... מנקודת מבט זו, הכל הוא רע מוחלט, הן השורש והן התוצאה. האם העולם הוא טוב מוחלט והכל אחד? האפשרות הרביעית וההפוכה לחלוטין, שאליעד כהן מציג, היא לומר שהכל הוא טוב מוחלט. במצב כזה, שבו
הבריאה והבורא הם אחדות שלמה, אז הכל הוא טוב באופן מוחלט ... כי כל נפרדות היא רע והכוח עצמו נפרד מתוצריו. הכוח הוא טוב מוחלט, כי הוא האחדות הכוללת הכל בתוכה ללא כל הפרדה. האפשרות הרביעית היא זו שמציגה את החיבור המוחלט בין הטוב לרע, בין הבורא
לבריאה, בין הסוף לאינסוף. כאשר אדם מבין ומרגיש את האחדות ... הכל נפרד, והשורש נפרד ממה שיצא ממנו המסובב הוא לא התוצאה, הוא הסיבה. ועכשיו ניתן את נקודת המבט ההפוכה שהכל טוב, ומי שיתבונן מנקודת מבט מסוימת הכל אחד, כל הביטויים של ההוויה נכללים
בבריאה, ואם
הבריאה והבורא הם אחד ומאוחדים אז הכל טוב מוחלט, והכח שמניע ... היא רעה, ההטבה היא רעה, כי הוא נפרד ומתי זה נכון טוב דרכו להיטיב, כי הכל אחד, אין טוב ורע, טוב דרכו לעשות רע וגם טוב ולאחדות של הטוב והרע הם אחד, ואין רע, ודרכה להיטיב, כי בוראת
בריאות נפרדות שכולן מיטיבות. ואם נתכוון להגיד טוב ... הוא גם סופי, כי יש לו ההפך, אך מצד האמת כן יש אינסוף ישויות סופיות ולא סופיות בו זמנית, כי הכוח הוא בלתי מוגבל וגם זו הגדרה להגיד בכלל שהוא בלתי מוגבל. ובשורש הכל אחד, והבורא הוא
הבריאה, והבריאה היא הבורא. ...