך להגיע אליה?
... מוחלטת אמת אובייקטיבית אמת אבסולוטית - מהי? איך להגיע אליה? אמת מוחלטת.. אמת אוניברסאלית. פילוסופיה (ספקנות, ... נקודת מוצא. הוכחה ישירה. הוכחה באינדוקציה. הוכחה בדרך השלילה. מושגים מנוגדים. אמת אובייקטיבית. אמת אבסולוטית ועוד. במאמר נסביר את שורש האמת שמסתתר בתוך הטענה שאין אמת מוחלטת, וגם כיצד להגיע אל האמת המוחלטת. האם קיימת אמת מוחלטת אמת אובייקטיבית אמת בלתי תלויה במציאות? תשובה: ברור שכן ואין שום סיבה שלא. האם בני אדם יודעים את האמת ... מתוכה החוצה ולא מנקודת המבט שלה על הכל, הרי שהוא עדיין רואה את המציאות בצורה סובייקטיבית ולא אובייקטיבית. ונסביר: כל מה שהאדם יודע, הוא יודע זאת באמצעות שכלו, ובאמצעות חוקי הלוגיקה השונים. השכל ... קיימת דרך להראות שדווקא ההפך לא פחות נכון. אך בני אדם מפחדים בטעות להיכנס לספקות ולחוסר וודאות, ולכן הם חיים באשליה שאכן דבר אחד נכון יותר מאשר דבר אחר. הפחד מפני החיים בספק, ... שיוצרת את הסבל של האדם כל חייו. כל הסבל של האדם שורשו בעימותים וקונפליקטים. הספקות חוסר הוודאות הבעיות הדילמות הצרות, הכל שורשו בכך שהאדם רואה את הדברים השונים שקיימים במציאות ...
אמת בלתי תלויה. כיצד לזהות אמת אובייקטיבית ובלתי תלויה?
... בלתי תלויה. כיצד לזהות אמת אובייקטיבית ובלתי תלויה? אמת בלתי ... נקודת מוצא. הוכחה ישירה. הוכחה באינדוקציה. הוכחה בדרך השלילה. מושגים מנוגדים. איך לזהות אמת בלתי תלויה ומה היא? אמת תלויה = אמת סובייקטיבית = אמת שנכונה בגלל סיבה ...
אמת תלויה ואמת בלתי תלויה - מהן? איך להגיע לאמת אמיתית אובייקטיבית ובלתי תלויה?
... תלויה ואמת בלתי תלויה - מהן? איך להגיע לאמת אמיתית אובייקטיבית ובלתי תלויה? אין טוב יותר מאשר ידיעת האמת. ידיעת האמת, מאפשרת לאדם להבין את הדברים כפי מה שהם באמת, וממילא להתייחס אל ...
אמת אובייקטיבית / אמת מוחלטת / אמת אבסולוטית - האם היא קיימת? איך להגיע אליה?
... אובייקטיבית אמת מוחלטת אמת אבסולוטית - האם היא ...
הסוד של האמת האובייקטיבית - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפילוסופים / חכמי הרוח?
