... את מבינה שהכל כלום, מצד אחד אין יותר שאלות, ומצד שני, כשאת יודעת משהו, יש לך שאלות ותשובות, אך אף פעם לא תשובות
מוחלטות. במצב שבו אינך רוצה דבר, אין בעיה, וכשאת רוצה הכל - גם אין בעיה. אך כאשר את גם רוצה וגם לא רוצה, ... עצמית? לדוגמה, אם כואבות לך העיניים, ישנן שלוש זוויות להתמודד איתן: זווית אחת: ככה אלוהים רוצה - זו גישה של קבלה
מוחלטת. זווית שנייה: אפילו אלוהים אינו יודע למה הוא רוצה זאת - קבלה של חוסר הידיעה
המוחלט. זווית שלישית: להבין שאין הבדל בין כאב העיניים לבין הכאב בעצם קיומך - הכאב הבסיסי של הקיום עצמו. כאשר ... ברצון שלו, הוא ייאלץ להתמודד עם הסבל של אי - הגשמת הרצון. אם האדם יהיה כנה ואמיץ לומר שהוא באמת רוצה את הכל בשלמות
מוחלטת, הוא יתמודד ישירות עם הסבל, יגיע למצב של ייאוש
מוחלט , ולבסוף יוכל להשתחרר לגמרי, מכיוון שלא יישארו לו ציפיות מהמציאות. מהי המשמעות האמיתית של הרצון שהכל ... אינה פועלת תמיד כפי שהוא רוצה, הוא במלכוד תמידי. אליעד מציע ללכת עם האמת עד הסוף: להודות שהוא רוצה להיות אלוהים
מוחלט, וכאשר מבינים שאי אפשר לקבל את זה, אז מתרחש ייאוש עמוק
ומוחלט, שלאחריו מגיעה השחרור מהסבל, כי האדם כבר לא מצפה לכלום. איך מגיעים לשחרור
מוחלט מהרצון? כאשר האדם מבין שהוא אף פעם לא יקבל את מה שהוא רוצה בשלמות
מוחלטת, הוא מפסיק לרצות. ההבנה העמוקה הזו מביאה לשחרור מהסבל, משום שאין יותר משמעות לרצון כאשר אין אפשרות להשיגו. במצב זה האדם כבר לא רוצה כלום, ולכן הוא מגיע לשלווה
מוחלטת. האם השלווה והאחדות הן לנצח? אליעד מסביר שההגעה לאחדות ולשלווה היא אמנם טובה ומשמחת, אך זה לא נצחי. ... שהוא יאבד אותה בעתיד, ודווקא בזכות זה הוא מעריך את האחדות ומסוגל ליהנות ממנה. האם אפשר להגיע למצב שבו רק המציאות
מחליטה עבורך? אליעד מציע שהדרך לשחרור
מוחלט מכאב וסבל היא בשתי גישות אפשריות: גישה אחת: ללכת עד הסוף עם המציאות ולומר שרק מה שקורה זה נכון ולא משנה בכלל מה הרצון שלי, ובכך להשתחרר מכל סבל. גישה שנייה: ללכת עד הסוף עם הרצון האישי, ולא משנה מה קורה,
להחליט שזה בדיוק מה שאני רוצה, ובכך להשתחרר גם מסבל. אך הבעיה נוצרת כאשר האדם נמצא באמצע, בין הרצון שלו ... בסופו של דבר, אליעד מסביר שהדרך לשחרור מלא היא להכיר באמת שהכל הוא גם וגם - גם הרצון האישי, גם המציאות וגם החיבור
המוחלט ביניהם, מה שמוביל להבנה שאין באמת הבדל בין טוב לרע, בין כאב להנאה, ובין קיום לאי - קיום. איך להפסיק ... שאת לא יודעת שום דבר, אז אין לך יותר שאלות. ומהצד שאת כן יודעת, יש לך שאלות ויש לך תשובות, אבל לא תשובות מלאות ומוחלטות. מהצד שאת לא רוצה שום דבר, אין בעיה. מהצד שאת רוצה הכל, גם אין בעייה. אבל מהצד שאת גם רוצה וגם לא ... וההיפוך הוא, מה שנכון לי, זה רק מה שנכון, ולא אכפת לי מהמציאות, וגם כאן אין לך בעיות, למה? כי אם למשל כואב לך, אתה
מחליט שהכאב הוא טוב, אני
מחליט שזה תמיד טוב. למה האדם לא מסוגל
להחליט שזה תמיד טוב? כי הוא לא מאמין שזה באמת טוב. מה שטוב לי שזה יהיה כרצוני, אז מה שקורה לי, אני
מחליט שזה כרצוני. את יודעת למה לי רע יותר ממך, וגם טוב יותר ממך, וגם לא טוב ולא רע יותר ממך? את בחורה ...