... צריכים למצוא את התרגיל הפשוט ביותר והקל ביותר לביצוע, כדי לפתח את השכל. מה התרגיל? והתרגיל הוא, ניתוח משפטים, ניתוח טקסטים. דהיינו, קח משפט כלשהו, בין כמה
מילים, זה יכול להיות משפט מתוך איזו כתבה, זה יכול להיות משפט ששמעת מישהו, וזה יכול גם להיות משפט שאתה ממציא. לדוגמה משפט פשוט וקצר כגון: אני רוצה ללכת לישון. והתרגיל שעליך לעשות, הוא לנסות להבין על כל מילה במשפט, על איזו שאלה המילה עונה? איך כל מילה משפיעה על המשמעות של המשפט? לדוגמה: ניקח את המשפט הנל שיש בו 4
מילים, המשפט אני רוצה ללכת לישון. עכשיו נשמיט ממנו את המילה ה 1 ונקבל את המשפט רוצה ללכת לישון. עכשיו ננסה להבין מה המשמעות של המשפט, בלי המילה הראשונה, המילה אני. ... המשפט אני ללכת לישון. ועכשיו ננסה להבין את המשפט כמו שהוא, וננסה להבין האם בכלל יש משמעות למשפט הנל כמו שהוא? אילו משמעויות יכולות להיות למשפט הנל? אילו
מילים אפשרי להשלים במשפט הנל. לדוגמה אני מתכנן ללכת לישון אני מסרב ללכת לישון אני צריך ללכת לישון אני חייב ללכת לישון אני לא בטוח אם כדאי לי ללכת לישון אני חשבתי ... המשפט אני רוצה ללכת . ועכשיו ננסה להבין את המשפט כמו שהוא, וננסה להבין האם בכלל יש משמעות למשפט הנל כמו שהוא? אילו משמעויות יכולות להיות למשפט הנל? אילו
מילים אפשרי להשלים במשפט הנל. לדוגמה אני רוצה ללכת לאכול אני רוצה ללכת לטייל וכיוב. וזה בעצם אומר, שהמילה לישון עונה על השאלה: מה אני רוצה ללכת לעשות? תשובה: לישון! ... הוא לנסות לענות על השאלה: על איזו שאלה עונה המילה X שבמשפט? כל מילה שבמשפט, איזו משמעות היא מוסיפה למשפט? איך כל מילה משנה את המשמעות של המשפט? איזה
מילים נוספות היה ניתן לומר את המשפט, כדי לתת לו משמעות זהה או משמעות שונה? אולי
מילים נרדפות כלשהן? האם באמת יש להן את אותה המשמעות? דרכים נוספות לביצוע התרגיל והתרגיל הזה של לנתח משפטים, ניתן לעשות אותו בעוד דרכים יותר מורכבות ויותר מתקדמות. לדוגמה: במקום בכל פעם להסיר מילה 1 מהמשפט, ניתן להסיר 2
מילים מהמשפט, ואז לבדוק איך זה משפיע על המשמעות של המשפט? אפשרי גם לנסות לשנות את סדר המילים במשפט, ולחקור איך הסדר של המילים, משפיע על המשמעות של המשפט? אפשרי גם לנסות להחליף להוסיף מילות קישור, ולראות איך זה משפיע על המשפט. לדוגמה לעשות שינויים עם
מילים כגון רק כל תמיד אף פעם מתישהו כל הזמן איפשהו בכל מקום כולם חלק מ באופן יחסי יותר פחות הרבה קצת וכיוב. ולראות איך כל מילה משפיעה על המשמעות של המשפט. אפשרי גם ... הבית וכיוב. או הבדל בין שימוש במילה בבית בניקוד של פתח קמץ באות ב הראשונה, או בניקוד של שווא נח וכיוב. דהיינו, מצבים שבהם בתוך מילה אחת מסתתרות לפעמים כמה
מילים או שהניקוד וההגיה של המילה, משפיעה על המשמעות של המשפט, לדוגמה בגלל שימוש ב ה הידיעה וכיוב. איך התרגיל הזה יעזור לי? והתרגיל הזה מצד אחד אולי נראה תרגיל מאוד ... יש משמעות לכל מילה? אז האם באמת יש משמעות לכל מילה? האם באמת מי שאמר את המשפט התכוון לכל מילה שנאמרה? תשובה: לא בהכרח, אבל הרבה פעמים כן. יכול להיות שיש
מילים שנאמרו בצורה אקראית, אבל בדרך כלל יש משמעות לכל מילה ולכל צורת התבטאות. כמו כן יש גם אנשים שעושים טעות פרוידיאנית, דהיינו, אומרים בטעות משהו שהם לא רצו להגיד ...