... של האמת האובייקטיבית - מהו הסוד שאותו לא יודעים כל הפילוסופים חכמי הרוח? וכאן נבאר את אחד הסודות הכי לא ידועים בעולם, והוא הסוד של האמת האובייקטיבית של המציאות. כי כל בר דעת מבין, שמי שרוצה לחיות טוב, עליו ראשית כל לנסות להבין את מערכת ... לאדם שיתבונן כל חייו ושישקיע את כל חייו לנסות להבין את עצמו ואת המציאות, ושלבסוף יעשה או לא יעשה איזו פעולה אחת נכונה, מאשר שהאדם יעביר את כל חייו מתוך עשייה, חסרת התבוננות וחסרת כל ערך אמיתי באמת. כי מי יכול לומר שכל מעשיו עלי אדמות הפיקו לו אפילו רגע אחד של אושר בשלמות אמיתית שאין שלמות גדולה יותר ממנו. דהיינו, אושר ככ גדול עד שברגע אחד אין לאדם שום תחושת פחד, שום תחושת רע, שום תחושת חסר, אלא רק תחושה של סיפוק והתחדשות וכולי? ומי יכול לומר שיש לו הרבה רגעי אושר שכאלו? ומי יכול ... או אולי חיים שלמים של אושר כזה? והרעיון הוא, שההתמקדות של האדם כל הזמן במה לעשות במקום במה נכון לעשות והאם בכלל נכון לעשות, הדבר הזה יוצר אצל האדם חיים שלמים חסרי משמעות אמיתית. כי האדם יכול להשיג אושר אמיתי ורציף, שכל הזמן גדל יותר ויותר. אבל הכל תלוי ... תיאוריות שונות והסברים שונים על המציאות, שהם לא האמת עצמה, דהיינו, שהם לא התיאור האמיתי שמשקף את המצב האמיתי של המציאות, הרי שהאדם עדיין עוד לא הגיע אל האמת האובייקטיבית והרי שהאדם עדיין לא מבין את המציאות בשלמות. לדוגמה: מי שיתבונן יראה, כי לכל אירוע שמתרחש ... בשלמות את הסיבה הראשונה שבגללה מתרחשים כל האירועים בעולם, בדיוק בצורה שבה הם מתרחשים בכל רגע ורגע ובכל פרט ופרט, הרי שהאדם עדיין לא מבין את המציאות בשלמות. וחוסר הבנת המציאות בשלמות, יוצר חוסר אושר וכולי. ולכן מי שהוא פיקח, הוא מחפש תמיד את האמת, ומנסה בכל דבר לגלות את האמת ולראות ... כפי מה שהם, בצורה כמה שיותר קרובה אל המציאות כפי מה שהיא. ואת זה כל החכמים והפיקחים יודעים. אבל יש כאן עניין נוסף, והוא שהאדם מוגבל לתפוס את האמת, אך ורק בצורה סובייקטיבית עפ המידע שברשותו ועפ היכולת השכלית שלו בלבד. דהיינו, כל תיאור של המציאות שהאדם מבין אותו במחשבתו, הוא תמיד יהיה מוגבל ליכולת התפישה האנושית של האדם. דהיינו, הוא תמיד יהיה סובייקטיבי בלבד ולא אובייקטיבי. כי כאשר האדם מבין איזה דבר על המציאות, גם אם האדם מחובר ב 100% לנקודת האמת האישית שלו, ... להבין את המציאות, הרי שעדיין כל הבנה של האדם את המציאות, היא תמיד תהיה מוגבלת ליכולות התפישה של האדם. ומאחר שהתפישה של האדם את המציאות היא תמיד מוגבלת ליכולות הסובייקטיביות של האדם, הרי שלעולם האדם לא יכול לראות ולהבין את האמת האובייקטיבית של המציאות, שהיא האמת האחת והמוחלטת שכל החכמים מחפשים אחריה כל חייהם. כי יש מציאות. ויש ... הרי שזה לא שולל ולא יכול לשלול את קיומו של ההסבר. זא כל בר דעת מבין שבוודאי שיש הסבר כלשהו לכל התהליכים שמתרחשים במציאות שלנו, הסבר כלשהו אמיתי, שהוא אכן האמת האובייקטיבית, משום שהוא משקף את המציאות כפי מה