... מקשרים במוח לא רק את המשמעות הישירה שלהם, אלא גם את ההפך של אותה משמעות. מהו ההיפוך בתקשורת? דוגמה טובה לכך היא כשאתה אומר למישהו אתה תרוויח
כסף בעסקה הזאת. בעוד שהמשמעות המיידית היא רווח, המוח של האדם שומע גם את האפשרות של אולי הוא לא ירוויח
כסף, כלומר, המחשבה על הפסד
כסף מתחדדת יחד עם ההבטחה לרווח. אם במקום זאת היית אומר לו כדאי לך להיכנס לעסקה הזאת, ייתכן שהמחשבה על הפסד
הכסף כלל לא הייתה עולה. האם להשתמש במילים כמו אני אהיה כנה איתך? עוד דוגמה לכך היא שימוש בביטויים כמו אני אהיה כנה איתך. כאשר אדם אומר את זה, המוח של השומע לא ... מושג חולה, המילה בריא לא היתה מובנת כלל. אותו דבר נכון לכל מילה אחרת, כמו אוכל בריא שמעורר גם את המחשבה על אוכל לא בריא. איך הדוגמה של אתה תרוויח
כסף מבהירה את הנקודה? כשמבטיחים למישהו אתה תרוויח
כסף בעסקה, מצד אחד הוא שומע את ההבטחה לרווח, אבל בו - זמנית מתחדדת אצלו המחשבה על אולי אפסיד
כסף. למעשה, עצם אזכור הרווח עשוי לעורר את החשש מההפסד. לפעמים, אם רק היו אומרים לו כדאי לך להיכנס לעסקה הזאת בלי לפרט על הרווח, ייתכן שהוא כלל לא היה חושב על ...