... השפעתה על ההבנה הכללית של המשפט. לדוגמה, אם ניקח את המשפט אני הלכתי
לאכול, התרגיל הוא להסתיר כל פעם מילה אחת מתוך המשפט ולבחון איך השמטתה משפיעה על המשמעות. כשמורידים את המילה אני, המשפט שנשאר הוא הלכתי
לאכול, והמשמעות משתנה כי עכשיו לא ברור מי בדיוק הלך
לאכול - ייתכן שזה הדובר וייתכן שזה מישהו אחר. אם נסיר את המילה הלכתי, יישאר לנו אני
לאכול, והמשמעות שוב משתנה, כי עכשיו חסרה הפעולה והמשפט לא ברור. אליעד מדגיש שהתרגיל הזה לא מוגבל רק למילים, אלא כולל גם סימני פיסוק. לדוגמה, המשפט אני הלכתי
לאכול יכול לקבל משמעות שונה כאשר מוסיפים פסיקים במקומות שונים, כגון אני, הלכתי
לאכול או אני הלכתי,
לאכול. כל שינוי כזה יכול להשפיע על הקצב, ההדגשה והמסר הכללי של המשפט. אפילו נשימה בשיחה היא סוג של ... גם תרגיל נוסף שבו משנים את סדר המילים במשפט. למשל, במקום אני הלכתי
לאכול, אפשר לומר הלכתי אני
לאכול או לאכול אני הלכתי. למרות שמדובר באותן מילים בדיוק, שינוי הסדר משנה באופן משמעותי ... מילים מהמשפט ובחינת ההשפעה של הוצאתן. לדוגמה, אם המשפט הוא אני הלכתי
לאכול, המטרה היא להסתיר כל מילה ולהתבונן בהשפעתה על משמעות המשפט. אם מסלקים את המילה אני, נשאר הלכתי
לאכול, וזו משנה את התפיסה של מי ביצע את הפעולה - עכשיו לא ברור אם מדובר על הדובר או על מישהו אחר. ... המילים במשפט ולראות כיצד זה משפיע על הבנתו. לדוגמה, במקום אני הלכתי
לאכול, ניתן לשנות את הסדר ולומר הלכתי אני
לאכול. התוצאה היא חוויה שונה של המשפט, והשינוי בסדר המילים משנה את המשמעות, גם אם מדובר באותן מילים ... של סימני פיסוק בניתוח הטקסטים. לדוגמה, פסיק בין המילים אני, הלכתי
לאכול ייצור תחושת הפסקה בנשימה או בהבנה שונה מאשר אם הפסיק לא היה שם. סדר המילים והפסקאות גם הם ...