שהיא. אלא שאין לאדם מושג איך להבין את ההסבר הזה. כי כפי שאמרנו כל תפישת המציאות על ידי האדם, היא לעולם הייתה ולעולם תהיה סובייקטיבית. כי האדם יכול להבין את המציאות, אך ורק עפ השכל שלו. וגם אם האדם ממש ירצה להבין את המציאות ... שלו. וגם אילו תיאורטית היה יכול האדם להחליף את השכל שלו לשכל חזק יותר וכיוב, הרי שעדיין האדם היה מוגבל להבין את המציאות, אך ורק לפי יכולות התפישה האישית והסובייקטיבית שלו. כי כל שכל שיהיה לאדם, תמיד יהיה שכל אחר גדול עוד יותר. ותמיד תפישת האמת על ידי האדם, ... כל הסיבות, או מהי התוצאה האחרונה של כל התוצאות. אך מאחר שיכולת התפישה של האדם היא לעולם סופית ולא אין סופית, לכן האדם לעולם מוגבל להבין את המציאות אך ורק בצורה סובייקטיבית בלבד. וזאת אחת מהשאלות הקשות ביותר, שאיתה מנסים להתמודד כל חכמי החכמים בעולם וכל הפילוסופים וכל חכמי הרוח וכל המורים הרוחניים. כי כולם משתוקקים להיות מאושרים ולהבין את המציאות בשלמות, דהיינו, לראות את האמת האובייקטיבית. אבל זה דבר שהוא בלתי אפשרי, כי יכולת התפישה של האדם, היא תמיד סובייקטיבית, כי היא תמיד מוגבלת ליכולות התפישה של האדם שהן אינן אין סופיות. ונחדד עוד יותר, כי אם היו ... לדמיין את המספר הגדול ביותר. שזה כמובן אינו אפשרי. כי תמיד יש מספר יותר גדול. ואחכ ינסה האדם לדמיין מספר יותר גדול מאשר המספר הגדול ביותר. שזה כמובן דבר שהוא חסר כל משמעות עבור האדם. וביכולת תפישה אין סופית, האדם בהחלט כן יכול להכיל בתוכו מחשבה והבנה שבה ... לאדם יכולת להבין מהי תפישה אין סופית. כי האדם לא מסוגל אפילו לא לדמיין את מהותה של התפישה האין סופית. ונמצא אם כן, כי האדם מוגבל להבין את המציאות אך ורק בצורה סובייקטיבית בלבד עפ יכולות התפישה האישית שלו. וכאן יש שאלה גדולה, כי מצד אחד האדם רוצה להיות מאושר, וכדי להיות מאושר צריך להבין את המציאות בשלמות כפי מה שהיא. אך מה יעשה האדם שיכולת התפישה שלו היא מוגבלת והיא תמיד תישאר סובייקטיבית? וכאן יש סוד גדול, והוא כי יש דרך שבה יכול האדם להשיג ולתפוס במחשבתו את האמת האובייקטיבית של המציאות. ולמרות שהאדם לא מבין כלל כיצד הדבר אפשרי, או מה משמעות הדבר, עדיין זה לא אומר שהדבר לא אפשרי. כי האדם לא מסוגל להבין בשכל האנושי שלו, כיצד ניתן לתפוס אמת אובייקטיבית. כי האמת היא תמיד סובייקטיבית כי היא תמיד אך ורק לפי יכולת התפישה של האדם. אך אף על פי כן יש כאן סוד והוא שיש דרך להבין את המציאות בשלמות, דהיינו, לגלות את הסוד של האמת האובייקטיבית, ועל ידי זה יכול האדם להיות מאושר באמת. אך מי יודע את הסוד הזה? ומי יודע ומי יכול לגלות את הדרך איך כל אחד יכול גם הוא להיות מסוגל לגלות את הסוד של האמת האובייקטיבית? וזאת כמובן שאלה שלכל גדולי החכמים בעולם, אין להם תשובה לשאלה הזו. משום שאי אפשר מבחינה לוגית לתפוס בצורה סובייקטיבית ואישית אמת אובייקטיבית שאינה תלויה ביכולת התפישה של זה שתופס אותה. והנה, יש שכל גדול מאוד, שגילה אותו חכם מאוד ...
