... אמיתותה היא רק אפשרי המציאות. כי יכול להיות שהיא אמת, ויכול להיות שהיא
שקר. והאדם לא יכול להיות בטוח, האם דעתו היא אמת אובייקטיבית, או שמא דעתו היא רק אמת סובייקטיבית בלבד. כי אין לאדם שום דרך אובייקטיבית, לאמת באופן אובייקטיבי את ... דהיינו, שהאדם שואל, למה אני רוצה להרגיש טוב?! על ידי זה הוא הופך את המחויב
השקרי לאפשרי, כפי מה שהוא באמת. כי השאלה וההתבוננות של האדם, למה הוא רוצה להרגיש טוב, היא גורמת לרצון של האדם להרגיש טוב, להיות דבר שקיומו הוא רק אפשרי בלבד, כי ... דבר שנפרד ממנו. ואעפכ גם וכולי. וכדי להפוך את האפשרי למחויב, לשם כך צריך
לשקר ולהאמין, שהאפשרי, הוא מחויב. כי באמת, הוא לא מחויב, אך צריך
לשקר ולהאמין שהוא מחויב. וכדי להפוך את המחויב
השקרי לאפשרי, לשם כך צריך לא להאמין, אלא להשתמש בשכל אמיתי, דהיינו, ההפך של אמונה של
שקר, ולברר את הסיבה שהדבר הוא כך ולא אחרת. וכאשר האדם חוקר בשכל שלו, למה הדבר הוא כך ולא אחרת, על ידי זה הוא רואה את האמת, שקיומו של הדבר הוא רק אפשרי ולא מחויב ...