... המציאות. אליעד מציע שכשאנחנו מנסים להבין את המציאות, אנחנו לרוב נתקלים במגבלות השכל האנושי, שמבוסס על הבחנות בין יש לאין, בין אמת
לשקר, ובין טוב לרע. אבל האם אפשר לחשוב מעבר להבחנות הללו? והאם אפשר להגיע להבנה מוחלטת שבה אין יותר שאלות? ... שכל דבר שאנו מבדילים ומבינים מבוסס על הבחנה בין יש לאין. לדוגמה, כאשר אנו שואלים מהי האמת?, השאלה עצמה כבר מניחה שיש הבדל בין אמת
לשקר. אליעד שואל אם אפשר בכלל לשאול שאלה מבלי להניח שקיים הבדל כלשהו, כמו ההבחנה בין יש לאין. זאת משום ... אינו מסוגל לקלוט אותה. אליעד מסביר שכדי להבין את המציאות המוחלטת, האדם צריך להגיע למצב שבו הוא לא מבחין יותר בין טוב לרע, בין אמת
לשקר, בין יש לאין. במצב כזה, אין יותר שאלות, כי כל הבחנה נעלמת. אם אין הבדל בין ידיעה לאי - ידיעה, אז גם אין מה לדעת. האם ניתן להשתחרר לחלוטין מהמחשבה האנושית? אליעד טוען כי אדם שיבין שאין הבדל בין יש לאין, בין אמת
לשקר, ובין טוב לרע, יוכל להבין את המציאות כפי שהיא, ללא צורך להסביר או להבין אותה. זהו מצב שבו האדם מפסיק ... ומצד שני, יש אפשרות להשתחרר מהמחשבה הדואלית ולהגיע להבנה שאין בה יותר הבחנות. במצב שבו אדם מבין שאין הבדל בין יש לאין, בין אמת
לשקר, בין חיסרון למילוי, הוא חווה את המציאות כפי שהיא, ללא צורך להבין או להסביר אותה. זהו מצב שבו האדם ... מהם גבולות השכל האנושי? כיצד אפשר להבין את המציאות מעבר לתפיסה הרגילה שלנו? השכל האנושי מוגבל בכך שהוא מבחין בין יש לאין, בין אמת
לשקר, בין טוב לרע. אך האם אפשר לחשוב מעבר להבחנות הללו? האם ניתן להגיע להבנה מוחלטת שבה אין יותר שאלות? ... שולחן, כיצד אנו יודעים שיש כאן הפרדה אמיתית? אולי המילים יש ואין הן רק אשליה מחשבתית? השאלה עצמה מהי האמת? מניחה שיש הבדל בין אמת
לשקר, ולכן כבר כוללת בתוכה את ההגבלות של החשיבה הרגילה. כיצד ניתן לפרוץ את גבולות המחשבה? בכדי להבין את ... אינו מסוגל לקלוט אותה? אליעד מסביר שכדי להבין את המציאות המוחלטת, האדם צריך להגיע למצב שבו הוא לא מבחין יותר בין טוב לרע, בין אמת
לשקר, בין יש לאין. כאשר אין שום הבדל בין הדברים, גם אין שאלות. אם אין הבדל בין ידיעה לאי - ידיעה, אז גם ... והבדלים, ומצד שני, אפשר לשחרר את עצמנו מהגדרותיו ולהגיע למצב שבו אין לנו יותר שאלות. כאשר אדם מבין שאין הבדל בין יש לאין, בין אמת
לשקר, בין חיסרון למילוי - הוא חווה את המציאות כפי שהיא, ללא צורך להבין או להסביר אותה. זהו מצב שבו האדם ...