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
... אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות האם הלוגיקה והשכל האנושי יכולים לברר את האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם השכל האנושי והלוגיקה יכולים לשמש ככלים לברור האמת האובייקטיבית. אליעד מציג את ההיגיון האנושי וטוען שבניגוד לאמונה המקובלת, השכל הוא לא אמצעי מושלם לגילוי האמת. הסיבה לכך היא שלכל האנשים בעולם יש אותו מנגנון שכלי, ובכל זאת ... של שניהם הוא בדיוק אותו שכל, שניהם משתמשים באותו מנגנון שכלי ובאותה עוצמה בדיוק. אדם רגיל חושב שהמשוגע טועה, אבל המשוגע חושב שהאדם הרגיל טועה. מנקודת מבט אובייקטיבית, אין הוכחה שהמשוגע פחות צודק מהאדם הרגיל. מבחינה אובייקטיבית, אי אפשר לקבוע מי צודק יותר. הדוגמה מחדדת את העובדה שהשכל, למרות היותו כלי מרכזי להבנת המציאות, אינו מסוגל להביא את האדם לוודאות חד - משמעית לגבי האמת. ההבדלים בדעות נובעים מהשימוש השונה בשכל, אבל לא ממנגנון שכלי שונה. האם באמת קיימת אמת אובייקטיבית אחת? אליעד ממשיך וטוען כי האדם אינטואיטיבית חושב שהאמת היא אחת, שכן האמת נתפסת כהמציאות כפי שהיא, והשקר הוא אינסופי. לפי ההיגיון הרגיל, לא יכולה להיות יותר מאמת אחת, שכן אם יש יותר מאמת אחת, עולה השאלה איזו אמת נכונה. אבל גם תפיסה זו, לדבריו, מבוססת על ההיגיון האנושי בלבד. יתכן כי במציאות האובייקטיבית יש יותר מאמת אחת. הוא מביא את הדוגמה של מחויב המציאות, שלפי ההיגיון הרגיל חייב להיות רק אחד, כי אם יש יותר ממחויב אחד, הם לא יכולים להיות באמת מחויבים. אך מנקודת מבט אחרת, יתכן שמבחינה אובייקטיבית, קיימות כמה אמיתות, כמה סיבות ראשונות, ואפילו כמה אלוהים מקבילים, שהם כולם אמיתיים בו - זמנית. אליעד מבהיר שזה נשמע לא הגיוני לפי השכל, אבל גם התפיסה שהכל חייב ... שיש יותר מסיבה ראשונה אחת? אליעד מתייחס לשאלה אם יכולה להיות יותר מסיבה ראשונה אחת, ומסביר שלמרות שלפי השכל זה לא הגיוני, בכל זאת קיימת אפשרות כזו במציאות האובייקטיבית. למשל, אם קיימים כמה אלוהים, השאלה הרגילה שהשכל יעלה היא מי ברא אותם, ואם קיימות כמה סיבות ראשונות, נשאל מה הסיבה שלהן. אך הטענה שלו היא שהצורך של השכל באחדות הוא שכלי בלבד, ואינו מוכיח שבהכרח קיימת רק סיבה ראשונה אחת. ייתכן שבאופן אובייקטיבי קיימות כמה מהויות, כמה סיבות ראשונות או כמה אמיתות מקבילות. האם השכל הוא מנגנון מדויק או שהוא דפוק? אליעד מציג שתי פרספקטיבות שונות לגבי השכל: הפרספקטיבה הראשונה ... אנשים משתמשים באותו שכל, אך מגיעים למסקנות סותרות לחלוטין. הפרספקטיבה השנייה טוענת ההפך הגמור: השכל הוא למעשה מנגנון מושלם. לפי תפיסה זו, יש אינסוף אמיתות אובייקטיביות, אינסוף מהויות ואינסוף סיבות ראשונות, ולכן השכל האנושי משקף את האמת באופן מושלם. כל דעה, אפילו השיגעון הכי גדול, משקפת אמת כלשהי. לפי הפרספקטיבה השנייה, העובדה שאין הסכמה בין אנשים אינה מראה על חולשת השכל, אלא על כך שבאמת קיימות