פיתוח החשיבה בדרך קלה, פיתוח השכל בדרך קלה, איך לפתח את המוח בקלות? הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, ניתוח טקסטים, ניתוח משפטים, תחביר עברי, כושר התבטאות בכתב, כושר התבטאות בעל פה, איך לפתח כושר שכנוע? איך לפתח יכולת הבנה? איך ללמוד לשכנע? איך לנתח טקסט? איך לנתח משפט? איך להבין דברים? איך להבין טקסטים? איך לקרוא מחשבות? איך להבין דבר מתוך דבר?... לביצוע, כדי לפתח את השכל. מה התרגיל? והתרגיל הוא, ניתוח משפטים, ניתוח טקסטים. דהיינו, קח משפט כלשהו, בין כמה מילים, זה יכול להיות משפט מתוך איזו כתבה, זה יכול להיות משפט ששמעת מישהו, וזה יכול גם להיות משפט שאתה ... שאלה המילה עונה? איך כל מילה משפיעה על המשמעות של המשפט? לדוגמה: ניקח את המשפט הנל שיש בו 4 מילים, המשפט אני רוצה ללכת לישון. עכשיו נשמיט ממנו את המילה ה 1 ונקבל את המשפט רוצה ללכת לישון. עכשיו ננסה להבין מה המשמעות של המשפט, בלי המילה הראשונה, המילה אני. או במילים אחרות, על איזו שאלה עונה המילה אני שנמצאת במשפט? והתשובה היא, שהמילה אני עונה על השאלה מי זה שרוצה ... כמו שהוא, וננסה להבין האם בכלל יש משמעות למשפט הנל כמו שהוא? אילו משמעויות יכולות להיות למשפט הנל? אילו מילים אפשרי להשלים במשפט הנל. לדוגמה אני מתכנן ללכת לישון אני מסרב ללכת לישון אני צריך ללכת לישון אני חייב ... כמו שהוא, וננסה להבין האם בכלל יש משמעות למשפט הנל כמו שהוא? אילו משמעויות יכולות להיות למשפט הנל? אילו מילים אפשרי להשלים במשפט הנל. לדוגמה אני רוצה ללכת לאכול אני רוצה ללכת לטייל וכיוב. וזה בעצם אומר, שהמילה לישון ... X שבמשפט? כל מילה שבמשפט, איזו משמעות היא מוסיפה למשפט? איך כל מילה משנה את המשמעות של המשפט? איזה מילים נוספות היה ניתן לומר את המשפט, כדי לתת לו משמעות זהה או משמעות שונה? אולי מילים נרדפות כלשהן? האם באמת יש להן את אותה המשמעות? דרכים נוספות לביצוע התרגיל והתרגיל הזה של לנתח משפטים, ניתן לעשות אותו בעוד דרכים יותר מורכבות ויותר מתקדמות. לדוגמה: במקום בכל פעם להסיר מילה 1 מהמשפט, ניתן להסיר 2 מילים מהמשפט, ואז לבדוק איך זה משפיע על המשמעות של המשפט? אפשרי גם לנסות לשנות את סדר המילים במשפט, ולחקור איך הסדר של המילים, משפיע על המשמעות של המשפט? אפשרי גם לנסות להחליף / להוסיף מילות קישור, ולראות איך זה משפיע על המשפט. לדוגמה לעשות שינויים עם מילים כגון רק / כל / תמיד / אף פעם / מתישהו / כל הזמן / איפשהו / בכל מקום ... פחות / הרבה / קצת וכיוב. ולראות איך כל מילה משפיעה על המשמעות של המשפט. אפשרי גם לחקור שימוש במילים מורכבות, כגון: שימוש בהא הידיעה (he.wikipedia.org/wiki/הא_הידיעה), לדוגמה ההבדל בין בית לבין הבית וכיוב. או הבדל בין שימוש במילה בבית ... קמץ באות ב הראשונה, או בניקוד של שווא נח וכיוב. דהיינו, מצבים שבהם בתוך מילה אחת מסתתרות לפעמים כמה מילים או שהניקוד וההגיה של המילה, משפיעה על המשמעות של המשפט, לדוגמה בגלל שימוש ב ה הידיעה וכיוב. איך התרגיל ... באמת מי שאמר את המשפט התכוון לכל מילה שנאמרה? תשובה: לא בהכרח, אבל הרבה פעמים כן. יכול להיות שיש מילים שנאמרו בצורה אקראית, אבל בדרך כלל יש משמעות לכל מילה ולכל צורת התבטאות. כמו כן יש גם אנשים שעושים ... מתת המודע שלהם ובטעות הוא נפלט להם החוצה. והרבה אנשים יכולים לבטא את אותו המשפט ולהסביר את אותו הרעיון, במילים שונות ובדרכים שונות. כאשר בכל פעם האדם גם בלי שהוא שם לב, הוא משנה לפעמים מילה ספציפית, בגלל משמעות ... על מי ששומע את הנאום וכולי. אז כן, בדרך כלל יש משמעות לכל מילה שנאמרת, יש משמעות לסדר של המילים ויש משמעות לפסיקים במשפט. יש משמעות גם להיכן שהדובר עוצר לנשום בין מילה למילה ויש משמעות גם להבעות הפנים ... אדם נהיה יותר חכם, ככה המחשבה שלו מהירה הרבה יותר מהדיבור שלו. ואז יש לו יותר זמן לסדר את המילים שהוא רוצה להגיד. אבל יש אנשים שהמחשבה שלהם יותר איטית, ואז הם מדברים יותר מהר ממה שהם חושבים, ואז ...