... - אל האינסוף ומעבר לו כי לפעמים נדמה לאדם, שהוא הולך אחרי העצות של החכם האמיתי, ואעפכ הוא לא מצליח להגיע אל השלמות האין סופית. והכל, הוא רק מחמת
השקר העצמי של האדם. כי אין האדם רחוק מהשלמות האין סופית, אלא רק משום, שהוא רחוק מלקיים את העצות של החכם האמיתי, בצורה אמיתית. כי כל העצות של ... הן כולן רחוקות מהעולם המעשי של הלבושים החיצוניים, ולכן אי אפשר לקיים בפועל באופן ממשי, שום עצה של מי שהוא חכם אמיתי באמת. כי את העצות של חכמי
השקר, אותן ניתן ליישם בעולם הממשי שלנו. והן גם נותנות לאדם תוצאות ממשיות, כאן בעולם שלנו. שהעצות של חכמי
השקר, עוזרות לאדם, לעבור מבית כלא אחד, לבית כלא אחר, לנצח נצחים. אבל העצות של החכם האמיתי, הן לא עצות ממשיות בממשות של העולם הזה הממשי, אלא הן ... ועד הקצה האחרון שלהן ומעבר לקצה האחרון שלהן, אלא האדם גם לא הולך אחרי שום אמת כלשהי, עד הסוף. כי מי שילך אחרי אמת כלשהי עד סופה, גם אם היא אמת
שקרית, אם האדם ילך איתה עד סופה, דהיינו, ייצמד אליה בשלמות, ויחקור ויבין את מהותה, גם אם היא
שקר, הרי שבסופו של דבר, תמיד ובכל מצב, האדם יגיע אל האחדות של המציאות, שהיא נמצאת בסוף של כל הדברים, ושכל הדברים בסופם, מחוברים אליה. כי האדם ... בו באופן מוחלט. וממילא לא שייך שהאדם יהיה איש אמת, כל זמן שאין לו בחייו אפילו לא ידיעה אחת של אמת מוחלטת. כי כל דבר שנדמה לאדם שהוא אמת, הוא גם
שקר! משום שהוא לבוש חיצוני, שהוא אינו מחויב המציאות, ושהוא רק מתחזה לאמת. ובפועל, על האדם ללכת אחרי האמת שלו עצמו, אבל ללכת אחריה עד הסוף ועד ...