במציאות אינסוף אפשרויות נכונות, וכולם צודקים באופן אובייקטיבי. האם ייתכן שכל הדעות נכונות באותה המידה? אליעד מסכם את דבריו בכך שהוא מציע אפשרות נוספת להתבוננות: יתכן כי הסיבה שהאדם חושב שהשכל לא משקף את האמת היא כי הוא מניח ... משקף את המציאות האמיתית? האם קיימת יותר מאמת אחת? האם אפשר לסמוך על הלוגיקה האנושית? האם המשוגע והחכם שווים בשכלם? האם יש כמה סיבות ראשונות למציאות? מהי אמת אובייקטיבית? האם כל הדעות נכונות באותה מידה? הפעם אני רוצה לדבר על השכל האנושי על ההיגיון האנושי על הלוגיקה, השאלה הנשאלת האם הלוגיקה אובייקטיבית, וכבר הסברנו שהיא סובייקטיבית. והאם עם השכל אפשר לברר את האמת? ויש דבר מאד מפליא, לכל האנשים יש את אותו מנגנון שכלי, ואף על פי כן אף אחד לא מסכים בכלום, ונגיד שכן יסכימו על דבר מסוים, עדיין ... מידה, ויכולים להגיד, כן אנחנו חושבים עם השכל והמשוגע טועה! אבל המשוגע גם כן חושב עם השכל וחושב שאחרים טועים! אם כן מי צודק? אי אפשר לדעת מי צודק, מבחינה אובייקטיבית שניהם צודקים. גם המשוגע שהוא משוגע גם הוא משתמש בשכל שלו. על כן צריך להתבונן, האם השכל משקף את האמת המוחלטת? אם השכל היה מדויק גם האדם עצמו היה מגיע בעצמו ... עד כה אמרנו, האם השכל תופש את האמת כפי מה שהיא? ועכשיו נאמר דבר הפוך, יכול מאד להיות שאין אמת אחת, ואני לא אומר שאי אפשר לגלות את האמת, אלא שיש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, למרות שאדם מבין שאמת זה אחד, כי השקר זה הרבה, והאמת אחת, כי אם אומרים שיש כמה אמיתות אז מה האמת, אבל אני אומר שגם התפישה שאומרת שיש אמת אובייקטיבית אחת, שהמציאות בזמן נתון יכולה להחיות רק בצורה אחת, גם התפישה הזו היא רק בשכל, אבל יכול להיות שמבחינה אובייקטיבית - ועכשיו אנחנו שוב משתמשים בהגדרה של השכל, יש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, יש יותר מישות אחת שקיומה מחויב כי מחויב המציאות זה דבר אחד, למה אחד? כי אם יש יותר ממחויב אחד, אז הוא כבר לא מחויב כמה מהויות יש למציאות? מהות אחת! אבל הדבר הזה הוא דבר שמבינים אותו בשכל, אבל מבחינה אובייקטיבית יכול להיות שיש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, כמו הסיבה הראשונה, אפשר להגיד שיש יותר מסיבה אחת, כמו להגיד שיש כמה אלוהים מקבילים אחד לשני, לא זה מעל זה אלא במקביל, למרות שזה לא הגיוני אם נגיד שיש כמה ...
הספר להיות אלוהים - אמונה רעה תמיד, למה כל אמונה היא רעה תמיד, מחלת האמונה, אמונה טובה, אובייקטיביות
... להיות אלוהים - אמונה רעה תמיד, למה כל אמונה היא רעה תמיד, מחלת האמונה, אמונה טובה, אובייקטיביות מדוע כל אמונה היא תמיד רעה? התוכן עוסק בהסבר מפורט ומעמיק מדוע כל סוג של אמונה באשר היא, נחשבת לדבר שלילי ... וטובה. לפי אליעד, הסיבה לכך נעוצה בשורש המהות של האמונה, אשר תמיד מבוססת על שקר או חוסר ידיעה, ולכן באופן בלתי נמנע גורמת לסבל. למה אמונה יוצרת סבל? האמונה נובעת מכך שהאדם אינו מבין את המציאות באופן ...
