... שבו מציגים לאדם את עמדתו בצורה קיצונית או אבסורדית, כך שהוא יבין את הסתירה הפנימית בעמדה שלו ויתחיל לשנות אותה בעצמו. לדוגמה, אם אדם מאמין שהוא צריך להיות
עשיר כדי להיות מאושר, ניתן לקחת את עמדתו לקצה ולומר לו: אתה צודק, אם אין לך מיליונים, אתה חסר ערך. השימוש בהגזמה כזו יכול להוביל את האדם להרהר על עמדתו ולהבין שאולי הוא יכול להיות מאושר גם עם פחות
כסף. כיצד רבי נחמן מברסלב השתמש בטכניקות שכנוע לשינוי תפיסות? שיטה זו הוסברה גם באמצעות סיפורים על רבי נחמן ... אז אתה אומר שאם אתה לא בריא, אתה חייב להיות אומלל לנצח? ההקצנה הזו עשויה לגרום לו לחשוב מחדש ולהבין שאולי הוא יכול להיות מאושר גם כשהוא חולה. אדם שאומר אין לי
כסף לקנות מוצר: אם הוא ישמע טענה נגדית ישירה כמו יש לך
כסף, הוא יתבצר בעמדתו ויאמר לא, אין לי!. אך אם נשאל אותו: מה זאת אומרת אין לך
כסף? אין לך שקל בארנק? אתה חסר כל לחלוטין? אתה חסר אמצעים לחלוטין?, הוא יתחיל לחשוב שאולי הוא כן יכול למצוא ... שלו בהגזמה מסוימת, כך שהוא עצמו יחפש את דרך האמצע. זהו תהליך של הצגת סתירות פנימיות תוך שימוש באותו עיקרון שהוא מאמין בו. לדוגמה, אדם שחושב שהוא צריך להיות
עשיר כדי להיות מאושר, אפשר לקחת את זה לקצה ולומר לו: אתה צודק, כל עוד אין לך מיליונים אתה חסר ערך, אין שום דרך שתוכל לחיות חיים טובים בלי
כסף. כאשר זה נאמר בצורה מוקצנת, האדם עשוי להתנגד לאבסורדיות שבדבר ולהתחיל לחשוב שאולי הוא כן יכול להיות מאושר גם עם פחות
כסף. דוגמאות היסטוריות - רבי נחמן מברסלב הדבר הודגם גם באמצעות סיפורים של רבי נחמן מברסלב, אשר השתמש בטכניקות ... זורע, עכשיו אם אני אגיד לו את הגם השני הוא לא ירצה, לוקח את המחויב שלו אני דוחף את זה למחויב יותר גדול ואז אני זה. עכשיו אם נגיד לדוגמה בן אדם אומר נגיד אין לי
כסף לקנות את המוצר, נגיד אתה אומר למישהו אתה רוצה לקנות? הוא אומר לך לא אין לי
כסף. עכשיו איך אתה נגיד יכול אם אתה תגיד לו לא נכון יש לך
כסף הוא יגיד לא אין לי
כסף אז מה שאתה עושה אתה לוקח את זה שהוא אמר אין לי
כסף, הופך את זה לאבסורד כדי שהוא ירצה להגיד שיש לו. הבנת מה אמרתי? ש: כן. אליעד: בן אדם נגיד אומר אין לי
כסף אז אני אומר לו מה אין לך עבודה, אתה מובטל?, אז הוא אומר לא לא, יש לי זה, אה אז אתה גם יכול לקנות. עוד פעם, אם ...