הסוד של משחק החיים - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורים רוחניים? חלק 2הסוד של משחק החיים - מהו הסוד שאותו לא יודעים מורים רוחניים? חלק 2 ונחדד ונבהיר: כי כאשר האדם רואה מולו איזה בודהה ... אל האושר, על האדם להבין שהסיבה שנדמה לו שהבודהה הזה מאושר, היא רק משום שהוא עצמו לא יודע ליהנות מהמשחק. אך אילו ידע האדם ליהנות מהמשחק, הרי שהוא היה מבין את גודל הסבל שבו שרויים כל האנשים הרוחניים שלא יודעים איך ליהנות מהעולם הזה שנראה כעולם נחות וחסר עניין בעיניהם. ויש גם את המצב השני של המשחק, שהוא המצב שבו האדם מבין גם מדוע יש משחק, וגם מי הם השחקנים במשחק. דהיינו, מהם הכוחות השונים שפועלים במשחק. וגם האדם מבין את חוקי המשחק. והאדם מבין למה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. ואז כאשר יש לאדם את כל הדברים האלו, על ידי זה הוא גם נהנה מהמשחק. וגם מלמד אחרים איך ליהנות מהמשחק של החיים. וכדי ליהנות ממשחק החיים, לשם כך על האדם להבין את משחק החיים. וכדי להבין את חוקי המשחק, לשם כך על האדם להיות מסוגל להסביר את החוקיות שלפיה פועלים כל הכוחות השונים במשחק. דהיינו, על האדם להיות מסוגל להבין את החוקיות שלפיה פועלים כל התהליכים בעולם. וגם אם האדם מבין מהי החוקיות המדויקת שלפיה פועלים כל הכוחות שיש בעולם, הרי שעדיין זה לא מספיק. כי האדם צריך גם להסכים עם חוקי המשחק. דהיינו, להבין את היופי ואת השכל ואת החוכמה שיש בהם. דהיינו, על האדם להבין גם את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. ולא מספיק שהאדם מבין את כל החוקים שלפיהם פועלים כל הדברים בעולם, אלא על האדם להבין גם מדוע החוקים הם כפי מה שהם. וכדי שהאדם יבין את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם, עד לרמה כזאת שהוא עצמו יסכים עם כל חוקי המשחק, לשם כך על האדם להבין את מטרת המשחק. כי את החוקים של המשחק, קובעים בצורה הטובה ביותר שתשיג את מטרת המשחק. וכל החוקיות שלפיה פועלת המציאות שלנו, היא ביטוי של הסיבה שבגללה בכלל המשחק קיים. דהיינו, כדי שהאדם ייהנה מהמשחק, על ידי זה שהוא יבין בשלמות את חוקי המשחק, לשם כך על האדם להבין את הסיבה שבגללה המשחק קיים, דהיינו, להבין את המטרה ואת התכלית שלשמה העולם קיים ושלשמה המשחק שלנו מתקיים. אך מי יכול לומר שהוא מבין את הסיבה שבגללה העולם שלנו קיים, ושבגללה המציאות שלנו פועלת כפי ... מדוע המציאות שלנו קיימת, אלא צריך גם להבין כיצד הסיבה שבגללה המציאות קיימת, כיצד היא באה לידי ביטוי בחוקי המשחק. ואם לדוגמה האדם חושב שתכלית המציאות היא כדי לעשות טוב. אז על האדם להבין כיצד המטרה הזאת, באה לידי ... רע, בין אם זה אירוע קטן ובין אם זה אירוע גדול כמו השואה, על האדם לראות את התגלמות סיבת המשחק, בכל האירועים שיש במשחק. אך וכי האדם באמת מבין כיצד המטרה של לעשות טוב, כיצד היא באה לידי ביטוי באירוע לדוגמה של השואה? או אפילו בכל אירוע קטן שקורה לאדם נגד רצונו? והרעיון הוא, שכאשר האדם מביא השערה כלשהי לגבי מהי מטרת המשחק, עכשיו עליו להסביר כיצד חוקי המשחק כפופים למטרת המשחק. דהיינו, על המנהיג להיות מסוגל להסביר, כיצד כל תהליך ותהליך שיש בעולם, כיצד הוא ביטוי של המטרה הראשונה שלשמה נוצר המשחק. ובנוסף על כל אלו, יש כאן בעיה אחרת גדולה עוד יותר. והיא, שמצד האמת אף אחד לא יכול באמת להבין את מטרת המשחק. משום שכל סיבה שהאדם ייתן מדוע המשחק קיים, הוא תמיד יצטרך להסביר מדוע המטרה עצמה קיימת? כי נניח לדוגמה שמטרת המשחק היא כדי לעשות טוב. אז נשאל, ומהי המטרה שלשמה נוצר בכלל הרצון לעשות טוב? כי הסיבה יוצרת תוצאה. וכמו שהסיבה ... אין סופי. וכמה שהאדם ינסה להבין אותה, הוא לא יגיע עד אליה. ולכן האדם לא יכול להבין את מטרת המשחק, שהיא הסיבה הראשונה. וממילא האדם לא יכול להבין בשלמות את החוקיות של המשחק, שהיא ביטוי של סיבת המשחק. וכל שכן שהאדם לא יכול להבין את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. וכל זה גורם לכך שהאדם לא ייהנה מהמשחק. ובכך בעצם הסברנו את הסיבה האמיתית ואת הסוד ...