אמת מוחלטת, אמת אובייקטיבית, לא לדעת כלום, בטוח בשום דבר, לדעת שום דבר, דבר והיפוכו, הכלה, יקומים מקבילים
אמת מוחלטת, אמת אובייקטיבית, לא לדעת כלום, בטוח בשום דבר, לדעת שום דבר, דבר והיפוכו, הכלה, יקומים מקבילים
... מוחלטת, אמת אובייקטיבית, לא לדעת כלום, בטוח בשום דבר, לדעת שום דבר, דבר והיפוכו, הכלה, יקומים מקבילים מה המשמעות של לא לדעת שום דבר? ההסבר שאליעד נותן מתחיל בכך שאין הכוונה לצאת מהשכל, אלא ... ואותו אדם מבין שאין לכך חשיבות מהותית. הוא לא תופס את הדברים כשונים באמת, ולכן מבחינתו אין הבדל אם יבחר לשבת במקום זה או אחר. האם יש אמת מוחלטת או שהכל סובייקטיבי? אליעד מסביר שבכל פעם שאדם טוען משהו כאמת מוחלטת, הוא בעצם אומר שזה לא יכול להיות אחרת, ומכך נובע פרדוקס. אם משהו לא יכול להיות אחרת, אז מדוע עולות ספקות לגבי אותו עניין? כל טענה לגבי האמת המוחלטת מביאה איתה באופן טבעי ספק. הדרך להתמודד עם זה היא להבין לעומק שכל אמת, כשהיא נחקרת מספיק לעומק, הופכת לחוסר ידיעה. אדם שמבין שהאמת היא גם כך וגם ההפך שלה, אינו יכול יותר להחזיק בשום אמת כמוחלטת. לכן, הוא נמצא במצב של לא יודע שום דבר. איך אפשר לחוות גם דבר וגם את ההפך שלו בו ... האדם אומר שהוא מכיל דבר מסוים, הוא למעשה מזדהה איתו ולא מאפשר את ההפך שלו. הוא מדגים זאת על ידי מצב שבו אומרים לאדם שצריך לכרות את רגלו, והאדם מיד מתנגד. התנגדות זו היא למעשה הזדהות עם המחשבה לא לכרות את הרגל. אליעד טוען שהמצב האמיתי של חוסר הכלה הוא מצב שבו האדם לא מזדהה עם אף צד, לא בעד ולא נגד. הוא מבין את כל הצדדים בצורה שווה ולכן לא מתנגד באופן אוטומטי לשום דבר. לסיכום, אליעד מדגיש שכל הדברים הם גם דבר ... האחת של המציאות. מהי אמת מוחלטת? מה הכוונה לא לדעת כלום? האם יקומים מקבילים קיימים? איך אפשר לחוות דבר והיפוכו? מה זה אומר להכיל הכל? מה ההבדל בין אמת אובייקטיבית לסובייקטיבית? ...
תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית
תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית
... מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית איך להשיג תפיסת מציאות של אחדות? אליעד כהן מסביר שתפיסת מציאות של אחדות, שמשמעותה לחוות ... הילדים. האדם סובל כיוון שהוא תופס את המציאות בצורה נפרדת, ואז הוא חווה קונפליקט בין דברים שהוא רוצה או לא רוצה, בין טוב לרע, בין מה שיש לו למה שחסר לו. אליעד מסביר שהדרך היחידה לפתור זאת היא לשנות את תפיסת המציאות כך שהאדם יחווה בו - ... יגלה ששני הצדדים צודקים באותה מידה, ושניהם גם טועים באותה מידה. באמצעות חקירה זו האדם משתחרר מאחיזה ברעיונות של נפרדות. למה תמיד יישאר לאדם חיסרון בעולם של נפרדות? אליעד מסביר שכל עוד האדם תופס שיש הבדל בין דברים שונים - כלומר, שיש משהו שהוא יש ומשהו אחר שהוא אין - אז תמיד יהיה לו חיסרון. הסיבה לכך היא שכל דבר שקיים, חסר את כל הדברים שהוא לא. למשל, אם משהו הוא שולחן, הוא בהכרח לא כסא או לא שאר הדברים. האדם תופס חיסרון במה שהוא לא, ולכן הוא תמיד יחפש משהו שחסר לו. הוא מצטט את רבי נחמן שאמר שרק אצל אלוהים יש שלמות, כי אצל אלוהים דבר והיפוכו הם אחד. מכאן שאליעד אומר שרק כאשר אדם יגיע לתפיסת מציאות שבה אין דבר שנפרד מדבר אחר, הוא יחווה שלמות מלאה ויפסיק לחוות חיסרון או סבל. מה הקשר בין חוויה של חלום לתפיסת המציאות? אליעד מדגים את הרעיון בעזרת הדימוי של ... שאלות קונקרטיות שמטרידות את האדם ולחקור אותן עד הסוף. לדוגמה, האם לדאוג לעתיד או לא לדאוג? האם צריך לפחד או לא? בחקירה זו האדם בוחן את היתרונות והחסרונות של כל צד, עד שלבסוף הוא מגיע למסקנה שלשני הצדדים יש גם יתרונות וגם חסרונות, ולכן אף אחד מהם אינו טוב יותר מהשני באופן מוחלט. בשלב זה האדם רואה שהשאלה כבר לא ... לתחושת שלמות מלאה. איך להגיע לתפיסת אחדות? מה משמעות החיים? איך להשתחרר מתפיסת נפרדות? האם הכל חלום? האם אני אלוהים? איך להפסיק לסבול? מהי אמת אובייקטיבית? מה שאני טוען בסופו של דבר, שהישועה שלך תלויה בהבנה, לא בעשייה. מה זה אומר? שיש משהו ... את תפסיקי לחפש דברים שהם לא התפיסה של האחד. כול זמן שאת רואה הבדל בין כסא לשולחן, תמיד תהיה לך שאלה נוספת, למה ככה, ולמה לא ככה? ותמיד יהיה לך חיסרון. אם אומרים שיש אין, ויש יש, אז תמיד דבר מסוים, הוא לא שאר הדברים. אז כל דבר שיש תמיד חסר לו את שאר הדברים שהם לא הוא. ולכן רבי נחמן כתב, ששלמות יש רק לאלוהים, רק אם דבר והיפוכו זה ... חזקה ביותר במה שאת מרגישה. זה שאת רואה שיש פה שולחן ושם אין שולחן, זה אומר שיש עוד תפיסה של מציאות, אנחנו לא שוללים את זה, אלא השאלה היא מה הוא האובייקטיבי? זה שהוא הילד שלך והשני לא הילד שלך, אנחנו לא מתווכחים עם זה, אבל השאלה היא, מה יש מעבר ... ולזה לא? אם החוויה של האדם היא, רק שזה יש וזה אין, אז הוא נדפק. כי רק זה הילד שלך, והשני לא הילד שלך, אז את מפחדת ודואגת רק לילד שלך, וחווה שאר חסרונות. אבל אם את אומרת, זה הילד שלי וזה לא הילד שלי, אבל בתוכך, בו זמנית, את חווה שאין הבדל בין הילד שלי ללא הילד שלי, אז איכשהו אם את מצליחה לחבר את זה, אז את נהנית משני עולמות. את לא חסרה את השני, את לא מחפשת יותר את השלמות, כי יש לך את שניהם. לכן כדי להגיע להבנה זו, את צריכה ... שלך להבין, שזה יש וזה אין ובאותו זמן מבינה שאין הבדל ביניהם, ולמרות שזה לא הגיוני, זה ככה. איך חווים את זה? על ידי זה שאת מתבוננת על מה שאת כבר מכירה. מה את כבר מכירה? את הנפרדות. אם תסתכלי לתוך הנפרדות עד בסוף, או שתסתכלי מחוצה לה עד הסוף, תגיעי בעצם לאותה ... אותך דבר אחר. אם תעשי את זה, מובטח לך שתביני שהכל מושלם. שגם אם את דואגת למחר זה טוב, וגם אם את לא דואגת למחר זה גם טוב, ושניהם מושלמים בלי שום חיסרון. למעשה בשניהם יש יתרונות ובשניהם יש חסרונות, אבל אם תחקרי עד הסוף, שלא יהיה לך ספק, את תגיעי למסקנה ששניהם מושלמים. ואז אם תחליטי לדאוג או לא לדאוג זה כבר לא משנה. אם את בודקת ורואה שיש יתרונות וחסרונות, זה סימן שלא בדקת עד הסוף. ...
נייטרליות, דעות קדומות, אמונות, חשיבה נייטרלית, אינטרסים אישיים, להיות נייטרלי, אובייקטיביות
... דעות קדומות, אמונות, חשיבה נייטרלית, אינטרסים אישיים, להיות נייטרלי, אובייקטיביות ובו יתבאר, מהי נייטרליות? ומהי חשיבה נייטרלית? האם באמת יש אפשרות לחשוב בצורה נייטרלית לגמרי? מה היתרונות ומה החסרונות של שיפוטיות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול בהתנגדות לקוח, טיפול בהתנגדות מכירה, לא להפוך את החיסרון לסובייקטיבי, חיסרון אובייקטיבי, חיסרון סובייקטיבי, המוצר לא מתאים ללקוח, המוצר מתאים ללקוח, התאמת המוצר ללקוח
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ פילוסופי, מאמן עסקי מומלץ, מטפל קוגניטיבי התנהגותי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 03_08_2025 השעה 04:35:28 - wesi1